Goedendag! Ik heb al jaren een 5G abonnement dat binnen de grenzen van Nederland prima functioneert. Zodra ik echter de grens overga, kan ik alleen nog maar gebruik maken van 4G. Ik realiseer me dat de 5G dekking in het buitenland anders is, maar ik ben zeer regelmatig in het buitenland samen met mijn moeder, die ook een Odido abonnement heeft, en haar iPhone schakelt naadloos over op een buitenlands 5G netwerk zodra we de grens over zijn en op dezelfde plek zijn. Het lijkt mij dat ik dan ook 5G zou moeten kunnen ontvangen.
Hoe kan dit? Want ik zou uiteraard ook graag in het buitenland van 5G gebruik willen maken. Ik maak gebruik van een Google Pixel 6, heb automatische netwerk selectie aanstaan, roaming aanstaan. Zou ik iets van de APN moeten wijzigen? Hier heb ik wel al naar gekeken maar heb ik verder geen verstand van dus ik zou niet weten wat te moeten wijzigen.
Wat misschien nog het vermelden waard is, is dat ik dit probleem op mijn vorige telefoon (Oneplus 5T), waarmee ik destijds overgestapt ben van KPN naar Tele-2 met mijn huidige nummer, ook ervaarde. Enfin, hopelijk kan iemand me hier mee helpen!