Alles over het mobiele netwerk van Odido!
Recent actief
Ik ga op cruise met een groot cruiseschip. Maar ik begreep dat er hele hoge kosten aan verbonden zitten als ik verbonden ben met 4G. Hoe kan ik toch oproepen ontvangen en ze later (aan wal) weer terugbellen zonder veel kosten te maken.
I have no signal on any Odido numbers I have in Portugal anymore as of today. It all worked fine until one of my phones was broken and I tried to reinstall eSIM which is a logical step. But once I have tried to install a newly sent eSIM by Odido app on another phone I received a generic error. This did not work for all three processes - clicking link on Odido email directly, scanning QR code with phones camera. The only way it worked in the past was without Odido app involvement requests to reinstall eSIM to transfer eSIM from an old phone to a new phone which is illogical when your phone is broken and cannot do this. After eSIM installation on another device did not work I posted on the forums because I could not get any intelligence out of Odidos dumb bot Izzy. It has zero intelligence to answer queries or accept any screenshots of errors. I could not call call center because I had no signal. Couple of hours pasted and I got no any answer from Odido employee on Odido forum and no n
Hoi, ik ben momenteel in België en ik heb geen mobiele data.Mijn telefoon laat wel 4G/5G-signaal zien en ik ben verbonden met een netwerk (Orange B), en ik heb een actief databundel. Roaming staat aan, maar ik heb nog steeds geen internettoegang (apps en websites laden niet).Ik heb al geprobeerd:mijn telefoon opnieuw op te starten vliegtuigmodus aan/uit te zetten handmatig een ander netwerk te kiezen netwerkinstellingen te resettenWiFi werkt wel goed, dus het probleem lijkt bij de mobiele data/roaming van mijn simkaart te liggen. Kunt u alstublieft mijn roaming/data-verbinding controleren en resetten? GroetJulia
Goedemiddag,Sinds gisteren op vakantie op Kreta maar met geen mogelijkheid een netwerk verbinding op te starten. Daar het belangrijk is dat ik telefonisch bereikbaar blijf. Eerder in het buitenland nooit problemen gehad en heb ook geen betalingsachterstand. Kan iemand me alsjeblieft met spoed helpen? Bellen met de klantenservice gaat dus niet Bedankt alvast
Ik heb laatst een eSIM besteld via de app. Hierna kreeg ik een mail met een QR-code. Deze heb ik per ongeluk definitief verwijderd waardoor het nu niet meer mogelijk is om deze op mijn telefoon te instaleren. Nu heb ik de simkaart via de app geblokkeerd en probeer ik een nieuwe te bestellen via de app. Maar helaas lukt dit niet. Kunnen we dit via hier verder organiseren zonder naar de winkel te gaan?
Sinds 2 dagen heb ik Odidio, Internet+TV en Mobiel.Ik kom van KPN want het werd me te duur. Wat betretthet internet ben ik zover tevreden. Maar voor mobiel alles behalve… Ik had Unlimited Snelst gekozen, maar kwam er al snel achter dat de snelheid verre van was. Nu had ik geen 1000Mbit verwacht maar ik haal ongeveer 15 ~ 30 Mbit. Op verschillende locaties zowel thuis, buiten en op werk en op verschillende tijdstippen op de dag en nacht.Met mijn KPN verbinding had ik minstens 200Mbit.Ik heb mijn abonnement maar even verlaagd naar Unlimited Basis gezien ik de snelheid toch niet haal. Maar hiermee kom ik alsnog op de zelfde snelheid uit. 15 ~ 30 Mbit. Het lijkt dus niet aan het gekozen abonnement te liggenOok zie ik dat hij vaker op 4g(+) staat dan 5g, en soms zelfs op H+ .. Dit probleem had ik met mijn oude abo (KPN) niet en was eigenlijk altijd stabiel 5g. Dit met dezelfde telefoon als ik nu nog steeds heb, het ligt dus niet aan mijn telefoon (Samsung Fold 6).Gezien het een nieuwe verbi
Goedemiddag,Gisteren heb ik mijn abonnement gewijzigd naar Unlimited Snelst (€36,00/mnd), met een beloofde snelheid tot 1000 Mbit/s. Dit pakket staat actief in mijn app.Meer dan 24 uur later heb ik meerdere speedtests uitgevoerd via fast.com. De resultaten: 29 Mbit/s en 33 Mbit/s — dit is vergelijkbaar met mijn oude pakket en ver van de beloofde 1000 Mbit/s.Ik gebruik een iPhone 17 Pro, dus het probleem ligt niet aan het toestel.Ik heb ook geprobeerd mijn telefoon opnieuw op te starten en de simkaart eruit te halen en terug te plaatsen, maar dit heeft niet geholpen.Ik ben slechthorend en kan helaas niet bellen. Ik verzoek u daarom uitsluitend schriftelijk te reageren.Mijn vragen: 1. Waarom is de snelheid nog steeds niet verhoogd? 2. Wanneer wordt de snelheid van 1000 Mbit/s daadwerkelijk geactiveerd?
I tried all the steps nothing works and i cant call customer service. I dont have service at all. Can someone help me
Ik heb voor vertrek aan Indonesië een XLP3 internet bundel aangeschaft. Deze werkte tot voor kort ook goed.Nu, als ik de app check, staat aangegeven dat ik nog geen data voor Indonesië heb. 0MB over.Als ik dan doorklik zie ik dat er nog wel 11.9 Gig van de 15Gig bundel over is met daaronder de melding dat deze niet actief is in het huidige land. Ik ben echter nog steeds in precies het zelfde land, namelijk Indonesië en wil de komende weken deze bundel ook kunnen gebruiken.Aan-uitzetten van toestel was geen oplossing.APN staat goed op internet.mobielBovendien: afgelopen week werkte e.e.a. Gewoon goed en ik heb geen wijzigingen doorgevoerd in de instellingen. Graag een oplossing.
As of today connection disappeared. It had worked before but not anymore. I’ve changed nothing in settings. YEA ive restarted the phone multiple times. No signal! [Screenshot removed by moderator. Your phone number was visible]
Ik heb in Hongarije een week internetbundel gekocht. In het begin had ik wel gewoon internet, maar na en paar uur kon ik er niet meer van gebruikmaken. Ik heb van alles al geprobeerd, maar zie mijn bundel niet terug. Kunnen jullie kijken of er een blokkade is voor het buitenland en dit zsm weer rechtzetten? Ik heb er 13,50 euro voor betaald, maar kan er niks mee. Het is trouwens een Prepaid. Ik heb het via mijn tegoed gekocht. Graag hoop ik dat dit snel opgelost wordt.
Hoi,Zo blij, eindelijk weer een nieuwe telefoon.Nu zou het mogelijk moeten zijn om een E-Sim over te zetten naar de nieuwe telefoon.Deze optie bied Android / Samsung aan.Nu ga ik van een S24 naar S26, en werkt deze optie niet. Blokkeerd Odido dat? Of werkt deze optie nergens mee? Hopelijk snel een antwoord.
Beste community-leden en Odido moderators, Ik hoop dat iemand hier de gouden tip heeft, want ik zit inmiddels met de handen in het haar. De technische helpdesk heeft driekwartier met mij meegekeken, maar kon het probleem niet direct oplossen en heeft mij geadviseerd om hier een topic te openen. De situatie:Ik heb drie gloednieuwe Eufy 4G LTE Cam S330 camera's gekocht. Speciaal hiervoor heb ik voor alle drie de camera's een Odido Hello Data Only abonnement afgesloten. Wat is het probleem?De camera's weigeren via het mobiele netwerk van Odido te verbinden ("camera failed to connect"). Het led-lampje op de camera blijft blauw knipperen, wat betekent dat hij de simkaart wel leest en het netwerk zoekt, maar de dataverbinding niet tot stand kan brengen. Wat heb ik al gedaan (en gecontroleerd)?1 Simkaart-activatie & pincode: De simkaarten zijn actief. Ik heb ze in mijn eigen smartphone getest: als ik de wifi op mijn telefoon uitzet, kan ik via deze simkaarten feilloos internetten op het O
Hello Odido Community / Support team,I am currently in Turkey and facing a critical issue with my mobile service. My phone cannot connect to any local network here.I am subscribed to the Unlimited Snelst plan (Number: XXX), which is active from 11 May 2026 to 10 June 2026.Here are the troubleshooting steps I have already tried (with no success): Switched between automatic and manual network selection (tried connecting to all available Turkish operators: Turkcell, Vodafone, Türk Telekom). Performed a network settings reset on my phone. Tested the SIM card in a completely different smartphone. Despite all these attempts, the phone shows "No Service" or fails to register on any local network. It seems like roaming might be blocked or not provisioned correctly on my account for international use outside the EU.Could a moderator or support agent please check my account status and ensure that international roaming is fully activated for my number?Thank you for your assistance.
ik heb een Odidi 5G unlimited abo. de SIM kaart wordt gebruikt in een 5G Fritz!Box router. ik maar gebruik van een Synology NAS die ik van buitenaf wil kunnen benaderen. hiervoor wil ik graag een publiek IPv4 adres en niet achter CGNAT. kan dit voor mijn account omgezet worden?
Ik heb op trustpilot een review aangemaakt https://nl.trustpilot.com/reviews/6a003690806d40b42e48624f Ik heb ook extra informatie toegevoegd, zoals gevraagd, maar dat lijkt niet aangekomen dus werd me gevraagd hier een topic te starten. Wij hadden internet via 4G voor thuis. Dat werkte prima, helemaal sinds we ‘extra snel’ hadden geïnstalleerd. Tot 3 maart, toen hadden we ineens geen internet meer. Van alles geprobeerd, niets werkte dus Odido gebeld. Daar hoorde ik dat 4g voor thuis ‘niet meer geleverd’ werd. Vreemd, want wij betaalden er gewoon iedere maand voor. Maar nee, mij werd verzekerd dat het echt al maanden niet meer werd geleverd. Wat nu? Klik en klaar. Na wat gemopper van mijn kant, daarvoor gekozen. De volgende dag geïnstalleerd en inderdaad: werkt prima. Nu het probleem: tot op de dag van vandaag wordt iedere maand het abonnementsgeld van 4g voor thuis afgeschreven. Ik heb er al een paar keer over gebeld en iedere keer word ik op zich aardig geholpen, maar het blijft gebe
Beste Odido, Ik ontvang op mijn beide nummers en op verschillende toestellen helemaal geen SMS-berichten meer. Er komen geen verificatiecodes binnen en ook geen normale SMS-berichten. Ik ben al naar de winkel geweest voor een nieuwe simkaart, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Mijn instellingen in Mijn Odido staan goed en er zijn geen blokkades actief. Aangezien het op twee verschillende telefoons speelt, ligt het probleem honderd procent op netwerkniveau. Ik heb inmiddels meerdere keren contact gehad met de klantenservice. Er wordt telkens gezegd dat er in het systeem niks te zien is en dat ze niks voor mij kunnen doen. Ik werd zelfs op een bijna lachwekkende/onprofessionele manier weggestuurd met het advies om naar een 'buitenlandse telefoonwinkel (Marokkaans of Irakees)' te gaan zodat zij ernaar kunnen kijken. Ik heb hier uiteraard boos op gereageerd, want het probleem ligt bij Odido en ik betaal niet voor niets maandelijks voor mijn abonnementen. Dit is een zeer frustrerend
Ik heb een nieuwe mobiel met eSIM maar eSIM maakt geen connectie dus werkt niet
Hello,I have a Odido subscription but I am in Japan. I want to receive texts that are being sent to my dutch number in Japan, but I cannot seem to do it. Can the international blockage be lifted?Thank you!
So, today I have arrived to the US, and I don’t have any specific bundle, but my data is working. If I enable roaming, I am able to get 5G and it works. I cannot see any extra costs (yet!) in my account, nor any active bundle that will do the job.So, how am I having data right now in the US without special bundle, will I get charged later? I cannot call ODIDO evidentially, so this is the only channel I have left to try to get some clarification. Thanks.
Beste Odido Community,Ik heb momenteel een urgent probleem met mijn mobiele aansluiting. Mijn nummer is recent overgezet naar een ander (tijdelijk) nummer eindigend op 9666, waardoor ik niet meer kan bellen of gebeld worden. Ik heb alleen nog internet via WhatsApp, maar ben verder volledig onbereikbaar.Dit is voor mij zeer urgent, omdat ik vandaag bereikbaar moet zijn en dit mijn enige communicatiemiddel is.Ik had hierover al contact lopen met de klantenservice, maar de reguliere reactietijd is 6 werkdagen, wat in dit geval te lang is.Kunnen jullie dit alsjeblieft met spoed oppakken of mij doorzetten naar iemand die dit direct kan oplossen?Met vriendelijke groet,R. Van Loo
Beste Odido,Heb een vraagje wat betreft bereikbaarheid in het buitenland. Afgelopen voorjaar was ik op Tenerife en daar had ik buiten de Wifi een paar keer geen verbinding meer via 4/5 G en kon niks meer met mijn telefoon, niet op internet, geen navigatie etc.Nu ga ik van de zomer naar o.a. Griekenland, Frankrijk en de Faeröer eilanden en wil niet voor ditzelfde probleem staan. Door familie omstandigheden wil ik bereikbaar zijn maar ook andersom, dat ik optimaal mijn telefoon kan gebruiken.zouden jullie kunnen uitleggen hoe het kan dat ik geen bereik had en hoe kan ik dit met het oog op a.s. vakanties voorkomen.hoor graag jullie antwoord, alvast dank!vriendelijke groeten,Ria du Couxkantnummer XXX[Klantnummer verwijderd door moderator]
Ik heb een vervangende eSim laten bezorgen bij contacten in Nederland. Ik heb zojuist de QR code gescand en de eSim zit in de telefoon. Volgens de brief moet er nog activatie plaatsvinden op de Odido website, maar ik kan geen activatie optie vinden. De chatbot geeft aan dat ik moet bellen; 0800 nummers zijn niet bereikbaar, en bellen zonder werkende sim gaat niet. Kan ik support krijgen bij het activeren van de eSim, en verbinden aan een netwerk?De fysieke simkaart die ik wil vervangen door de nieuwe eSim is een paar dagen geleden verloren gegaan. Wellicht dat de ‘Simkaart, toestel..’ pagina nog niet up-to-date is. De nieuwe eSim lijkt actief te zijn in de telefoon (S26, SIM manager pagina). De status geeft aan ‘Emergency calls only’, en ‘Unknown number’. Ik ben op dit moment in Taiwan.
Ik heb gister mijn nieuwe iPhone binnen gekrijgen. Nu heb ik alles over gezet maar heb ik op mijn nieuwe iPhone geen verbinding met mobiel netwerk of bereik. Dus ik kan niet bellen/sms’en of buitenshuis internetten.. als ik een ESIM wil toevoegen krijg ik er te staan “niet mogelijk om configuratie mobiel abonnement voor te zetten” iemand die mij kan helpen met dit probleem?
I’m not receiving any texts for no reason. It still worked 2 months ago. I’ve been in China for around 3 months for business. Example: I requested a OTP message at around 4pm today, but nothing received until now. Do you know what is going on?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.