Skip to main content
Beantwoord

E-sim activeren buitenland

  • 5 december 2024
  • 3 reacties
  • 171 Bekeken

Ik ben op dit moment (en voor de komende maanden) in Australië en ik kan daarom mijn telefoonabonnement (via eSIM) niet op mijn nieuwe telefoon plaatsen. In de app krijg ik de melding dat dit niet in het buitenland kan worden geïnstalleerd. Hoe kan dat worden opgelost, zodat ik zo spoedig mogelijk weer mijn nummer kan gebruiken? 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@Jitte2, wat heerlijk dat je de komende maanden in Australië blijft, erg leuk en het schijnt daar heel mooi te zijn! Laten we samen naar een oplossing kijken voor je eSIM. Maak je daar toevallig nu gebruik van? Een eSIM kan maar aan 1 toestel gelijk gekoppeld worden, vandaar dat de QR-code ook maar 1 gescand kan worden. Als je een nieuw toestel hebt, dien je altijd een nieuwe eSIM aan te schaffen. Dit kan via je Mijn Odido account. Daar kun je de QR-code scannen en vanaf dan staat je eSIM gekoppeld. Je dient 'm daarna alleen nog zelf te activeren via je account. We hebben dit liever niet in het buitenland, maar is wel mogelijk. Mocht er namelijk een probleem optreden met de activatie, dan zit het netwerk van de buitenlandse provider ertussen en wordt het lastig om het probleem op te lossen. Maar we kunnen het altijd proberen! 

Gaat het lukken om zelf een eSIM aan te schaffen en te activeren? Zo niet, dan kijk ik graag met je mee. Echter, zie ik dat alleen de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer uit je profiel niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem vermeld staat. Kun je de juiste 4 cijfers in je profiel vermelden? Dan kan ik met je meekijken! 

Bekijk origineel

3 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3792 reacties
  • Antwoord
  • 6 december 2024

Hi ​@Jitte2, wat heerlijk dat je de komende maanden in Australië blijft, erg leuk en het schijnt daar heel mooi te zijn! Laten we samen naar een oplossing kijken voor je eSIM. Maak je daar toevallig nu gebruik van? Een eSIM kan maar aan 1 toestel gelijk gekoppeld worden, vandaar dat de QR-code ook maar 1 gescand kan worden. Als je een nieuw toestel hebt, dien je altijd een nieuwe eSIM aan te schaffen. Dit kan via je Mijn Odido account. Daar kun je de QR-code scannen en vanaf dan staat je eSIM gekoppeld. Je dient 'm daarna alleen nog zelf te activeren via je account. We hebben dit liever niet in het buitenland, maar is wel mogelijk. Mocht er namelijk een probleem optreden met de activatie, dan zit het netwerk van de buitenlandse provider ertussen en wordt het lastig om het probleem op te lossen. Maar we kunnen het altijd proberen! 

Gaat het lukken om zelf een eSIM aan te schaffen en te activeren? Zo niet, dan kijk ik graag met je mee. Echter, zie ik dat alleen de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer uit je profiel niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem vermeld staat. Kun je de juiste 4 cijfers in je profiel vermelden? Dan kan ik met je meekijken! 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 28 april 2025
Pharwin van Odido schreef:

Hi ​@Jitte2, wat heerlijk dat je de komende maanden in Australië blijft, erg leuk en het schijnt daar heel mooi te zijn! Laten we samen naar een oplossing kijken voor je eSIM. Maak je daar toevallig nu gebruik van? Een eSIM kan maar aan 1 toestel gelijk gekoppeld worden, vandaar dat de QR-code ook maar 1 gescand kan worden. Als je een nieuw toestel hebt, dien je altijd een nieuwe eSIM aan te schaffen. Dit kan via je Mijn Odido account. Daar kun je de QR-code scannen en vanaf dan staat je eSIM gekoppeld. Je dient 'm daarna alleen nog zelf te activeren via je account. We hebben dit liever niet in het buitenland, maar is wel mogelijk. Mocht er namelijk een probleem optreden met de activatie, dan zit het netwerk van de buitenlandse provider ertussen en wordt het lastig om het probleem op te lossen. Maar we kunnen het altijd proberen! 

Gaat het lukken om zelf een eSIM aan te schaffen en te activeren? Zo niet, dan kijk ik graag met je mee. Echter, zie ik dat alleen de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer uit je profiel niet overeenkomen met wat er onder je nummer in ons systeem vermeld staat. Kun je de juiste 4 cijfers in je profiel vermelden? Dan kan ik met je meekijken! 

@Pharwin van Odido ik heb een soortgelijk probleem gepost (Vernieuwing abonnement en eSIM buitenland), wellicht kun je meekijken en/of denken naar de mogelijkheden? bedankt, Sandra


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@sandra1207 welkom op onze Community! Ik heb je topic voorbij zien komen en daar ook zojuist in gereageerd: 

Het is niet de bedoeling om meerdere topics te openen of in meerdere topics te reageren, die over hetzelfde onderwerp gaan. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. Op deze manier blijft het overzichtelijk voor ons en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. Ik spreek je graag verder in het andere topic! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen