Skip to main content
  • 1,366 Topics
  • 8,086 Reacties
1367 Topics
Kan niet bellen vanuit buitenland naar BEN nummers
Hallo, Valt me al enige tijd op dat ik niet naar BEN telefoonnumers kan bellen vanaf bijvoorbeeld Duitsland. Vond het niet zo erg, omdat je als alternatief via Whatsapp altijd wel kan bellen, maar vraag me toch af waarom dat dit is. Als ik in Nederland ben kan ik wel gewoon bellen naar dezelfde BEN nummers. Opvallend: Ik heb 2 telefoonnummers op mijn naam van Odido. Ik kan met beide nummers niet bellen naar BEN nummers. Het lukt wel als ik via een KPN telefoon bijvoorbeeld naar dezelfde BEN nummers bel vanuit Duitsland. Dus het ligt niet aan de BEN nummers die ik wil bellen. Via andere providers lukt het wel namelijk. Ik heb geprobeerd om dezelfde BEN nummers te bellen als we samen in het buitenland zijn en dan lukt het wel om te bellen. Het probleem doet zich dus alleen voor als het nummer die ik wil bellen van BEN zich dus in Nederland bevind en ik in het buitenland (Duitsland). Ik heb dus zoals eerder genoemd 2 Odido telefoonnummers met beiden hetzelfde probleem. Maar nu komt het gekke. Ik was met nog iemand in Duitsland die ook Odido heeft en toen heb ik met zijn Odido telefoonnummer een BEN telefoonnummer gebeld en kreeg dus hetzelfde probleem. Kan ook niet bellen. Dus krijg meer het gevoel dat er een storing is tussen Odido en bellen naar BEN als je aan het roamen bent, dat nog niet echt opgevallen is. Ik had paar dagen geleden hierover telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van Odido en toen hadden ze mijn beide sim kaarten gereset. Vandaag kwam ik erachter dat dit niet heeft geholpen. Zijn er meer mensen die dit probleem heeft? En zoja is er ook een oplossing voor?
Instabiel mobiel internet
Goedemiddag, Na enkele jaren zeer tevreden te zijn geweest met mijn Tele2 unlimited is er van die tevredenheid niet veel meer over sinds de wijziging naar odido. Er zou niets veranderen aan de bestaande abonnementen, echter is de snelheid van mijn 4g zeer instabiel. Overdag heb ik soms een uitschieter naar 30 mbit download, maar veelal kom ik niet boven de 10 mbit uit met regelmatig een download van slechts 2 Mbit. Dit betekent dat het vrijwel onbruikbaar is geworden. Nu zie ik het goedkoopste unlimited abonnement van odido van 27,50 per maand met een snelheid van maximaal 10 mbit. Gezien mijn Tele2 unlimited abonnement van 25 euro per maand vermoed ik dat mijn snelheid is gelijkgetrokken met het goedkoopste abonnement van odido. Upgraden naar een duurdere variant is niet mogelijk vanwege een lopend contract. Dit zou betekenen dat ik tot ergens in 2025 25 euro per maand moet betalen voor een product waar ik vrijwel niets aan heb. Een beetje zoeken op het net en ik zie dat veel meer mensen hetzelfde probleem ervaren. Ik ben zaterdag al naar een odido shop geweest en daar kreeg ik een nieuwe simkaart, helaas zonder succes. De chatbot helpt niet, alles al meermaals geprobeerd, zonder succes. Aan mijn toestel ligt het niet, want doe ik de simkaart van mijn moeder in mijn toestel (andere provider) dan haal ik wel bruikbare snelheden. De klantenservice bellen heeft ook weinig zin, sommige medewerkers, hoe goed bedoeld ook, lezen enkel een script op en zijn zeer moeilijk te verstaan. Graag zou ik zien dat het probleem opgelost wordt, of ik de mogelijkheid krijg om mijn contract te ontbinden. Deze kwestie heb ik tevens voorgelegd aan ACM consuwijzer, waarvan ik nog een antwoord verwacht.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen