Ik hoop dat iemand met autoriteit bij Odido inhoudelijk en met een oplossing op mijn situatie kan reageren. Een ‘beknopte’ geschiedenis:
18/10: aangemeld voor overstap van Online.nl Glasvezelinternet + TV naar Odido Glasvezelinternet + TV
17/11: Ik ontvang een mail van Odido dat de activatie van de glasvezelaansluiting is geslaagd. Vanaf dat moment heb ik echter geen internet meer. Ik bel met Online.nl en zij verwijzen mij naar Odido. Ik bel met Odido om 14:38 en zij verwijzen mij naar Online.nl. Omdat de Odido monteur binnen 2 dagen komt, neem ik geen internet en TV voor lief.
19/11: de Odido monteur constateert dat er geen glasvezelsignaal binnenkomt. Hij geeft aan dat de KPN monteur hiernaar moet kijken omdat hij geen toegang heeft tot de patchkast van KPN. Dit klinkt als een bekend verhaal: toen ik 2 jaar terug overstapte naar Online.nl, bleek de KPN monteur ook iets verkeerd in de patchkast gedaan te hebben. KPN monteur kwam destijds langs, maar vertelt ons dat hij het niet kan verhelpen. Online.nl monteur kwam opnieuw langs en zei dat de KPN monteur het niet begreep, maar kende gelukkig nog iemand bij KPN en toen heeft hij tegen de regels iets in de patchkast aangepast et voile: het werkte.
Ik bel dezelfde dag met Odido (13:41, 20 minuten wachttijd) om bovenstaande situatie uit te leggen, maar er wordt mij verteld dat ze nu niks kan doen omdat de oplossing bij KPN ligt.
20/11: KPN monteur komt bij ons langs en zegt dat hij het niet kan verhelpen. Hij is nooit in de patchkast geweest en vertelt dat er mogelijk een breuk onder de grond zit. Dat lijkt mij sterk aangezien internet het tot de omzetting nog prima deed, maar ik was niet bij dit gesprek aanwezig, dus hij vertrekt weer.
Ik bel dezelfde dag met Odido (16:07, 15 minuten wachttijd) om opnieuw mijn verhaal te doen. De dame geeft aan dat ik binnen 24 uur een reactie van de technische zal krijgen. Ik hoor nooit iets van de technische afdeling.
21/11: Ik bel met Odido met hetzelfde verhaal (16:06, 20 minuten wachttijd). De dame in kwestie maakt een notitie van mijn verhaal over de patchkast en zegt mij binnen 24 uur terug te bellen. Ik word niet teruggebeld.
22/11: Ik bel met Odido met hetzelfde verhaal (16:29, meer dan 20 minuten wachttijd). Ik probeer mevrouw uit te leggen dat de gang van zaken echt onacceptabel is, maar deze mevrouw komt niet verder dan een ‘system says no’-verhaal. Op mijn verzoek een leidinggevende te spreken, zegt ze zonder navraag te doen dat deze niet beschikbaar is. Ze belooft me ook niet dat ik word teruggebeld, maar ze kan verder ook niks voor mij betekenen. Uiteindelijk geeft ze aan dat een technische storing meestal binnen 5 dagen verholpen wordt, wat in mijn geval dus 25/11 zou moeten zijn (sinds de melding van KPN). Ik hoor niks binnen 5 dagen.
28/11: Ik bel met Odido met hetzelfde verhaal. Deze meneer ziet dat er de dag ervoor een test is gedaan door KPN, maar de oplossing er nog niet is. Hij probeert voor mij een andere afdeling te bereiken, maar die blijkt niet bereikbaar. Hij geeft aan dat hij dit met zijn supervisor (of iets dergelijks) gaat bespreken via een chat en dat hij mij binnen 24 uur terugbelt. Ik geef dat ik al 3x niet ben teruggebeld, maar hij belooft me terug te bellen, want hij krijgt er telkens bericht van als hij een ticket openlaat staan. Je raad het al: ik word nooit teruggebeld.
29/11: Ik schrijf dit bericht, want ik weet niet meer wat ik moet beginnen. Bellen heeft geen zin, want ik spreek elke keer een andere medewerker. Deze doen valse of geen beloftes en zitten vast in een systeem vanwaaruit ze niks voor me kunnen betekenen.
KAN IEMAND VAN ODIDO MIJN FEEDBACK OVER DE KPN MONTEUR SERIEUS NEMEN EN MIJ AAN INTERNET EN TV HELPEN? (En dan bedoel ik niet de zoveelste klantenservice reactie waarmee ik niets opschiet.)
NB: Ja, ik heb al unlimited mobiel internet van Odido ontvangen, maar ik wil VAST internet en tv! (Ik moest hiervoor nota bene een prepaid simkaart kopen.)