Klacht over misleidend en veel te duur Hello abonnement
Hallo allemaal, Ik heb mijn abonnement onlangs voor 2 jaar verlengd en ben daarbij automatisch overgezet naar het Hello-abonnement. Tot mijn verrassing kreeg ik deze maand extra kosten omdat bellen vanuit Nederland naar een EU-land niet meer in de bundel zit. In mijn vorige abonnement (Go) was dit gewoon inbegrepen in “onbeperkt bellen” en hierover is bij de verlenging niets duidelijk gecommuniceerd. Als ik dit had geweten, had ik nooit voor deze verlenging gekozen. Om een voorbeeld te noemen, bij Simpel (wat ook gebruik maakt van het netwerk van Odido, kost een abonnement die ik nodig heb €13 - 20GB met onbeperkt bellen ook vanuit NL). Na wat speurwerk zie ik dat meerdere klanten dezelfde ervaring hebben – sommige voelen zich zelfs misleid. Het gaat hier voor mij om een wezenlijke wijziging in de voorwaarden, die vooraf duidelijk had moeten worden vermeld. Mijn verzoek: Herstel mijn situatie door kosteloos over te zetten naar een abonnement waarin EU-bellen vanuit Nederland wel inbegrepen is (bijv. Unlimited Basis), óf Bied een andere oplossing zonder extra kosten. Ik hoop dat Odido dit serieus neemt. Dit soort wijzigingen zonder heldere communicatie tast het vertrouwen behoorlijk aan. Zijn er hier meer klanten die dit hebben meegemaakt? En heeft iemand al een passende oplossing gekregen?