Skip to main content

Ik ben 3-10-2023 als nieuwe klant aangesloten op Odido met internet en tv door een monteur van Guidion. Er is ook een Amino TV box en een WiFi punt geinstalleerd die met de TV box is verbonden.

Het internet werkt goed, maar de TV box schakelt zich naar een enkele uren vanzelf uit. Het lampje brandt dan rood in plaats van blauw. Met als gevolg dat ik elke keer als ik TV wil kijken, de TV box opnieuw moet inschakelen door de stroomkabel uit de TV box te halen en opnieuw in te steken. Dit is geen fijne manier om TV  te kijken!

Van alles geprobeerd om dit probleem op te lossen door: resetten van de TV box door de kabel uit het stopcontact en de WIFI kabel uit de TV box te halen en opnieuw aan te sluiten; alleen de internetkabel op de TV box aan te sluiten; resetten van de modem door de kabel uit het stopcontact te halen en opnieuw aan te sluiten; de LAN kabel die in poort 2 van de modem zit te verplaatsen naar poort 3 en 4. 

Tot nu toe heeft dit alles niet geleid tot een oplossing van het probleem.

Kan iemand mij hierbij helpen?

 

Hoi @RoVrie,

Welkom op de Community!

De TV-box gaat automatisch na 8 uur in stand-by als je glasvezel hebt. Voor DSL geldt dat niet. Momenteel is het niet uit te zetten, maar het is een veelgehoorde wens en na de grote update die er binnenkort aankomt, wordt dit wel mogelijk. Je zou de TV-box als het goed is gewoon met de afstandsbediening weer aan moeten kunnen zetten.


Dank TMTV voor je reactie.

Met de knop op de afstandsbediening heb ik de TV box weer ingeschakeld.

Fijn dat je me geholpen hebt. Kun je me laten weten wanneer de update er aan komt.

 

 


@RoVrie Ik heb daar nog geen datum voor, maar een moderator heeft hier een grootse aankondiging beloofd als het zover is. Overigens gaan alleen de TV-boxen in stand-by, de apps niet. Mocht je een geschikte TV, Chromecast of andere mediaspeler hebben, dan kun je daar de app op installeren. Meer informatie vind je in dit topic:

 


Het is nog niet duidelijk wanneer die update geïmplementeerd wordt, maar er wordt zeer zeker naar gekeken en het lijkt onvermijdelijk dat ‘ie eraan komt dus dat is goed nieuws! Zodra we meer weten met het mod-team, zullen we dat kenbaar maken in - op zijn minst - bovenstaand topic! 😉


Hopelijk komt die update dan snel. Hier gaat ook de radio ineens uit:S
Mijn vrouw dacht al dat er weer wat mis ging.
RAdio spelen via de app is geen optie want wij zetten de TV uit


Odido tv-box valt regelmatig uit (ik schat na 4 uur) en bediening geluid volume Onkyo versterker werkt niet meer.

 

Regelmatig schakelt de Odido tv-box automatisch uit. Volgens de melding die dan verschijnt op het scherm zou je dit moeten kunnen onderbreken door op de OK-toets van de remote te drukken.

Dit werkt echter niet. Dit is zeer vervelend als je midden in een film of journaal plotseling geen beeld meer hebt.

Tevens heb ik het probleem dat ik met de Odido remote niet meer het volume kan regelen van mijn Onkyo versterker terwijl dit wel altijd gewerkt heeft. Ik moet nu met 2 remote’s werken om tv te kijken.

Ik denk dat dit alles is ontstaan door een update van jullie Odido-box.

 

Ik heb alles al gecontroleerd:

De Instellingen van de Odido-box zodat remote het volume kan bedienen van de versterker staat aan.

Odido-box al meerdere malen herstart door stroom eraf te halen of te resetten.

Remote al meerdere malen ontkoppelt en opnieuw aangemeld.

De box en de tv (ARC) zijn beiden via HDMI aangesloten op de Onkyo versterker.

(met de remote van mijn apple-TV (ook via HDMI aangesloten) kan ik trouwens wel het volume van de versterker regelen)

 


Dat is natuurlijk geen fijne onderbreking tijdens het TV kijken. Ik help je graag verder om dit op te lossen! ​@PaulDest 

Laten we beginnen bij de melding. Ik vermoed namelijk dat dit niet van de Mediabox, maar van de TV zelf is. Om dit uit te sluiten, wil je een proberen om met de afstandsbediening van de TV zelf op ‘OK’ te drukken wanneer de melding weer verschijnt? 

Betreft de afstandsbediening, werkt alleen de volumeregeling niet meer of ook de andere knoppen? Daarnaast ben ik benieuwd of de Onkyo nog wel als verbonden staat gemarkeerd of is deze helemaal uit het systeem?

Er speelt sinds de update inderdaad een issue met de volumeregeling van de Mediabox afstandsbediening. Gelukkig zijn mijn collega’s van het TV Team druk bezig om dit op te lossen. Voor nu adviseren wij het volgende: 

Ga naar het TV-menu > Instellingen (tandwieltje rechtsboven in) > Device preferences > Display & Sound > Zet HDMI CEC volumeregeling aan > Klik op de spraakbesturingsknop op de afstandsbediening en zeg ‘MAX volume’. Werkt dit bij jou?

Laat je mij weten of het is gelukt met deze stappen? Ik sta klaar om je verder te helpen waar nodig! 


Dankjewel Therese voor je reactie.

Je hebt inderdaad gelijk dat de TV zelf de boosdoener was van het uitschakelen na 4 uur. Stom van mij.

 

Wat betreft de afstandsbediening is het inderdaad alleen de volume-regeling die niet werkt.

 

De optie om MAX volume in te stellen via de spraakopdracht (of via het menu naar 25) werken beide niet. De spraakopdracht wordt wel herkend en er verschijnt ook een melding “ max volume, o.k.”, maar er gebeurd echter verder niets.

 

Hopelijk is er snel een oplossing.


Hi ​@PaulDest, dank voor het testen en blij dat je in je televisie de oorzaak hebt kunnen vinden. Jammer dat voor jou de workaround van de afstandsbediening niet helpt. Bij sommige klanten heb ik gelezen dat ze het meerdere malen hebben getest en het plots wel werkte. Dat kan je nog proberen. Ondertussen is ons TV team druk bezig dit op te lossen!


Reageer