Skip to main content

Mijn digitale fotolijst van Denver ziet alle wifi netwerken uit de straat,  maar mijn eigen netwerk staat er niet tussen. 

Handmatig zoeken kan niet. Apparaat resetten werkt niet. Modem resetten of op andere kanaal instellen werkt ook niet.. 

Wie weet de oplossing? Het probleem lijkt het bij Odido te liggen. Niet bij de fotolijst of aan ons huis. 

Als ik met m'n telefoon (kpn) een mobiele hotspot maak, is die wel meteen zichtbaar. 

Je zou eens kunnen proberen om op je telefoon een hotspot aan te maken met precies dezelfde naam en wachtwoord als je wifi netwerk.

Als je daar mee kan verbinden: Misschien dat de Denver de verbinding met je wifi netwerk dan oppakt, als je de hotspot weer uitzet?

Het is lastig om dit zomaar te tackelen. Waarschijnlijk ondersteund dit apparaat niet de moderne wifi techniek die de Odido router wel gebruikt. Je kunt de beveiliging wel naar beneden schakelen.  Log op de router in (user pass staat op de sticker op de achterkant. 

Ga dan proberen met

> wifi 6 uitzetten 

> 5 ghz wifi uitzetten (dan blijft 2.4 ghz over)

Dank voor de reacties! Het probleem is verholpen, met de suggesties zijn we weer verder gekomen.

Na verbinden met een mobiele hotspot, bleek op de Denver lijst een update van de software (draait op android) beschikbaar. (Laatste update was blijkbaar april 2024, maar ik heb m pas vorige week aangeschaft)

Na de update uitgevoerd te hebben, herkent de lijst wel de Odido wifi! :-) 

Reageer