Skip to main content
Beantwoord

Wel sms verzenden maar niet ontvangen

Hallo,

Ik ben sinds vandaag over gestapt van Vodafone naar Odido. Ik heb een samsung s25 ultra. 

Ik kon geen sms verzenden en ontvangen.. na contact met klantenservice kan ik wel weer verzenden, alleen kan ik geen sms'jes ontvangen.  Heb al het nummer van de sms centrale gecontroleerd, telefoon paar keer opnieuw opgestart maar helpt allemaal niets.

Help🫣

Beste antwoord door eric

Kun je ook geen sms vanaf een ander Odido nummer ontvangen? (Stuur een sms naar jezelf) of alleen niet van andere Vodafone nummers. In het laatste geval kan die andere Vodafone abonnee een storing melden bij Vodafone, dan is bij hen de portering niet goed uitgevoerd.

Bekijk origineel

9 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8638 reacties
  • Antwoord
  • 14 maart 2025

Kun je ook geen sms vanaf een ander Odido nummer ontvangen? (Stuur een sms naar jezelf) of alleen niet van andere Vodafone nummers. In het laatste geval kan die andere Vodafone abonnee een storing melden bij Vodafone, dan is bij hen de portering niet goed uitgevoerd.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 14 maart 2025

Bedankt voor je berichtje.

Als ik via mijn telefoon een berichtje naar mijzelf stuur krijg ik berichtje wel aangeleverd. Als mijn vrouw appt (die zit bij een andere provider) krijg ik niets binnen. Ook krijg ik de identificatie code van odido ook niet binnen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8638 reacties
  • 15 maart 2025

Probleem zit hem voor 99% zeker bij Vodafone.  Sms vanaf internet broakers wordt ook via originele provider gerouteerd. Kan je een Vodafone klant een storing laten melden dat hij een specifiek nummer (jouw) geen sms kan sturen. Als dat is opgelost werkt alles weer!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20438 reacties
  • 15 maart 2025

Hallo ​@Roelofk84 

Eergisteren is mijn zusje overgezet van Ben naar Odido. Sms sturen/ontvangen naar en van personen lukte direct maar de verificatie smsjes ontvangen van oa Odido lukte niet, er kwam niks binnen.

Een medewerker gaf aan om dit af te wachten tot morgen. De volgende dag kwamen ook de identificatie smsjes binnen 🙂

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 15 maart 2025

Net contact gehad met vodafone, ze hebben even gekeken en het ligt niet aan hun zeggen ze. Helaas na een dagje wachten nog steeds niets ook geen service berichten.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8638 reacties
  • 15 maart 2025

Haha.. belachelijk natuurlijk,  als Vodafone abonnee kun je geen sms naar een ander (oud vodafone) nummer sturen. Dat andere nummer kan bijvoorbeeld wel sms van een Odido abonnee ontvangen.

Standaard Vodafone klantenservice antwoord: " ligt niet aan ons"...  waarschijnlijk willen ze wraak nemen op degene die weg is gegaan.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Roelofk84 welkom op onze Community! Wat leuk dat je voor ons hebt gekozen, ik heet je van harte welkom bij onze Odido familie! 🤩Wel zo fijn als je smsjes kunt ontvangen, laten we samen naar een oplossing kijken. Komen de sms'jes nog steeds niet binnen? Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking en ik zie geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt, waardoor je dit ervaart. Ook zie ik geen bijzonderheden bij je abonnement. 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 maart 2025

Goedemorgen, 

Het lijkt opgelost. Ik heb contact gehad met jullie via de telefoon en de medewerker heeft er even naar gekeken en overleg gehad. Het kon wel een paar dagen duren voordat alles goed was omgezet, zondag kreeg ik jullie service berichten al binnen en sinds gisteren (maandag) ook de gewone sms berichten. 

Bedankt voor de berichten.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Roelofk84 fijn dat het is opgelost, daar ben ik blij mee! Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag toe! 😁

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen