Skip to main content
8549 Topics
Complaint: Issues with e-sim activation after renewing subscription + new phone
I have recently bought a new iPhone on the webpage of Odido where I also renewed my subscription, I have received my new phone with a letter containing the new e-sim to activate on the new phone, since Odido doesn't support Apple feature of transferring the mobile e-sim automatically. When I tried to activate the new e-sim, it was taking forever, until about 15 minutes after I have received a message stating that the e-sim could not be activated. Fine, I removed the e-sim, tried again, still not working.I went to Odido website, selected the option to generate a new e-sim, tried again scanning the QR code and activating, 15 minutes later, another failure. Next day I called tech support to help me with this issue, at that point I still had my e-sim working on the old phone, the tech support guy did something trying to help me, and in the middle of the process I lost my phone on old and new phone, he basically locked me out. Without a phone, I can't call tech support anymore, I went to a Odido store, where they tried everything, and said it was completely locked and they couldn't do anything to help me because the system wasn't allowing, they even called their IT department in which apparently wasn't able to help me as well. I also cannot log on to Odido website anymore, because two factor authentication requires confirmation of a code sent through SMS to my phone number in which is not working. I went out of the store with 2 phones not working, a subscription in which I'm already paying and can't use, can't use my phone to work, can't call tech support, can't use my parking apps or banking apps, or anything else. So, is there any good soul out there from Odido that can help me, or it is time to cancel my subscription and move on to a new provider?
Urgente login Digid vanuit buitenland nodig | Odido afgesloten vanwege 'onredelijk verbruik'
In de helpdesk-knel! Mijn Amerikaanse vrouw zit in de VS, heeft toegang tot Digid (Nederlandse sms) nodig om dringend met de Nederlandse overheid te kunnen communiceren, maar kan niet bij Digid omdat haar Odido belabonnement momenteel niet werkt in de VS. Ze heeft eerder deze maand een bericht gekregen dat er sprake zou zijn van ‘onredelijk verbruik’ maar dat lijkt onzinnig. Dit omdat ze naast haar Nederlandse Odido abonnement een Amerikaans T-mobile abonnement heeft om dekking te hebben bij bezoek aan zowel Amerikaanse als Europese familie. Gisteren en vandaag stelt de Odido telefonische helpdesk automatisch vragen en verbreekt vervolgens de verbinding, de Odido online chatbot biedt een circulaire verwijzing naar zowel de inbelhelpdesk (die automatisch ophangt) als naar de Odido online ‘community’ (waar ik nu deze vraag stel met onzekerheid over de responsetijd). En toen ik zojuist de receptie van het Odido hoofdkantoor belde werd er niet opgenomen, en werd de verbinding automatisch verbroken. Mijn vrouw moet urgent met de overheid kunnen communiceren via Digid. Ik krijg geen antwoorden en ik kan niemand binnen de Odido organisatie bereiken. Ik heb Søren Abildgaard, de Odido CEO, publiekelijk op Linkedin benaderd met deze situation maar heb ook daar geen idee wat voor responsetijd te verwachten, if any. Ik kijk daarom uit naar een spoedige oplossing van Odido voor deze netelige situatie. Vriendelijke groet, Thomas

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    rvk01heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen