Skip to main content
Beantwoord

Packetloss. Zie pingplotter

• July 7, 2026
  • 60 reacties
  • 1017 Bekeken

• is een Master Poster

online competatief gamen wordt erg moeilijk op deze manier… Dit had ik eerst niet, maar dit plaatje laat duidelijk zien waar de problemen zitten...

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@WJD en ​@walter.v.l, er loopt een incident om dit uit te zoeken sinds vandaag. Check hier gerust af en toe of wij meer weten - ik zal mijn best doen deze ook persoonlijk in de gaten te houden!

60 reacties

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • July 8, 2026

Odido Klik en Klaar (over 5G) internet of glasvezel? 

Indien glasvezel staat je topic in het verkeerde forum.

In welke regio zit je, dat kan soms ook schelen. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 8, 2026

Klik en klaar, daarom staat ie ook hier... 

Regio Noord, mast mantgum.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • July 8, 2026

Klik en klaar gaat via een mobiel netwerk.  Daar kun je niet goed games over spelen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 8, 2026

Dat is onzin, want het heeft heeeeel lang gewoon goed gewerkt. Zoals ook in mijn beginpost is te lezen. 

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • July 8, 2026

Even melden bij de telefonische helpdesk, dan kunnen ze een storing melden op de mast of het achterliggende netwerk.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 8, 2026

Via deze community werkt dat niet?  Ik zie zo nu en dan wel reacties van moderators?

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • July 8, 2026

Als je geduld hebt.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@WJD, we kunnen je dekking zeker nagaan! Ik ben er voor je. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd via ons Moderator account om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie gedaan is, praten we verder in dit topic. Dit doen we zodat er altijd een collega voor je klaarstaat. Ik zie je privébericht graag tegemoet! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 9, 2026

Hi ​@WJD, we kunnen je dekking zeker nagaan! Ik ben er voor je. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd via ons Moderator account om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie gedaan is, praten we verder in dit topic. Dit doen we zodat er altijd een collega voor je klaarstaat. Ik zie je privébericht graag tegemoet! 

ik heb je een privé bericht gestuurd. 
Overigens denk ik niet dat er iets na te gaan is qua dekking, de packetloss treedt veel verder in het proces op.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@WJD, thanks! Zie mijn reactie privé!

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • July 13, 2026

Goedemorgen! Ik kijk natuurlijk graag met je mee naar een oplossing hiervoor. Ik heb je een verificatiecode* per e-mail gestuurd. Wil je de code hier met mij delen? 

*(De verificatiecode is een eenmalige code die we naar je bekende nummer of e-mailadres sturen als laatste controle. Met die code kan niemand iets doen; het is alleen om je gegevens en abonnement te beschermen. We vragen je om de code in het topic te delen, zodat elke moderator ziet dat de verificatie is afgerond. Zo blijft je topic actief en kan een collega je snel verder helpen, ook als ik er niet ben.) 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 13, 2026

Jouw verificatiecode

Hallo 

Dit is je verificatiecode: 8378345

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@WJD, dankjewel! Ik ben er gelijk naar gaan kijken. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hier geen problemen kan ontdekken, of een oorzaak voor wat je ervaart. Kan je op deze momenten voor de zekerheid de lampjes van het modem in de gaten houden? Wat doen deze precies? Ik wil dit vooral weten van het Internet lampje en het Signaal lampje weten. Van dit laatste lampje wil ik niet alleen de kleur weten, maar ook of deze knippert of niet. Ik wil het dus weten op het moment van gamen. Kan je dit delen? Ik moet echt uitsluiten waar de oorzaak zit, want hier kan ik voor nu niks vinden. Heel erg bedankt!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • July 14, 2026

Hi ​@WJD, dankjewel! Ik ben er gelijk naar gaan kijken. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik hier geen problemen kan ontdekken, of een oorzaak voor wat je ervaart. Kan je op deze momenten voor de zekerheid de lampjes van het modem in de gaten houden? Wat doen deze precies? Ik wil dit vooral weten van het Internet lampje en het Signaal lampje weten. Van dit laatste lampje wil ik niet alleen de kleur weten, maar ook of deze knippert of niet. Ik wil het dus weten op het moment van gamen. Kan je dit delen? Ik moet echt uitsluiten waar de oorzaak zit, want hier kan ik voor nu niks vinden. Heel erg bedankt!

als ik nu pingplotter draai zie ik dezelfde resultaten, je ziet zelf toch ook de packetloss op de laatste hops? Lampjes op het modem doen er niet toe, dat is vele hops eerder… internet lampje is blauw, 5g lampje is groen.

Je weet hoe je de informatie van pingplotter moet interpreteren?

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • July 14, 2026

​@Cheyenne van Odido Het lijkt erop dat het probleem niet bij het modem zit maar in het netwerk op of achter de mast.

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@WJD, ik ga dit intern voor je na bij het Klik&Klaar team. Bedankt voor je geduld zover. Ik kom zo snel mogelijk bij je terug!

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • July 22, 2026

Hi ​@WJD, ik ga dit intern voor je na bij het Klik&Klaar team. Bedankt voor je geduld zover. Ik kom zo snel mogelijk bij je terug!

Nog iets gehoord van het Klik en Klaar team?

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • July 23, 2026

Hi ​@WJD en ​@walter.v.l, er loopt een incident om dit uit te zoeken sinds vandaag. Check hier gerust af en toe of wij meer weten - ik zal mijn best doen deze ook persoonlijk in de gaten te houden!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • August 3, 2026

Hoi Cheyenne, al enige voortgang?

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Internet + TV
  • August 4, 2026

Hi ​@WJD, we hebben een update vanuit de technische dienst. Zij hebben namelijk meer informatie nodig om dit verder voor je te kunnen onderzoeken. Ik wil je daarom graag vragen om de volgende vragen te beantwoorden: 

• Komt het probleem op meerdere plekken voor of alleen op 1 locatie? 
  • Is de locatie waarop je het gebruikt ook het adres waarop het abonnement geregistreerd staat of gebruik je het ergens anders? 
  • Wil je resultaten sturen van een speedtest en voorbeelden geven van een datum en tijdstip waarop de verbinding wegvalt? 
  • Heb je de mogelijkheid om de simkaart in een ander apparaat te testen? Mocht je hier dezelfde problemen op ervaren, dan ontvangen we ook graag voorbeelden van een datum en tijdstip waarop de problemen voorkomen. 

Zodra we de antwoorden hebben ontvangen, kunnen wij dit weer voor je doorzetten! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • August 4, 2026

ik zal wat antwoorden gaan verzamelen. 
Een aantal vragen vind ik wel onzin, speedtest zal niks tonen als de gemiddelde ping “redelijk” is. 
Voorbeeldje: 

Current ping op hop 11 is 314, minimum ping is 20 en average is 77 ping.  Die uitschieters in ping verknoeien de hele verbinding, maar zul je met speedtest niks van zien. 
En voorbeelden van data en tijdstippen zijn makkelijk, bijna altijd. Bijvoorbeeld nu, 04-08-2026 12:43 uur.
Ik zal nog wat extra testen doen om aan jullie vragen te voldoen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • August 5, 2026

nu speelt het ook weer.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • August 5, 2026

en nu. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • August 5, 2026

het is bijna continu K**, dus wat voor onderzoek hebben jullie gedaan op basis van mijn huidige data? Leuk dat je extra info vraagt, maar waar is de terugkoppeling op de huidige info?  Doe dezelfde test, en laat zien dat het van een ander endpoint niet zo slecht is?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • August 5, 2026

lekker die ping op JULLIE HOP. 
waar is JULLIE onderzoek?