Skip to main content
  • 1,364 Topics
  • 8,066 Reacties
1365 Topics
Alleen noodoproepen met T-mobile/Odido simkaart op Nokia 2770 en Nokia 105 (4e generatie
Sinds kort (afgelopen maandag ontdekt) kan ik alleen noodoproep maken met mijn Nokia 2770 Flip TA-1170. De afgelopen 2.5 jaar heb ik probleemloos gebeld en ge-smst met dit toestel (op de markt sinds 2019). Ik maak gebruik van een prepaid T-mobile abonnement. Er staat voldoende beltegoed op mijn abonnement. De vliegtuigmodus staat uit. Ik heb al gekeken of het probleem aan mijn simkaart kan liggen. Ik heb de T-mobile prepaid simkaart uit de Nokia in een andere smartphone geplaatst. Daarmee kon ik bellen en gebeld worden. Daarnaast heb ik een andere T-mobile prepaid simkaart in de Nokia 2770 gestopt. Ook met die simkaart is er alleen mogelijkheid voor noodoproepen. In de smartphone werken beide T-mobile simkaarten goed. Ik kan met de smartphone bellen, en ik heb geen melding dat alleen noodoproepen mogelijk zijn. Ik heb allereerst Nokia eerst gecontacteerd. Zij gaven aan dat mijn Nokia 2720 Flip was uitgebracht in de Verenigde Arabische Emiraten (VAE). Dit model is ontworpen voor het geselecteerde land en heeft daarom een beperkte netwerkbandbreedte. Vanwege het verschil tussen de telecommunicatietechnologieën van netwerkaanbieders werkt mijn Nokia 2720 mogelijk niet (meer) correct met een SIM-kaart buiten het vrijgegeven land (VAE). Ik heb gekeken welke netwerken mijn Nokia 2770 kan vinden. Bij het zoeken naar een provider vindt de Nokia alleen het KPN en Vodafone netwerk en niet die van T-mobile (zou nu Odido moeten zijn). De Nokia klantenservice gaf ook aan om te controleren of mijn provider bepaalde frequentiebanden ondersteunt. Ik ben gisteren naar de T-mobile/Odido winkel in Nijmegen gegaan. Ze kenden niet het probleem maar hebben voor de zekerheid een andere (Odido) simkaart geplaatst. Daarmee werd het probleem niet opgelost. Ook met de nieuwe simkaart is er alleen mogelijkheid voor noodoproepen. De Odido medewerker gaf aan dat de reden kan zijn dat de Nokia 2770 alleen nog 2G netwerk zou ondersteunen. Het 2G netwerk wordt door Odido niet meer ondersteund. Ik ben daarom met de Nokia naar de winkel gegaan waar ik hem destijds heb aangeschaft. Zij hebben gekeken wat de specificaties zijn van de Nokia 2770. Die ondersteund 3G en 4G netwerken. Daarop hebben ze een simkaart van kpn geplaatst. Deze werd onmiddellijk herkent en met de Nokia kon normaal mee worden gebeld. Er was geen optie tot alleen noodoproepen zichtbaar. De telefoon zou niet het probleem zijn. Daarna weer teruggegaan naar de T-mobile/Odido winkel in Nijmegen. Maar men wist geen oplossing. Ik heb daarna een andere Nokia 105 (4e generatie) gekocht (€25) om een nieuw telefoon te hebben die in ieder geval 3G en 4G ondersteunt. Ook daarin werkte de Odido simkaart niet naar behoren; ook nu weer alleen mogelijkheid om een noodoproep te maken. Uit het bovenstaande concludeer ik dat het probleem ligt bij het T-mobile / Odido netwerk voor (eenvoudige) mobiele telefoons. Graag ontvang ik een oplossing voor dit probleem.
langdurige klacht geen 5G!!
Beste T-Mobile, Ik heb sinds februari al een klacht lopen met geen resultaat ik wordt letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd ik heb een klacht brief gestuurd, meerdere malen gebeld, gechat en in de winkel geweest geen resultaat. Hieronder mijn klachtbrief: Beste T-Mobile, Helaas na gang van zaken voel ik mij genoodzaakt om officieel een klacht in te dienen. Februari heb ik contact opgenomen met jullie klantenservice over problemen met mijn 5g internet. Dit viel toen af en toe weg. Nu een paar maanden later valt mijn internet continu weg, het gaat om telefoonnummer 06-211 Ik heb telefonisch contact gehad met een jongeman die vroeg of ik 1 dag tijden bij wou houden wanneer ik geen internet had. Dit heb ik netjes gedaan en meneer zou de volgende dag rond dezelfde tijd terugbellen. Helaas niet gebeurd. Nu heb ik afgelopen vrijdag gebeld en aangegeven dat ik nog niet teruggebeld was, de dame aan de telefoon maakte een notitie voor haar collega dat ze mij moesten terugbellen. Nu 26-06 ben ik nog steeds niet terug gebeld. Hieronder de tijden wanneer mijn internet wegvalt(bijgehouden op 19-06-2023): 10:55 12:35 12:40 13:00 16:52 18:45 11:27 11:33 16:32 Ik ben al sinds februari bezig met deze klacht en u begrijpt vast dat ik er klaar mee ben. Mocht hier wederom niks mee gedaan worden stap ik naar de consumenten bond en neem ik juridische stappen. Ik betaal namelijk maandelijks ruim 60 euro voor eindeloos internet, en jullie zijn hiermee in gebrekkig stelling van het contract en kan ik dus het contract ook rechtsgeldig beëindigen. Ik hoop dat er een oplossing komt en anders zal ik deze stappen moeten ondernemen. Met vriendelijke groet, Chelsy Hieronder data waarop ik contact heb gehad(alleen vanaf juni anders wordt de lijst te lang) Telefonisch; 15-06 11:06 16-06 15:19 19-06 10:18 23-06 14:07 31-06 13:34 03-08 11:28 hier is mij verzocht drie dagen bij te houden waarbij mijn 5G wegvalt netjes bijgehouden, en ik zou teruggebeld worden. Want niet gebeurde dus ik ben naar de T-Mobile winkel te Doetinchem gegaan, daarover meer. 22-08 16:50 onwetende klantenservice medewerker aan de lijn zal alleen doorgeven dat ik wordt teruggebeld. 22-08 nadat ik had opgehangen ik het vorige gesprek kreeg ik een sms te bellen met mijn casenummer dit gedaan en kreeg dezelfde vragen in de vorige contact momenten zoals heb je al een kruistest gedaan (ja) heb je het overal (ja) en kan je dan wel bellen (ja) (Ook hebben we mijn vriend zijn simkaart in mijn telefoon gedaan, hij zit bij KPN en had gewoon 5G op de locaties dat ik het niet heb) Vandaag 24-08 gebeld met mijn klacht onder de noemer abonnement opzeggen dit als tip van jullie winkelmedewerker. Ik kreeg iemand van sales aan de lijn die niet kon opzeggen voor mij maar verbond mij door met iemand die dat wel zou kunnen. Niet dus. Deze meneer zei alleen dat het hogerop lag en ik moest afwachten tot ik teruggebeld werd maar wat dus nooit gebeurd. Ik moet wachten tot 27-08 (alwéér wachten) Winkels; Zaterdag 19-08. Mijn klacht uitgelegd aan de twee medewerkers 1 van de twee jongens heeft gebeld met de klantenservice, de afspraak is gemaakt dat ik aankomende week teruggebeld zou worden door T-Mobile anders zouden de heren mij de zaterdag erop helpen te ontbinden. Vandaag 24-08. Andere medewerker gesproken dan zaterdag, kon mij niet helpen ik moest bellen onder de noemer abonnement opzeggen en dan zou ik de juiste aan de lijn krijgen (niet dus). Bijgehouden tijden drie dagen: Donderdag 10 aug 9:10 Doetinchem 9:46 Doetinchem 12:13 Wehl 14:47 Wehl 16:39 Wehl 17:11 Wehl 19:19 Wehl 20:02 Doetinchem 22:54 Doetinchem Vrijdag 11 aug 8:07 Doetinchem 9:10 Doetinchem centrum 11:10 Doetinchem centrum 12:09 Wehl 13:52 Wehl 15:15 Wehl 17:32 Wehl 19:32 Wehl 21:43 Doetinchem Zaterdag 12 aug 04:54 Doetinchem 10:31 Brugge België 12:32 Brugge België 16:16 Brugge België 21:12 Brugge België 21:45 Brugge België (Al deze regio s vallen onder de dekkingskaart van T-Mobile) Wetten en regels: Een ontbinding heeft geen terugwerkende kracht (zoals de nietige overeenkomst bijvoorbeeld), dus het eigendom van de goederen (en eventuele onverschuldigde betaling van het geld) is niet aan de orde. Er ontstaat echter wel een ongedaanmakingsverbintenis bij het ontbinden van een overeenkomst. Dat houdt in dat alle leveringen en betalingen ongedaan moeten worden gemaakt. De goederen moeten teruggegeven worden en het geld moet teruggestort worden Tussentijds opzeggen van een abonnement is meestal niet mogelijk. Als u een abonnement heeft van 12 maanden en u wilt bijvoorbeeld na 6 maanden overstappen, dan moet u meestal een afkoopsom betalen. Die afkoopsom kan net zo hoog zijn als wat u in totaal aan abonnementsgelden had moeten betalen als u het jaar had volgemaakt. Tussentijds beëindigen van een abonnement kan soms wel als de aanbieder zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet nakomt, bijvoorbeeld als de telefonieverbinding heel slecht of geheel afwezig is. Maar u moet de aanbieder dan wel eerst in de gelegenheid stellen de problemen op te lossen. U moet de aanbieder daarvoor een redelijke termijn geven. Houd daarbij zeker 14 dagen aan. (Deze termijn was in maart al verstreken) Als de aanbieder niets doet of de problemen niet oplost, kunt u mogelijk de ontbinding van de overeenkomst inroepen. Bij kleine problemen of fouten kan dit weer niet. Ontbinding van een contract is dus iets anders dan een opzegging. Ontbinden van het abonnement kan alleen als er sprake is van het niet nakomen van verplichtingen uit de overeenkomst door uw contractspartij. Voor een opzegging van het abonnement hoeft u geen reden op te geven. klachten afhandeling volgens de site; ​​​​​​laat het ons binnen twee maanden weten nadat je het probleem hebt ontdekt. T-Mobile zoekt graag samen met jou naar een oplossing. T-Mobile geeft inhoudelijke reactie binnen 30 dagen na het ontvangen van de klacht. (Sinds februari jongens!!!) Kortom ik wil graag ontbinden en ik wil graag de juiste persoon daar van spreken. Ik heb nog meer bewijsstukken zowel uit eigen voorwaarden van T-Mobile en de wet. Case nummer: 65263354 Groeten Chelsy

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen