Skip to main content
10000 Topics
Glasvezel internet verbinding valt regelmatig weg en internet pagina's laden langzaam.
Beste lezer, Na heel veel ellende met de aansluitdatum van ons glasvezel internet 1 Gbit/s (ik had eigenlijk gelijk moeten zeggen laat maar zitten) Is er door Guidion een aansluiting gemaakt waarbij gelijk verteld werd dat het ont kastje wat geplaats is een verouderd type was en waarschijnlijk problemen zou geven maar dat ze er druk mee bezig waren deze te vervangen voor een nokia ont kast.Dus vanaf dat wij aangesloten zijn hebben wij al dat heel veel internet pagina's langzaam laden en online spellen vaak vast lopen.Ook is het zo dat Disney channel vooral avonds gaat bufferen wat erg irritant is.Al deze problemen heb ik ook op mijn Pc die gewoon via een utp kabel is aangesloten.Omdat wij totaal niets meer hoorden van Odido en Guidion heb ik 14 april maar eens gebeld met jullie en voor te leggen wat er aan de hand is en wanneer hier wat aan gedaan werd.De jonge man heeft het een en ander uitgezocht en geprobeerd de ont te zoeken wat gelijk bij hem een storing aangaf en vertelde mij dat ik de ONT NIET van het stoom mocht halen omdat deze dan zo goed als zeker niet meer op zou starten.Hij heeft mij in de wacht gezet om te overleggen met de technische dienst en vertelde mij hierna dat er binnen 14 dagen een monteur langs zou komen om een nieuwe Nokia Ont te plaatsen omdat dit zeker het probleem zou zijn.Helaas weer niets gehoord dus 30 april weer gebeld en uitgelecht wat er aan de hand is en er werd een spoed ticket aangemaakt om zo snel mogelijk het probleem op te lossen.Ook hier helaas niet van gehoord vandaag weer gebeld en nu word het verhaal dat ik alles van het netwerk moet halen geen wifi mag gebruiken en maar kabels moet gaan aanleggen om te kijken of het dan beter word?Ik heb aan de medewerker verteld dat dit natuurlijk wel erg raar is jullie weten wat het probleem is ik mag de ONT niet van het stroom halen? en ik moet kabels gaan leggen om tv te kunnen kijken?De vriendelijke medewerker vertelde mij dat ze me heel goed begreep maar dat jullie technische dienst dit zo aangaf. U snap natuurlijk wel dat ik met deze onzin niets kan en dat ik hier niet blij mee ben.Graag zie ik nu op korte termijn een oplossing. Met nu nog vriendelijke groet R Tromper
PHISHING: Is dit echt Odido of zijn dit oplichters?
Goedemiddag, Wij zijn nieuw bij Odido. Toen wij ons abonnement hadden afgesloten kregen met overstapservice kregen wij een mail om een monteur in te plannen bij Guidion. Dit hebben wij toen gedaan en is ook al langs geweest. Alles werkt perfect. Maar nu komt het rare en iets wat me vraagtekens geeft. Paar weken na dat wij het abonnement hadden afgesloten kregen wij een raar telefoontje. De klantenservice van Odido belde ons om een afspraak voor een monteur in te plannen. De afspraak met Guidion was al gemaakt. Deze persoon wist dat ik voor een overstapservice had gekozen en ook details van mijn nieuwe contract met Odido. Er werd ook verteld dat ik de afspraak met Guidion kon negeren. Ik heb toen wantrouwig een afspraak gemaakt op 12 mei. Guidion kwam ook voor internet & tv, de persoon aan de telefoon had het alleen over de internet verbinding, Ik kreeg toen een bevestiging mail van Odido onder een rare e-mail adres van: odido@zappter.com. De mail zag er verder ook niet uit alsof het van een bedrijf afkwam. Ik heb ook opgezocht wat zappter is en dat vraagt mij alleen maar meer vraagtekens op. Guidion is dus intussen wél geweest en heeft alles aangesloten, ook het internet. Die man vertelde mij ook dat Odido hier niks meer hoeft te doen, want alles werkt gewoon. En dat het wel gewoon een fout je zou zijn. Nu kreeg ik net toch een herinnering binnen dat Odido morgen komt. Dus ik wil hier even de mail delen die ik ontvangen heb en weten of dit écht Odido is, of oplichterij. Ik ben er morgen namelijk zelf niet, maar mijn alarm bellen rinkelen heel erg. Ik vertrouw het niet!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen