Skip to main content
10000 Topics
Van Delta XGS-PON naar Odido XGS-PON mét een perfect werkende FRITZ!Box 5590
Best wel spannend de komende weken...... Nu : Abbo: DELTA Flexpakket € 72,- per maand | Klant sinds 29 juni 2022Internet: 150 Mbps 1 GigTelevisie: 50+ zenders (o.a. NPO, RTL, SBS, Discovery en Disney), 2x 4k interactieve tv-ontvangerVast bellen: Telefoonlijn Verbinding: 29-06-2022 t/m 15-02-2023:De Nokia XS-2426G-A (direct op de Attema FTU) Verbinding: 16-02-2023 t/m heden:De FRITZ!Box 5590 met de SFP-module "FRITZ!SFP XGS-PON" met de blauw-groene kabel (direct !) op de Attema-FTU. Overgang van Nokia naar Fritz (15-02-2023) best wel soepeltjes verlopen..... (telefoon vast was nog wel "een dingetje", maar uiteindelijk prima opgelost. Fritzbox met modem-ID telefonisch aan Delta doorgegeven en een uurtje later... gaan met die banaan.Heeft tot op heden best wel storingsvrij veel internet, tv en telefoongenot gegeven... enige ding is (vind ik) ... nogal duur in gebruik (€ 72,- p.m. en vanaf 01-01-2024 € 75,- p.m.) . Dus maar de stoute schoenen aangetrokken en de overstap gewaagd naar Odido......Leuk lokkertje en het installatiepakket al in huis.... (De ZyXel T-56 en de Nokia XS-010X-Q)Op 12 december in de namiddag mag ik de (verplichte !) monteur van Guidion ontvangen en ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren...... Hij 'mag'alleen de kleine Nokia en de T-56 aansluiten en activeren.... Ook goed, maar in mijn optiek is het puur voor de vorm....Ik zit er al over te denken om de juiste (XGS-PON-)contactpersoon (via Odido-community???) in het voren te contacten, zodat ik op 12 december na het vertrek van "Mr. Guidion" direct mijn Fritz 5590 met het complete netwerk er achter kan activeren.Bij Delta ging dat dus erg soepeltjes..... Activatie Wil je een eigen modem gebruiken en heb je een COAX of XGSPON (Nokia modem) glasvezel verbinding? Dan zullen wij je in stap 3 ondersteunen deze modem te activeren: Dit doe je door het MAC adres en serienummer via de chat door te geven waarna wij aan de slag gaan om jouw modem op het netwerk te activeren. Dit kan tot 1 werkdag duren. Binnenkort kan dit ook via MijnDELTA zonder onderbreking van diensten. Zou dat dus ook niet bij Odido kunnen?Ik zou zeggen van wel.... gezien dat dit bij de TD van Odido hooguit/maximaal 40 toetsaanslagen zullen zijn........Rest mij dus alleen nog de juiste CP bij Odido op te snorren..… Ik zet deze boodschap ook maar even op de [Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/77268622#77268622 en kijk wat er voor reacties zullen gaan komen..… Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen want, zeg nu zelf.... , ik ben toch (nog niet) dé 'XGS-PON-Witte-Raaf' in DolDwaas-Glasvezelland ??? Of ben ik nu té positief gestemd?
Internetproblemen Zuilen Utrecht sinds 20 maart 2024
Sinds 20 maart 06.00 in de ochtend viel op dat internet (vast bekabeld glasvezel) er af was.Het duurt inmiddels erg lang en informatie/updates zijn summier. En waar ik geloof in geduld en coulance, maakt dat de gebrekkige informatie voorziening me nu begint te storen. Ik volgde deze thread: Maar deze is nu afgesloten voor comments, terwijl het probleem nog bestaat. Dat vind ik een vreemde keuze van Odido. Waarom is dat gedaan? Dit maakt dat ik daarom inmiddels (samen met de andere klanten kan ik me zo voorstellen) duidelijkheid wil Een aantal vragen; Waarom staat in de app dat er “ geen storing in mijn regio” is, terwijl dit nu al zeker 48 uur (mijn eigen telling) bezig is? Via de klantenservice wordt gezegd dat we via mail en telefoon op de hoogte worden gehouden, maar we moeten zelf op zoek naar een thread in de community - het wordt niet als “ storing” getoond. Waarom is dat? ik hoorde “ over 2 uur opgelost” door de klantenservices - als ze het niet weten, moeten zij zich niet branden aan oplostijden - dat werkt averechts. Hoe lang is het nu volgens jullie eigen doormetingen down? Wat zijn de technische oorzaken van de storing, wanneer is welke actie genomen en welke tijd heeft elke actie gekost? Ik kan me zo voorstellen dat er SLA afspraken met leveranciers en ons als klanten bestaan voor dit type (neem ik aan prio1) incidenten. Wat zijn oplossingstermijnen die worden gehanteerd en zijn die behaald? Zo niet - welke acties worden genomen om dit in het vervolg te behalen? Welke compensatiemogelijkheden bestaan er, per wanneer gaan deze in / zijn deze geldig en hoe kunnen klanten hier aanspraak op maken? Wat is de aankomende verwachting van de te nemen acties en oplossingstermijn? “ er meer bezig - aan het onderzoeken” zijn daarin te vaag naar mijn idee. Het zal nu zo zijn dat er een oorzaak gevonden is en er daarmee een betere indicatie gegeven kan worden. het is inmiddels 50 uur down. Begrijp me niet verkeerd - het kan gebeuren, het blijft techniek, dat zal iedereen ook echt begrijpen en met hotspots kan je best wat fixxen- maar deze informatievoorziening maakt dat het zo vervelend wordt voor iedereen.
Overgestapt op Odido
Hallo, Het is zover! Wij zijn over op Odido glasvezel, woensdag kwam KPN de glasvezel aanleggen, de man van KPN had het makkelijk, de kabel lag opgerold voor de deur. En was daarom binnen een uur klaar met aansluiten van de glasvezel. Op donderdag kwam aansluitend de monteur van Guidion het apparatuur aansluiten, het modem, en de glasvezelomzetter installeren, ook werd de televisie draadloos over de wifi ingesteld, telefoon op het modem aangesloten. De monteur heeft de Gigaset hoofdbasis op het plankje van de deur in de meterkast gezet, niet geheel praktisch.. nu zou je iedere keer de deur van de meterkast moeten openen om de DECT telefoon op te laden, gelukkig is dit op te lossen om de handset op te laden in een andere handset, ook geeft de telefoon intern aan als iemand belt, je kunt dus niet zien wie je belt. Mijn ouders hebben contact gehad met Odido, er komt gelukkig een monteur voor deze problemen. De televisie werkt goed en het is prima kijken op deze manier.. ook is het Android kastje enorm handig, en is de losse Chromecast verleden tijd. Het internet haalt de beloofde snelheid als je naast de meterkast staat en op de Wifi zit, als je boven op de computer zit dan viel het internet aardig weg, en haal je niet meer als 200 mb. En viel ook regelmatig het internet uit. Daarop heb ik een driedelige set TP-Link Deco X20 aangeschaft in de hoop om de beloofde snelheid te halen, eentje in de meterkast aangesloten op het Zyxel modem, en de tweede staat er hier nu in de kamer, en de derde staat in een kamer hier tegenover in het huis. Het bereik is volgens de app tussen de TP-Link's matig, je haalt 200 mb/s maar het is nu wel een stuk stabieler. Ik denk dat de muren uit dit huis van de 70er jaren redelijk het bereik wegtrekken. Ik moet nog gaan kijken hoe dit beter kan! Advies is welkom :) Bij Ziggo hadden we de wandaansluiting bij de boekenkast zitten, en gebruikte we een eigen modem, de Fritz Box 6660, boven was er een Fritz box repeater, dit werkte perfect. Al met al een best goede ervaring met Odido tot nu toe. Groet Harmen
Is het normaal dat storingen zo lang duren en er weinig tot geen informatie wordt gegeven?
Goedemorgen Odido community, Ik zit net twaalf dagen bij Odido met glasvezel en er is gelijk al een storing, hiervoor bij Ziggo in 4 jaar tijd geen dag storing gehad. Nou weet ik dat Odido nauwelijks tot geen technisch personeel in dienst heeft en alles regelt via contracten en service providers maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen... Ligt het er vaak uit en hoelang duurt dat gemiddeld? En weet iemand over er compensatie is voor getroffen klanten? Zie updates hieronder die dus op de community te vinden waarom is er niet gewoon een open storing pagina? [20-03-2024/9:24] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in regio Utrecht. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte. Update [20-03-2024/15:34] Het onderzoek is nog in volle gang. Zodra er een concrete update is, plaatsen we deze meteen! Update [20-03-2024/20:45] Ons team is samen met de leverancier bezig de oorzaak te achterhalen. We doen er alles aan dit zo snel mogelijk op te lossen. Update [21-03-2024/08:08] We wachten momenteel op een update. Het onderzoek gaat op de achtergrond verder. Zodra er inhoudelijke informatie is, delen we dit direct in dit topic. Update [21-03-2024/11:00] Er is een monteur onderweg naar de locatie om dit samen met de beheerder op te lossen.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen