Skip to main content

Op 23 november 2024 heb ik telefonisch een abonnement genomen voor Tv+internet glasvezel omdat ik niet tevreden ben over Ziggo. 
Mij is aan de telefoon verteld dat alles eind december klaar is. Omdat ik niets meer hoor van odido ben ik zelf gaan bellen. Steeds werd er aangegeven dat er aan gewerkt wordt etc. Ook kreeg ik een nummer van een glasvezel installateur die er ook gek van werd, die gaf weer aan dat de planning via odido liep.

Zojuist ben ik weer maar eens gaan bellen en kreeg een medewerker die wel verstand van zaken had en die gaf aan dat de installatie minimaal 25 weken ging duren!!!

Je leest het goed….25 weken!!! Dat is een halfjaar mensen!!! Zo slecht dit, kan toch gewoon niet! 

Ga opzoek naar een andere oplossing of ik kijk nog ff of Ziggo me terug wil. Jongens jongens jongens…..wat een ellende 

Als je van de overstap service gebruik hebt gemaakt, dan blijft Ziggo gewoon werken totdat de nieuwe provider de nieuwe dienst heeft opgeleverd. Als je zelf Ziggo hebt opgezegd, dan moet je ze inderdaad even bellen.

Odido kan internet leveren via de verschillende netbeheerders in Nederland. (Glaspoort/ODF/Delta fiber/KPn networks) maar de bouw is dus altijd in handen van zo'n lokale situatie. Afhankelijk van vergunningen en aannemers capaciteit kan dat inderdaad even duren, ook kan niet een hele stad/dorp op hetzelfde moment worden opgeleverd. 

Maar goed, je kunt dus eenvoudig de bestelling annuleren. Of je laat het gewoon doorlopen en dan komt de glasvezel, al duurt het even, op een gegeven moment wel beschikbaar in je woning. Zodra deze glasvezel gereed is krijgt Odido een seintje van de netbeheerder en stuurt ze een router pakket en een internetmonteur naar je toe.

@eric Houd er dan wel rekening mee dat de aangevraagde overstap via de overstap service een houdbaarheidsdatum heeft van ik geloof 3 maanden. Als binnen die tijd de overstap niet voltooid is wordt de aanvraag via de service geannuleerd, en moet de klant zelf de einddatum met de oude provider regelen

@eric Houd er dan wel rekening mee dat de aangevraagde overstap via de overstap service een houdbaarheidsdatum heeft van ik geloof 3 maanden. Als binnen die tijd de overstap niet voltooid is wordt de aanvraag via de service geannuleerd, en moet de klant zelf de einddatum met de oude provider regelen

Die termijn is 120 dagen. Daarna vervalt een overstapservice inderdaad. Maar het was nu eerst even om te bekijken of deze topic starter op hete kolen zat omdat zijn Ziggo lijn zo stoppen zonder dat er deze maand een glasvezel zou worden binnengebracht.

Reageer