Skip to main content
Beantwoord

2 factor authenticatie

  • 24 July 2024
  • 7 reacties
  • 43 Bekeken

Bij inloggen in mijn odido wordt gevraagd om een verificatiecode. Ik heb echter een nieuwe telefoon zonder 2FA-authenticatie mogelijkheid. Dus ik kom niet in mijn Odido.

7 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Emil Otten, welkom op onze Community! Ik heb gelijk met je meegekeken en als ik op je e-mailadres zoek, kom ik alleen een Internet + TV abonnement tegen, kan dat kloppen? Daarbij zie ik dat je geen 2FA-nummer hebt ingesteld voor het inloggen en dat je gisteren ook een nieuw wachtwoord hebt aangevraagd. Lukt het inmiddels weer? Laat maar gerust weten of je nog hulp nodig hebt! 😄

Dank voor de reactie, je antwoord klopte ook met mijn beeld. Echter krijg ik toch echt na het inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord om een code in te vullen. 

 

Reputatie 6
Badge +7

Ah, yes ik zie al wat er is gebeurd. Je kunt een tweestapsverificatie zelf instellen met je telefoon of via een authenticator app. Ik zie bij je account dat je hebt gekozen om dit zelf in te stellen via een authenticator app. Ik kan zelf alleen niet zien welke dit is, maar dat zou je als het goed is wel zelf moeten weten. Klinkt dat bekend? Als het niet lukt, kan ik eventueel het gehele account voor je verwijderen, zodat je daarna een nieuw account kunt aanmaken en je abonnement even opnieuw dient toe te voegen. 

Ik hoor het graag van je! 

Nee, sorry. Ik gebruik idd een auth app, maar Odido staat er niet tussen, goed mogelijk dat dit door een telefoon wissel niet goed is meegekomen. Is het niet mogelijk om 2fa op sms te zetten?

Reputatie 6
Badge +7

Dat is zeker mogelijk, maar alleen als je bent ingelogd. Lukt het niet om in te loggen? Zal ik anders het gehele account voor je verwijderen, zodat je daarna alles opnieuw kunt instellen? Ik verneem het graag van je! 

Inloggen lukt inderdaad niet meer. Dus graag zou ik dan je aanbod om een nieuw account aan te maken aannemen 

Reputatie 6
Badge +7

Geen probleem! Ik heb zojuist het account voor je verwijderd. Maak gerust een nieuw account aan via onze website en koppel dan je abonnement opnieuw. Als je de eerste keer inlogt, wordt er gelijk gevraagd om een 2FA-verificatie in te stellen. Je kunt dan kiezen voor de optie SMS. Daarna zou alles goed moeten staan! 

Laat je even weten of het allemaal is gelukt? Ik hoor het graag! 

Reageer