Skip to main content
  • 480 Topics
  • 3,995 Reacties
480 Topics
WiFi valt steeds weg met diverse apparaten
Goedemorgen, Bij mijn Klik&Klaar-modem valt de verbinding tussen diverse apparaten en het modem telkens weg. Twee iPhones met de nieuwste IOS 18.5 en mijn Denon AVR X1700H eveneens met de nieuwste firmware, verliezen de verbinding onregelmatig. De iPhones geven dan aan dat het wachtwoord niet klopt. Dat is zeker niet het probleem, we hebben zowel via de QR verbonden als door het lange wachtwoord in te voeren. De remedie is telkens het opnieuw opstarten van het modem, dan is de verbinding hersteld. Er is geen probleem met het mobiele netwerk of de internetsnelheid, het gaat puur om de WiFi-verbinding. Alle lampjes op het modem branden telkens en continu. Wat is verder al geprobeerd: Omruilen van het modem, dus een nieuw modem. Verplaatsten van het modem op diverse plekken bij een raam. Harde resets van het modem, door mijzelf en via de klantenservice op afstand. Hierna zou ik door een medewerker van de klantenservice worden teruggebeld. Dat is niet gebeurd en het probleem blijft zich voordoen.Ik heb de nieuwste firmware b17 waarover ik lees dat dit probleem zou moeten zijn opgelost. Helaas is dat bij mij dus niet het geval. In de app zie ik nu vier verbonden apparaten en via HEOS kan ik mijn Denon vinden en muziek afspelen via Airplay. In de app staat ook ‘Alles ziet er goed uit'. Het is dus geen verbindingsprobleem dat zich altijd voordoet, het gaat erom dat de apparaten de verbinding verliezen en dat het modem dan opnieuw opgestart moet worden.
Waarom weet de klantenservice niet waarom je in het buitengebied soms een waardeloze uploadsnelheid met 5G klik & klaar realiseert?
Ik heb 19 april jl. een klik & klaar abonnement bij Odido afgesloten omdat me dat een slim concept leek en omdat ik hogere down- en uploadsnelheden nodig had. Downloadsnelheden waren okay (rond de 80 Mbps) maar uploadsnelheden waren abominabel (~0,15 Mbps) ruim onvoldoende voor bijvoorbeeld een zoom-conferentie. Dat was reden voor mij om mijn KPN abonnement pas op te gaan zeggen tot dat er een goed werkende oplossing beschikbaar was bij Odido. Na heel veel telefoons met doorgaans weinig technisch onderlegde klantenservice-medewerkers is het met 2 extra wifi-punten gecombineerd met het plaatsen van het modem voor het enige raam hier in huis met nog enkel glas op zolder uiteindelijk op 5 juni jl. toch in orde gekomen: ik heb nu – op 20 meter afstand van het modem (!) - 100+ en een heel acceptabele 20+ Mbps down- en uploadsnelheid, resp. Dit heeft Odido behoorlijk veel geld gekost: monteurs zijn 28 mei jl. gaan kijken bij de zendmast hier dichtbij, ik zou een vervangend modem kunnen ophalen in de winkel, er is een nieuwe simkaart opgestuurd. Door wat snelle metingen te doen kwam ik er achter dat mijn down- en upload snelheid buiten ~400 / 80 Mbps was (het netwerk, het modem en de simkaart werkten dus goed), waar binnenshuis achter muren of HR++ glas 80 / 0,15 Mbps van over bleef. Odido zou er dus goed aan doen om een modem met een externe 5G antenne te leveren. Dat levert een veel beter signaal, terwijl je niet de extra kosten kwijt bent voor wifi-plus. Ik denk niet dat ik de enige Nederlander ben met een goed geïsoleerd huis: muren, HR++ glas en isolatiefolie op het dak zijn notoire verzwakkers van 5G signaal. De klantenservice zou er goed aan doen 1) klanten te vragen zo’n meting met het modem buiten uit te voeren (daarmee weet je of netwerk en de randapparatuur goed werkt waarmee Odido zich veel kosten kan besparen), 2) klanten er op te wijzen dat het plaatsen van het modem voor een raam met enkel glas in bovengenoemd geval de oplossing biedt, eventueel met extra wifi-punten. Na een week proefdraaien sinds 5 juni werkt alles hier stabiel, en daarom ga ik - na twee maanden puzzelen - zo meteen mijn huidige DNS + 4G KPN-abonnement opzeggen. Ik heb dit 11 juni aan Odido gemeld, maar nog geen reactie mogen ontvangen ondanks het bericht dat je binnen 6 werkdagen terugkoppeling krijgt.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen