Skip to main content
Beantwoord

Telefoonnummer behouden

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedemiddag,

Gisteren zou mijn telefoonnummer overgezet worden. Maar ik heb geen bereik op de nieuwe sim-kaart.

Van mijn vorige provider wel een mail gehad dat de abonnement is gestopt en die sim werkt niet meer.

Beste antwoord door Msskelly

Pharwin van Odido schreef:

Goedemorgen ​@Msskelly wat leuk dat je klant bij ons bent geworden, we heten je van harte welkom bij ons Odido familie! 🤩 Wel zo fijn als je nieuwe simkaart het ook goed, ik kijk graag met je mee naar een oplossing. Houd er rekening mee dat het maximaal 24 uur kan duren voordat je simkaart het doet, nadat je nummer naar ons is overgezet. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je nummer op 07/03/25 naar ons is overgezet. Je simkaart staat ook op actief.

Werkt alles inmiddels naar behoren? Zo niet, start dan voor de zekerheid je toestel opnieuw op. Dan zou die het moeten doen! 

Ik hoor het graag van je! 

Hij doet het! Nadat ik de simkaart eruit gehaald en er weer in deed, stond odido er en geen : alleen nood oproepen meer. 

Bekijk origineel

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22003 reacties
  • 8 maart 2025

Hallo ​@Msskelly 

Waarschijnlijk moet de simkaart nog worden geactiveerd, de snelste manier is om even langs een Odido winkel te gaan.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Msskelly wat leuk dat je klant bij ons bent geworden, we heten je van harte welkom bij ons Odido familie! 🤩 Wel zo fijn als je nieuwe simkaart het ook goed, ik kijk graag met je mee naar een oplossing. Houd er rekening mee dat het maximaal 24 uur kan duren voordat je simkaart het doet, nadat je nummer naar ons is overgezet. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je nummer op 07/03/25 naar ons is overgezet. Je simkaart staat ook op actief.

Werkt alles inmiddels naar behoren? Zo niet, start dan voor de zekerheid je toestel opnieuw op. Dan zou die het moeten doen! 

• Auteur
  • 2 reacties
  • 10 maart 2025

Na het opnieuw opstarten doet hij het nog steeds niet. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Msskelly wat gek! Heb je wel internet en kun je bellen/smsen en/of internetten? Of kun je helemaal niets? Kan je voor me checken of je de juiste simkaart in je toestel hebt zitten? Het simkaartnummer zou moeten eindigen op ***13648. Dit nummer kan je terugvinden op de simkaart. 

Kun je in de tussentijd de volgende zaken voor mij controleren: kun je checken of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Ik zie je reactie graag tegemoet!

• Auteur
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 11 maart 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hij doet het! Nadat ik de simkaart eruit gehaald en er weer in deed, stond odido er en geen : alleen nood oproepen meer. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Msskelly ah, fijn dat hij het doet! Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Ik wens je voor nu nog een hele fijne dag toe! 😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen