Skip to main content

Klacht: mobiel bereik, klantenservice en internet

  • 12 July 2024
  • 7 reacties
  • 90 Bekeken

Ik ben recent vanwege een verhuizing overgestapt op Odidio Internet en mobiel. Dit o.a. vanwege het klantvoordeel.

Nu heb ik echter binnen totaal geen bereik. Daarvoor heb ik al meerdere klachten ingediend. Uiteindelijk ben ik gebeld door de klantenservice en die geven aan dat ik 3km van de mast af zit (waar 2km het streven is) en dat daar op korte termijn niets aan gaat gebeuren. 

De opties zijn: kosteloos opzeggen of een compensatie. Mijn voorkeur heeft opzeggen want ik heb geen bereik.

Probleem is echter dat dan mijn klantvoordeel van €5 per maand op internet komt te vervallen. Internet opzeggen kan niet meer want ik zit net een paar dagen buiten de bedenktermijn. 

Ik ben door de mobiel klantenservice medewerker doorverbonden naar de afdeling internet, vanuit daar ook nog eens meerdere keren doorverbonden om vervolgens na een uur bij iemand uit te komen (Marvin) die doodleuk meldt dat er geen probleem is met mijn bereik omdat het rapport dat zegt. Blijkbaar heeft de mobiel medewerker iets in het systeem gezet dat mijn bereik goed….zucht!! Lekkere backoffice ook….

Goed, mijn voorstel:

1: alles kosteloos opzeggen

2: klantvoordeel van €5 voor de gehele looptijd compenseren. 

En doe aub wat aan jullie klantenservice want dit is echt om te huilen.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Steve, welkom op de Community! Niet fijn dat je binnen totaal geen bereik hebt. Ik kijk direct met je mee naar de opties. Ik zie inderdaad dat er een case is doorgezet en dat mijn collega Alysha ervoor heeft gezorgd dat je met Internet + TV contractvrij bent en (vanaf 29 juli) kan opzeggen. Niet leuk om je te zien gaan, maar ik hoop dat je bij een andere provider wel een goede dekking hebt op jouw locatie. Ik zag dat er een opzegging voor Internet + TV was aangevraagd, maar dat deze is geannuleerd. Wat hiervan de reden is kan ik niet zien. Kan je me hier meer over vertellen? Heb je de opzegging zelf geannuleerd? Ik hoor het graag van je!

@Marciano van Odido bedankt voor de reactie. Ik heb de opzegging van Internet geannuleerd omdat ik anders nog duurder uit ben of op ADSL moet overstappen. 

Ik heb ht met mobiel nog even geprobeerd maar ik blijf problemen ondervinden met geen bereik hebben en traag mobiel internet (hangt soms gewoon meerdere seconden).

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Steve82, dank voor de toelichting! Wat jammer dat je problemen blijft ondervinden m.b.t. onze dekking. Ik zie op onze dekkingskaart dat de dekking van 5G niet optimaal is, maar dat 4G wel zou moeten werken. Ook zie ik dat er bij jou in de buurt wel werkzaamheden gepland staan om de kwaliteit van ons netwerk te verbeteren. Deze staan gepland op 2 augustus gedurende de hele dag. Zou je dat willen afwachten? Wellicht dat het wel wat verbetering op zal leveren! Zou je in de tussentijd voor mij een aantal dingen willen checken in je telefoon? Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Wellicht dat dit wat verbetering geeft. 

Als je dit liever niet hebt, kunnen we altijd samen kijken naar de optie om kosteloos te ontbinden. Hoor graag van je! 

 

Het ligt niet aan mijn telefoon en de instellingen voor het netwerk heb ik al meerdere malen gereset.

Ik wacht 2aug even af maar is er dan niets verbeterd dan moet ik helaas overstappen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Steve, dat begrijp ik volkomen. Super bedankt voor je geduld en ik hoop dat de werkzaamheden op 2 augustus alles oplossen!

Het bereik is niet beter geworden na de werkzaamheden. Erg jammer. Ze hadden die ene mast hier in de buurt wat meer vermogen moeten geven. Probleem dus niet opgelost.

Reputatie 6
Badge +7

Hallo Steve, wat jammer dat het niet voor verbetering heeft gezorgd, excuses! Ik zeg het niet graag, maar dan zullen we toch moeten kijken naar de optie om te ontbinden als je dit zou willen. Als het goed is heb je met mijn collega Alysha een coulance besproken? Ik zie wel een case terug, maar niet precies wat de coulance inhoudt. Zou je eventueel een coulance willen hebben of toch liever gaan voor de optie om kosteloos te ontbinden? Laat maar gerust weten wat je zou willen! 

Mocht je willen gaan voor de optie om kosteloos te ontbinden, kan ik je abonnement met een maand opzegtermijn opzeggen. De eerstmogelijke datum is 05/06/24. Ik zie dat mijn collega je nummer contractsvrij heeft gemaakt, dus als je het nummer wilt meenemen naar een andere provider, kun je bij hen Nummerbehoud aanvragen! Als je gaat voor de optie om te ontbinden, moet ik alleen nog 1 check uitvoeren om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent. Ik heb daarom een verificatiecode per SMS naar je nummer verstuurd. Als je die met mij kunt delen, maak ik het graag voor je in orde! 

Reageer