Beantwoord

Kan geen 0900 nummers bellen met mobiel

  • 28 December 2023
  • 9 reacties
  • 582 Bekeken

Hallo, ik kan geen 0900/0906 nummers bellen.

Als ik ze bel hoor ik "Deze oproep is niet toegestaan" terwijl ik geen blokkade op mijn mobiel abonnement heb. Al mijn facturen zijn ook betaald. Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 29 December 2023, 15:13

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo, ik kan geen 0900/0906 nummers bellen.

Als ik ze bel hoor ik "Deze oproep is niet toegestaan" terwijl ik geen blokkade op mijn mobiel abonnement heb. Al mijn facturen zijn ook betaald. Hoe kan dit?

Hallo @Bouwsaab, dat zoek ik graag voor je uit! Kun je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Kun je ook aangeven welk specifieke nummer je probeert te bellen? Dan kan ik dit voor je uitzoeken! 

Groetjes, 

Pharwin

@Pharwin van Odido Ik heb hetzelfde probleem als Bouwsaab.

Ik kan geen 0900/0906 nummers bellen.Als ik ze bel hoor ik "Deze oproep is niet toegestaan"

 

En ik kan op dit moment niemand bereiken bij de chat op telefonisch (duurt te lang)

 

Kunt u mij misschien helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sandaman, ik zie geen blokkades op servicenummers. Echter zie ik wel een blokkade op international roaming. Dit kan wellicht de oorzaak zijn dat je geen servicenummers kan bellen. Ik heb deze zojuist voor je opgeheven. Lukt het nu wel om te bellen naar 0900 en 0906 nummes? Laat het me maar weten! 

Hi @Sandaman, ik zie geen blokkades op servicenummers. Echter zie ik wel een blokkade op international roaming. Dit kan wellicht de oorzaak zijn dat je geen servicenummers kan bellen. Ik heb deze zojuist voor je opgeheven. Lukt het nu wel om te bellen naar 0900 en 0906 nummes? Laat het me maar weten! 



is dat bij mij ook mogelijk?

 

blokkades zijn eraf maar ik kan alsnog geen 0900/0906 bellen aangezien die dan zegt oproep is niet toegestaan

bij me vorige provider kon dat namelijk wel 

ik heb al een paar keer gebeld maar word er uiteindelijk niks wijzer van helaas

Reputatie 7
Badge +9

Hi @cornevanbrenk, ik heb direct met je meegekeken en ik zie helemaal geen blokkades staan. Deze servicenummers zouden gewoon gebeld moeten kunnen worden. Wat apart dat je deze meldng krijgt. Probeer je 1 specifiek 0900/0906 nummer te bellen of lukt het bij meerdere niet? Ik heb zojuist een blokkade aan en uitgezet. Wellicht heeft dit de instellingen een reset gegeven. Laat het me maar weten of het is gelukt. Anders duik ik er graag verder voor je in! 😄

Hi @cornevanbrenk, ik heb direct met je meegekeken en ik zie helemaal geen blokkades staan. Deze servicenummers zouden gewoon gebeld moeten kunnen worden. Wat apart dat je deze meldng krijgt. Probeer je 1 specifiek 0900/0906 nummer te bellen of lukt het bij meerdere niet? Ik heb zojuist een blokkade aan en uitgezet. Wellicht heeft dit de instellingen een reset gegeven. Laat het me maar weten of het is gelukt. Anders duik ik er graag verder voor je in! 😄



ik kreeg er idd een melding over 

Vanaf nu kan je weer gebruik maken van Bellen naar 0900-, 0906-, of 0909-nummers. Fijne dag, Odido

 

maar ik heb net geprobeerd zowel 0900/0909 nog steeds niet toegestaan

dus ik zou zeggen dat er ergens toch nog iets geblokkeerd is of iets 😕

Reputatie 7
Badge +9

Hi Corne, bedankt voor het proberen! Vreemd dat het nog niet lukt. Ik heb direct een case voor je aangemaakt voor mijn technische collega's (68983464). Het kan even duren voordat ze jouw case oppakken i.v.m. de drukte, maar mocht je eind volgende week nog niets hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag voor je of er een update is.

Mocht je in de tussentijd vragen hebben, stel ze dan gerust. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! 😄

Hi Corne, bedankt voor het proberen! Vreemd dat het nog niet lukt. Ik heb direct een case voor je aangemaakt voor mijn technische collega's (68983464). Het kan even duren voordat ze jouw case oppakken i.v.m. de drukte, maar mocht je eind volgende week nog niets hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag voor je of er een update is.

Mocht je in de tussentijd vragen hebben, stel ze dan gerust. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! 😄



ik heb tot zover nog niks gehoord en of veranderingen 

geen idee of je het toevallig kan zien of er wel iets mee gedaan is

Reputatie 7
Badge +9

Hi Corne, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Ik heb direct in de case gekeken en ik zie dat er een update is. Mijn collega's konden ook geen actieve blokkades vinden, maar ze laten weten da het komt omdat je voorheen wel een blokkade op service nummers hebt gehad. Kan je een netwerk reset uitvoeren? Het ligt aan je toestel waar dit precies in je instellingen staat. Maar het zal ergens onder Instellingen > Mobiele Data > Netwerkinstellingen resetten staan. Ik hoor graag of dit het heeft verholpen!

Reageer