vorige week maandag heb ik als nieuwe klant de mediabox in gebruik genomen.
De afstandbediening (AB) liet zich makkelijk koppelen met TV (Philips 75PUS8505/12)
Ook de de versterker leek zich goed te laten koppelen (mute en volume up ok) bij de test direct na het koppelen gaat de volume van de TV up en down ipv de versterker.
terug in het menu van de afstandsbediening van de mediabox staat de Volume regeling aanpassen op; Afstandsbediening regelt volume van de je TV.
Bediening van audio aanpassen staat op Harman/Kardon
Als ik Volume regeling aanpassen op; Afstandsbediening regelt volume van de je audio zet. werkt het nog steeds niet en als ik gewoon 2 min wacht in dat zelfde scherm zie ik de bediening van audio aanpassen op Niet ingesteld springen en de volume regeling weer op TV springen.
Ik heb hierop gebeld met Odido maar mevrouw begreep mijn vraag niet en ging overleggen met een medewerker. ze kwam terug met de mededeling dat je de afstandbediening niet kunt koppelen met de audio apparatuur. Ik kwam er met haar niet uit en heb haar bedankt en de lijn verbroken.
Ik heb toen de mediabox gereset naar fabrieksinstellingen en toen kreeg ik het wel voor elkaar. tot afgelopen vrijdag of zaterdag geloof ik. ik starten de TV op en moest mijn abonnement gegevens opnieuw invoeren nummer en pincode. vanaf toen werkte de AB niet meer op mijn versterker. ik heb nogmaals (6x) het systeem gereset naar fabrieksinstellingen maar krijg de AB niet meer aan de gang op de versterker.
ik heb jarenlang Ziggo gehad (next, next mini, horizon etc) en afgelopen jaar KPN werkt altijd en nu zou dat niet meer kunnen werken. Ik kan dat niet geloven. ik hoop dat iemand me hier de oplossing kan aandragen.
ik heb al een aantal voorstellen van oplossing hier (deze community) opgevolgd maar die helpen bij mij niet. Ik zit met een ander probleem ben ik bang.
Nog een klein detail de afstandbediening van de versterker is IR. De versterker is al een oudje.
Alvast bedankt,
Groet Tom