Skip to main content

Beste Odido,

Bij mij zakt het geluid regelmatig in bij het zappen. Steeds bij andere zenders, als ik weer terugga, is het weer goed. Hetzelfde gebeurt regelmatig bij vooruitspoelen in een gemist programma.

Wat kan ik doen? 
 

vr gr Richard 

Welkom op onze community! @RicKu 

Goed dat je hier gelijk over aan de bel trekt. Ik kan mij voorstellen dat dit niet lekker TV kijkt. Ik help je dan ook graag verder om dit euvel op te lossen! 😊

Wil je het volgende eens proberen? 

Ga naar instellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeld en geluid > Klik op HDMI CEC en schakel dit aan. Het is belangrijk dat je de volume regeling uitzet > Klik op de Google spraakfunctie op de afstandsbediening > zeg ‘Max volume’. 

Wil je mij laten weten of het geluid hierna nog steeds wegvalt? Mocht dit niet werken, wil je dan proberen om het geluid van Dolby naar Stereo te zetten? 

Ik ben benieuwd naar jouw terugkoppeling! Geef je een seintje als je zover bent? Mocht dit niet werken, wil je mij dan vertellen bij welke zenders dit voorkomt?


Hoi Teresa,

Ja!!!!! Het werkt nu goed, dank je!

vr gr Richard 


Hoi Teresa,

Ik juich toch te vroeg. Na een aantal zaprondjes, doet het zich toch nog voor. Moet ik sowieso bij Google inloggen voor de spraakbesturing?

vr gr Richard 


Ja je dient wel bij Google in te loggen om dit te gebruiken @RicKu


Hoi Tetesa,

Helaas, het probleem bestaat nog steeds. Kan ik nog iets anders proberen?

vr gr Richard 


Zou je de volgende instellingen kunnen checken @RicKu?

Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.

Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 

 


Hoi Tommie, dank voor je reactie. Helaas werkt dit ook niet :(

vr gr Richard 


Kan je Dolby eens op Stereo zetten @RicKu? Is het dan beter? 


Hoi  Tommie, helaas, dit helpt ook niet.

vr gr Richard 


Dan heb ik nog 1 optie @RicKu, hopelijk werkt dit wel!

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. Pas dit aan naar 'Passthrough'.

 


Hoi Tommie, dank je. Maar…helaas.. dit werkt ook niet. Met de 2e optie moet ik volume met de AB van de tv doen. Dat is sowieso al zo met aan/uit. Zit daar niet hel probleem: dat mijn (Medion) tv niet goed te koppelen is? 

 

vr gr Richard 


Zou je de Mediabox eens willen resetten @RicKu, wellicht helpt 1 van de instellingen na de reset wel goed. 


Reageer