Skip to main content
Beantwoord

extra kosten op factuur na aflossing toestelkrediet

  • 24 July 2024
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Mijn maandelijkse kosten voor abonnement en toestelkrediet zijn €34,00.

Het toestelkrediet heb ik in juni in 1x afgelost en direct via IDeal betaald met een link vanuit de app in mijn account. Verwacht dan dat mijn maandelijkse kosten lager zijn omdat er geen toestelkrediet meer inzit.

Echter betaal ik nu €50,00 voor de maand juli. De specificatie begrijp ik niet met de bedragen die daarin staan.

Klopt dit hogere bedrag wel en waar komt dit vandaan? Hoe kan dit?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Zet een foto van de specificatie dan even op het forum   dan kunnen we helpen. 

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Miranni, ik geef je graag meer duidelijkheid over deze factuur! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***1806.  Wat alvast goed is om te weten is dat je een oud-Tele2 abonnement bij ons hebt, waarbij altijd achteraf gefactureerd wordt. De factuur van deze maand, gaat over de maand juni. Dat kan je ook zien in de specificaties van je factuur. Je hebt op 07/06/24 een bedrag betaald van € 298,59 voor het afkopen van je toestelkrediet. Het resterende krediet was eigenlijk € 298,59 maar op het moment van je afbetaling stond de factuur van Juni net voor je klaar.

De afbetaling van het toestelkrediet wordt gezien als een inkomende betaling. Normaliter wordt het binnenkomende bedrag voor het toestelkrediet 'gereserveerd' zodat je op de factuur enkel je normale factuurbedrag betaalt en het 'te verrekenen bedrag' wordt dan van de factuur afgehaald. Maar soms kan het gebeuren dat het betaalde bedrag wordt verrekend met de openstaande factuur. Dat is in jouw geval gebeurd en is verrekend met de factuur van juni. Op je bankafschriften kan je zien dat we de factuur van juni dan ook niet hebben geïncasseerd, vandaar dat het bedrag van die factuur is verrekend. 

Waar het op neerkomt is dat er verschillende bedragen met elkaar zijn verrekend. Onderaan de streep kloppen alle kosten en afschrijvingen. Sorry voor de onduidelijkheid en mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten! 
 

Hallo @Miranni, ik geef je graag meer duidelijkheid over deze factuur! Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***1806.  Wat alvast goed is om te weten is dat je een oud-Tele2 abonnement bij ons hebt, waarbij altijd achteraf gefactureerd wordt. De factuur van deze maand, gaat over de maand juni. Dat kan je ook zien in de specificaties van je factuur. Je hebt op 07/06/24 een bedrag betaald van € 298,59 voor het afkopen van je toestelkrediet. Het resterende krediet was eigenlijk € 298,59 maar op het moment van je afbetaling stond de factuur van Juni net voor je klaar.

De afbetaling van het toestelkrediet wordt gezien als een inkomende betaling. Normaliter wordt het binnenkomende bedrag voor het toestelkrediet 'gereserveerd' zodat je op de factuur enkel je normale factuurbedrag betaalt en het 'te verrekenen bedrag' wordt dan van de factuur afgehaald. Maar soms kan het gebeuren dat het betaalde bedrag wordt verrekend met de openstaande factuur. Dat is in jouw geval gebeurd en is verrekend met de factuur van juni. Op je bankafschriften kan je zien dat we de factuur van juni dan ook niet hebben geïncasseerd, vandaar dat het bedrag van die factuur is verrekend. 

Waar het op neerkomt is dat er verschillende bedragen met elkaar zijn verrekend. Onderaan de streep kloppen alle kosten en afschrijvingen. Sorry voor de onduidelijkheid en mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten! 
 

 

@Pharwin van Odido bedankt voor je uitleg. Het is inderdaad onduidelijk en verwarrend. In juni is er inderdaad geen €34,00 afgeschreven, dat had ik niet gezien maar klopt. Ik denk dat je uitleg en de bedragen wel kloppen en ga er vanuit dat het bedrag vanaf volgende maand dan wel lager zal zijn. We gaan het zien. Bedankt tot zover!

Reputatie 6
Badge +7

@Miranni Dat komt zeker goed! Als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden. Voor nu wens ik je nog een hele mooie dag toe en alvast een heel fijn weekend! 😇

Reageer