Skip to main content

eSIM nieuwe iPhone werkt niet

• is een Top Poster
  • 12 reacties

Na een bezoek vrijdag jl, aan de Odido winkel omdat de eSim niet op de iPhone(12) werkte een nieuwe iPhone(16) online bestelt voor mijn dochter. Alle opties ondertussen geprobeerd, en krijg de eSIM niet werkend. In de app staat dat de eSIM actief is. Ook geactiveerd via IDIN. Abbo staat op mijn naam. Kan helpdesk niet bellen, want schakelt op mijn iPhone naar zakelijk (heb in de app op een ander account ook meerdere zakelijke abbo’s). Vraagje dus hoe krijg ik nu die eSIM werkend? Graag advies want mijn dochter is nu buiten WIFI niet bereikbaar.

Uitgelichte reactie

14 februari 2025

Hi ​@OnnoDV, ik neem het stokje even over van mijn collega! Excuses voor de late reactie, je topic was tussen wal en schip beland, waardoor we deze niet hebben gezien.  Wel zo fijn als de eSIM het ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken! Dank voor het delen van de screenshots. Ik zie dat de eSIM goed staat ingesteld en dat je dochter beschikt over de juiste eSIM. Deze staat ook op geactiveerd in ons systeem onder haar nummer. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in haar telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van haar toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Er zullen geen gegevens etc. verloren gaan. 

Mocht dat niet lukken, zullen we uiteraard een nieuwe eSIM voor je bestellen. Ik hoop dat dat dan de oplossing biedt. Zo niet, dan kunnen we eventueel kosteloos een nieuwe fysieke simkaart bestellen. Deze kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Duurt dat te lang? Dat kun je het beste langsgaan in één van onze winkels, daar kunnen mijn collega je direct helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe eSIM of een fysieke simkaart. Ze kunnen dan ook gelijk meekijken of alles in het toestel goed staat ingesteld!

Ik hoor het graag van je! 

23 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 3 februari 2025

?

Sam van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 292 reacties
  • 4 februari 2025

Goedemorgen Onno, natuurlijk doe ik er graag alles aan om ervoor te zorgen dat je dochter gauw weer bereikbaar is! Heb je de eSIM wel al op de nieuwe telefoon kunnen installeren? Als de eSIM correct geactiveerd is, is het vaak alleen nodig om de telefoon een keer opnieuw op te starten. De eSIM maakt in dat geval automatisch contact met ons netwerk. Mocht dit niet werken, zou je dan de gegevens in je profiel willen aanvullen? Ik heb de volgende gegevens nog van je nodig: het telefoonnummer in kwestie, de postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers ter verificatie. De gegevens in je profiel zijn alleen zichtbaar voor mijn collega's en mij. Ik wacht je reactie af!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 4 februari 2025

Goedemiddag Sam, dank voor je respons. De gegevens hebben bijgewerkt. De iPhone idd meerdere keren opnieuw opgestart, zonder resultaat.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Onno, bedankt voor het invullen van de gegevens en goed dat je het toestel opnieuw hebt opgestart! Laten we meteen verder kijken naar hoe we de eSIM werkend kunnen krijgen. Wat krijg je precies te zien op het scherm? Kan je wel (handmatig) verbinding maken met ons netwerk of zie je bijvoorbeeld alleen noodoproepen staan?

Wil je voor mij het simnummer/ICC-nummer van de eSIM opzoeken? Deze vind je in de instellingen van de iPhone. Dan controleer ik direct of deze wel overeenkomt met het systeem om e.e.a. uit te sluiten. Mocht het niet overeenkomen; dan kan het zijn dat er een andere simkaart of een 2e eSIM op de iPhone staat. Wil je dit alvast controleren? Mocht het wel overeenkomen, dan bestel ik simpelweg een nieuwe eSIM voor je. Heb je voor het abonnement van je dochter wel toegang tot Mijn Odido? Dan kan je de nieuwe eSIM ook gemakkelijk via deze pagina bestellen. Wellicht biedt dit de snelste oplossing.

Mochten de simnummers niet overeenkomen en er is geen 2e eSIM of fysieke simkaart aanwezig, dan lopen we een aantal andere stappen door. Ik hoor het graag van je!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 5 februari 2025

[Aantal screenshots verwijderd door moderator, omdat er privégegevens zichtbaar waren] 

Hi Marciano, bijgaand een aantal screenshots. Ik heb toegang tot mijn Odido voor de telefoon van mijn dochter (ik beheer in de app, haar rekening. En in deze app ook op een ander account mijn twee zakelijke nummers. Voor wat het waard is: oude abbo lees fysieke simkaart is nog van Tele2. Twee jaar geleden een eSim gekocht voor onze reis naar de USA. Daarna fysieke simkaart vervangen voor eSim (omdat dit ons handig leek). Sindsdien gedoe met de eSim van Tele2/Odido. Nu dus op aangeven van de winkel een nieuwe tel aangeschaft en het gedoe blijft.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 13 februari 2025

Hi Marciano,

ik zie graag nog een reactie tegemoet. Cheers, Onno

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@OnnoDV, ik neem het stokje even over van mijn collega! Excuses voor de late reactie, je topic was tussen wal en schip beland, waardoor we deze niet hebben gezien.  Wel zo fijn als de eSIM het ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken! Dank voor het delen van de screenshots. Ik zie dat de eSIM goed staat ingesteld en dat je dochter beschikt over de juiste eSIM. Deze staat ook op geactiveerd in ons systeem onder haar nummer. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in haar telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van haar toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Er zullen geen gegevens etc. verloren gaan. 

Mocht dat niet lukken, zullen we uiteraard een nieuwe eSIM voor je bestellen. Ik hoop dat dat dan de oplossing biedt. Zo niet, dan kunnen we eventueel kosteloos een nieuwe fysieke simkaart bestellen. Deze kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Duurt dat te lang? Dat kun je het beste langsgaan in één van onze winkels, daar kunnen mijn collega je direct helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe eSIM of een fysieke simkaart. Ze kunnen dan ook gelijk meekijken of alles in het toestel goed staat ingesteld!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 15 februari 2025

Hi Pharwin, software is up to date. Resetten geeft geen resultaat.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 15 februari 2025

In de app overigens staat dat de eSim in behandeling is

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@OnnoDV, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Ik vermoed dat het in het overzicht van de app vastloopt, want als ik met je meekijk in je account (via een browser) zie ik dat de eSIM wel op actief staat. Je kunt de app verwijderen en opnieuw downloaden, zodat die ook meteen beschikt over de nieuwste softwareversie. 

Ik vermoed dat je toch een nieuwe eSIM nodig hebt, aangezien deze niet goed werkt. Je kunt 'm heel gemakkelijk zelf en gratis bestellen via je Mijn Odido account en 'm daar ook gelijk activeren. Mocht het niet lukken, laat het dan weten, zodat ik een nieuwe eSIM voor je kan bestellen. Mocht de nieuwe eSIM het ook niet goed doen, dan kun je dit het beste proberen met een fysieke simkaart om te kijken of dat geen problemen geeft. Die kan ik dan kosteloos voor je bestellen of je kunt langsgaan in één van onze winkels. 

Ik zie je reactie graag tegemoet!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 18 februari 2025

Hi Pharwin,

De app gedelete en opnieuw geladen. Geeft geen status verandering. App geeft nog steeds onder “bestel een eSim” de status: “in behandeling”. Ik kan de email van de “huidige ” eSim opnieuw versturen en als dan met de iPhone16 de QR-code wordt gescand dan geeft deze een error: Niet mogelijk/Probeer opnieuw. We zijn al een keer in de winkel geweest en volgens hen lag het aan het toestel. Dus een nieuwe IPhone 16 besteld, met dit dus als resultaat. Het is een oud Tele2 telefoonnummer. Is hier iets in te resetten? Dus wat gaat er nu voor zorgen dat dit gaat werken. Ze is over twee weken voor een paar maanden in het buitelnad vanwege studie en dan wil ik wel dat dit werkt. Alternatief is dat ik ga overstappen voor dit abonnement. Hoor het graag. Groet, Onno

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@OnnoDV, overstappen zal niet nodig zijn! Het klopt dat je de QR-code niet opnieuw kunt scannen, dat is wegens veiligheidsredenen maar 1x mogelijk. Geen zorgen, ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je besteld. De nieuwe QR-code ontvang je binnen enkele minuten in je mailbox (check voor de zekerheid ook je ongewenste mail/spambox). Je kunt de QR-code scannen, zodat de nieuwe eSIM gekoppeld staat in je toestel. De activatie kun je voltooien via je Mijn Odido account (via IDIN of sms-verificatie). 

Als deze nieuwe eSIM ook niet werkt, zullen we het moeten proberen met een nieuwe fysieke simkaart. 

Laat je weten of het is gelukt? We horen het graag van je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 1 maart 2025

Hi Pharwin, the story continues. We hebben de nieuwe eSim geïnstalleerd en er gebeurt iets meer dan voorheen. Er is nu alleen geen bereik (zie screenshots). Nu wil het geval dat de nieuwe eSim die je hebt gestuurd geïnstalleerd is terwijl het toestel in het buitenland was. Weet niet of dit wat uitmaakt. Overigens toestel gereset etc enzovoort. Er was geen activatieoricedure overigens via IDIN. We kunnen het nog eenmaal proberen waarbij ik de huidige eSim verwijder en een nieuwe installeer. Als dat niet werkt dan maar een vaste sim-kaart

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9033 reacties
  • 1 maart 2025

Een vaste simkaart is altijd een stuk degelijker dan een esim. B.v. als een toestel ergens kapot gaat kun je een fysieke sim gewoon overzetten...

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@OnnoDV wat gek! Heb je alleen geen internet met de nieuwe eSIM of je kun je ook niet bellen/sms'en? Kun je voor de zekerheid nog een keer de netwerkinstellingen van je toestel resetten? Kun je ook checken of de APN-naam van je mobiele internet op internet.mobiel staat? Dit kun je checken via de instellingen van je toestel. Dit kan soms ook nog wat problemen geven. 

Als dat niet werkt en de APN-naam ook goed staat ingesteld, kunnen we het proberen met een nieuwe eSIM of fysieke simkaart. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 5 maart 2025

Hi Pharwin, dank voor je aanwijzingen en al dit heeft geen resultaat. Ik heb op het toestel van mijn dochter de eSim verwijdert en een nieuwe fysieke simkaart besteld. Zou het mogelijk zijn dat je in jullie systemen de eSim ook verwijderen. Staat nu in de app op “in behandeling”. Dank 

1. S. Hoop dat zaterdag de simkaart binnen is want dan vertrekt mijn dochter voor drie maanden naar het buitenland.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@OnnoDV ik vermoed dat het dan aan de eSIM ligt. Goed dat je al een nieuwe fysieke simkaart hebt besteld, die kun je uiterlijk binnen 3 werkdagen verwachten. Ik kan de eSIM jammer genoeg niet verwijderen, sorry! Deze wordt automatisch gedeactiveerd, zodra je de nieuwe fysieke simkaart hebt geactiveerd. Ik hoop dat de simkaart ook op tijd binnen komt, zodat je dochter in ieder geval bereikbaar op reis kan gaan! 

Laat je weten of de simkaart op tijd binnen is en of het is gelukt met de activatie? Ik hoor het graag van je!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 8 maart 2025

Hi Pharwin, fysiek simkaart doet helemaal niets. Ben er wel ff klaar mee. eSIM bestelt bij YeSim, werkt gewoon. Ik denk dat het tijd wordt dat jullie iets gaan die in jullie systemen.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Onno, fijn dat je de nieuwe simkaart hebt ontvangen! Het klopt dat 'ie niet direct werkt. Hij moet namelijk nog geactiveerd worden. Vanwege strenge nieuwe regels mag ik dit niet voor je doen, maar geen zorgen; er zijn 2 gemakkelijke opties om de nieuwe simkaart te activeren:

1. Via Mijn Odido. Kies in dit geval voor iDIN-verificatie (inloggen op bank-account).
  2. in één van onze Shops op vertoon van je legitimatie. Bekijk deze pagina om te zien welke Shop er bij jou in de buurt zit.

Laat je het me weten of het is gelukt met de simkaartactivatie? 😄

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 10 maart 2025

Hi Marciano, activeren werkt niet want er staat nog steeds eSim activeren. 

[Screenshot verwijderd door moderator. Let op: je 06-nummer was zichtbaar]

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi Onno, bedankt voor je screenshot! Ik zie inderdaad ook eSIM staan. Ik heb via het systeem naar het ICC-nummer gekeken van je simkaart. Wil je deze voor mij controleren? Deze eindigt op 9545. Deze zie ik ook staan in Mijn Odido. Hier staat wel e-simnummer, maar als dit nummer ook op je nieuwe fysieke simkaart staat, dan klopt het wel. Had je wel al op 'Verder’ geklikt of nog niet? Ik hoor graag van je wat er gebeurd als je de vervolgstappen volgt en de simkaart (ook al staat er eSIM) probeert te activeren. Ik hoor het graag van je!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 11 maart 2025

Hi Marciano, the story continues. 9545 stond idd klaar in de app. IDIN uitgevoerd en geen resultaat. Klopt ook wel want de simkaart die ik zaterdag ontvangen heb en die nu in het toestel zit eindigt op 0028. Dus ik denk voer ik dat nummer in. En wat denk je? error:” deze simkaart is niet voor jouw abbonnement gereserveerd. Bestel een nieuwe simkaart”. 🤷‍♂️

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@OnnoDV in dat geval lijkt er iets mis te gaan met de koppeling en activatie van je nieuwe simkaart. Excuses voor het ongemak. We kunnen en mogen vanaf afstand geen nieuwe simkaart meer activeren, al had ik dat graag voor je gedaan. Sorry! Je kunt in dit geval het beste langsgaan in één van onze winkels met een geldig legitimatiebewijs, zodat ze je daar gelijk kunnen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart. 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. We zijn er voor je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen