Sinds de laatste keer dat ik mijn abonnement verlengd heb, inmiddels ruim een half jaar geleden, lukt het niet meer om een verbinding met een buitenlands netwerk te maken (belgie, duitsland, luxemburg, frankrijk, spanje geprobeerd) terwijl dat voorheen nooit een probleem was. Ik heb geen betaalachterstanden, geen blokkades die ik in de app kan zien, mijn oude t-mobile sim heb ik inmiddels vervangen door een e-sim, mijn telefoon al meerdere keren volledig gereset, alle instellingen wel 100 keer gecheckt, enz. enz.
met de chatbot kom ik er ook niet uit. verder dan: “bel de klantenservice” komt die namelijk niet. Maar ja, hoe moet ik vanuit het buitenland naar de klantenservice bellen als ik geen netwerkverbinding heb?
Ik hoop dat het op deze manier toch opgelost kan worden anders is het na heel wat jaren tevredenheid bij t-mobile en een paar jaar wat minder tevreden bij odido toch afgelopen voor mij.
Beste antwoord door Pharwin van Odido
Hi @FrankvHoof van harte welkom op onze Community! Wat fijn dat je een half jaar terug je abonnement bij ons hebt verlengd, daar zijn we erg blij mee! Wel zo fijn als je internet in het buitenland ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie al wat de oorzaak is. Je hebt namelijk een blokkade voor Roaming op je abonnement. De reden waarom deze erop is geplaatst, durf ik niet te zeggen en kan ik ook niet achterhalen, sorry! Wel heb ik deze per direct voor je verwijderd. Geef het systeem ongeveer een half uurtje om dit te verwerken. Kun je daarna je toestel opnieuw opstarten? Dan zou je internet het moeten doen!
Zo niet, verbind dan handmatig met een netwerk van een andere provider (mits je nog in het buitenland bent). Dit kan via de instellingen van je toestel. Hoe je dat doet, kan je terugvinden in de toestelhulp op onze website. Daarna zou je weer internet moeten hebben in het buitenland!
Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je!
Hi @FrankvHoof van harte welkom op onze Community! Wat fijn dat je een half jaar terug je abonnement bij ons hebt verlengd, daar zijn we erg blij mee! Wel zo fijn als je internet in het buitenland ook doet, laten we samen naar een oplossing kijken. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie al wat de oorzaak is. Je hebt namelijk een blokkade voor Roaming op je abonnement. De reden waarom deze erop is geplaatst, durf ik niet te zeggen en kan ik ook niet achterhalen, sorry! Wel heb ik deze per direct voor je verwijderd. Geef het systeem ongeveer een half uurtje om dit te verwerken. Kun je daarna je toestel opnieuw opstarten? Dan zou je internet het moeten doen!
Zo niet, verbind dan handmatig met een netwerk van een andere provider (mits je nog in het buitenland bent). Dit kan via de instellingen van je toestel. Hoe je dat doet, kan je terugvinden in de toestelhulp op onze website. Daarna zou je weer internet moeten hebben in het buitenland!
Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je!
Mijn partner en ik kunnen beiden niet bellen en internetten in het buitenland terwijl dat al die jaren ervoor wel gewoon kon. Ik krijg nu steeds de melding aanmelden bij netwerk mislukt ook handmatig instellen lukt ook niet. We hebben beiden geen blokkades of betaalachterstanden of ons abonnement.
Met de chatbot kom ik er ook niet uit. verder dan: “bel de klantenservice” komt die namelijk niet. Maar ja, hoe moet ik vanuit het buitenland naar de klantenservice bellen als ik geen netwerkverbinding heb?
Ik hoop dat het op deze manier toch opgelost kan worden anders is het na heel wat jaren tevredenheid bij t-mobile en een paar jaar wat minder tevreden bij odido toch afgelopen voor mij.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.