Skip to main content
  • 1,425 Topics
  • 8,419 Reacties
1426 Topics
Instabiel mobiel internet
Goedemiddag, Na enkele jaren zeer tevreden te zijn geweest met mijn Tele2 unlimited is er van die tevredenheid niet veel meer over sinds de wijziging naar odido. Er zou niets veranderen aan de bestaande abonnementen, echter is de snelheid van mijn 4g zeer instabiel. Overdag heb ik soms een uitschieter naar 30 mbit download, maar veelal kom ik niet boven de 10 mbit uit met regelmatig een download van slechts 2 Mbit. Dit betekent dat het vrijwel onbruikbaar is geworden. Nu zie ik het goedkoopste unlimited abonnement van odido van 27,50 per maand met een snelheid van maximaal 10 mbit. Gezien mijn Tele2 unlimited abonnement van 25 euro per maand vermoed ik dat mijn snelheid is gelijkgetrokken met het goedkoopste abonnement van odido. Upgraden naar een duurdere variant is niet mogelijk vanwege een lopend contract. Dit zou betekenen dat ik tot ergens in 2025 25 euro per maand moet betalen voor een product waar ik vrijwel niets aan heb. Een beetje zoeken op het net en ik zie dat veel meer mensen hetzelfde probleem ervaren. Ik ben zaterdag al naar een odido shop geweest en daar kreeg ik een nieuwe simkaart, helaas zonder succes. De chatbot helpt niet, alles al meermaals geprobeerd, zonder succes. Aan mijn toestel ligt het niet, want doe ik de simkaart van mijn moeder in mijn toestel (andere provider) dan haal ik wel bruikbare snelheden. De klantenservice bellen heeft ook weinig zin, sommige medewerkers, hoe goed bedoeld ook, lezen enkel een script op en zijn zeer moeilijk te verstaan. Graag zou ik zien dat het probleem opgelost wordt, of ik de mogelijkheid krijg om mijn contract te ontbinden. Deze kwestie heb ik tevens voorgelegd aan ACM consuwijzer, waarvan ik nog een antwoord verwacht.
Complaint: Issues with e-sim activation after renewing subscription + new phone
I have recently bought a new iPhone on the webpage of Odido where I also renewed my subscription, I have received my new phone with a letter containing the new e-sim to activate on the new phone, since Odido doesn't support Apple feature of transferring the mobile e-sim automatically. When I tried to activate the new e-sim, it was taking forever, until about 15 minutes after I have received a message stating that the e-sim could not be activated. Fine, I removed the e-sim, tried again, still not working.I went to Odido website, selected the option to generate a new e-sim, tried again scanning the QR code and activating, 15 minutes later, another failure. Next day I called tech support to help me with this issue, at that point I still had my e-sim working on the old phone, the tech support guy did something trying to help me, and in the middle of the process I lost my phone on old and new phone, he basically locked me out. Without a phone, I can't call tech support anymore, I went to a Odido store, where they tried everything, and said it was completely locked and they couldn't do anything to help me because the system wasn't allowing, they even called their IT department in which apparently wasn't able to help me as well. I also cannot log on to Odido website anymore, because two factor authentication requires confirmation of a code sent through SMS to my phone number in which is not working. I went out of the store with 2 phones not working, a subscription in which I'm already paying and can't use, can't use my phone to work, can't call tech support, can't use my parking apps or banking apps, or anything else. So, is there any good soul out there from Odido that can help me, or it is time to cancel my subscription and move on to a new provider?
Urgente login Digid vanuit buitenland nodig | Odido afgesloten vanwege 'onredelijk verbruik'
In de helpdesk-knel! Mijn Amerikaanse vrouw zit in de VS, heeft toegang tot Digid (Nederlandse sms) nodig om dringend met de Nederlandse overheid te kunnen communiceren, maar kan niet bij Digid omdat haar Odido belabonnement momenteel niet werkt in de VS. Ze heeft eerder deze maand een bericht gekregen dat er sprake zou zijn van ‘onredelijk verbruik’ maar dat lijkt onzinnig. Dit omdat ze naast haar Nederlandse Odido abonnement een Amerikaans T-mobile abonnement heeft om dekking te hebben bij bezoek aan zowel Amerikaanse als Europese familie. Gisteren en vandaag stelt de Odido telefonische helpdesk automatisch vragen en verbreekt vervolgens de verbinding, de Odido online chatbot biedt een circulaire verwijzing naar zowel de inbelhelpdesk (die automatisch ophangt) als naar de Odido online ‘community’ (waar ik nu deze vraag stel met onzekerheid over de responsetijd). En toen ik zojuist de receptie van het Odido hoofdkantoor belde werd er niet opgenomen, en werd de verbinding automatisch verbroken. Mijn vrouw moet urgent met de overheid kunnen communiceren via Digid. Ik krijg geen antwoorden en ik kan niemand binnen de Odido organisatie bereiken. Ik heb Søren Abildgaard, de Odido CEO, publiekelijk op Linkedin benaderd met deze situation maar heb ook daar geen idee wat voor responsetijd te verwachten, if any. Ik kijk daarom uit naar een spoedige oplossing van Odido voor deze netelige situatie. Vriendelijke groet, Thomas

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen