Skip to main content
10000 Topics
Al meer dan 2 weken geen internet en service ho maar!
Sinds vrijdag vrijdag 22 maart hebben wij ineens geen internet meer. We bellen vervolgens met de klantenservice en moeten aangeven wat we op de ONT en de modem zien. Op de ONT zagen we alleen power en pon branden, datalampje is uit. Op de modem zien we geen internetbolletje, of een rode. Dit weten we inmiddels niet meer. De klantenservice geeft na tests en een herstart aan het niet op te kunnen lossen en schakelt Guidion in. Een overzicht van de gebeurtenissen: op zondag 24 maart komt er een Odido-monteur langs. Deze geeft aan dat de Nokia ONT (deze zit tussen de glasvezelaansluiting en de Zyxel-modem) defect is en dat hij een nieuwe voor ons bestelt, deze komt dan de volgende dag met de post aan en kunnen we zelf verwisselen; op maandag 25 maart komt er geen nieuwe ONT; op dinsdag 26 maart bellen wij met de klantenservice om te vragen naar de stand van zaken. Er wordt aangegeven dat we een afspraak kunnen inplannen voor de komst van een monteur en dit doen we dus ook; op woensdag 27 maart komt er - dachten we - een monteur van Odido bij ons langs, met de ONT. Dit blijkt niet het geval: het is een monteur namens de netwerkbeheerder met de opdracht van Odido om de glasvezelverbinding/-aansluiting te controleren. Hij constateert niets (maar we weten ook niet of hij überhaupt de glasvezelverbinding heeft gecontroleerd en zo ja wat daarvan de uitkomst is), vraagt aan ons wat de Odido-monteur van zondag had aangegeven waarop wij dus zijn conclusie vertellen dat er een nieuwe ONT nodig is. Hij geeft vervolgens aan dat hij dit ook vermoedt en dus ‘voor niks langs te zijn gekomen’ en vertrekt. we bellen na het vertrek met de monteur, dus op 27 maart, met Odido. We krijgen te horen dat de netwerkbeheerder nog terugkoppeling moet geven en dat wij daarop moeten wachten. op vrijdag 28 maart bellen we wederom met de klantenservice: de terugkoppeling van de netwerkbeheerder is er nog steeds niet en op dat moment geven we aan dat we het zat beginnen te worden. Kan er niet gewoon een nieuwe ONT opgestuurd worden? Waarom is het zo moeilijk? Ons werd beloofd dat de nieuwe ONT opgestuurd zou gaan worden. in de dagen tot aan donderdag 4 april hebben we op de ONT zitten wachten. Diverse keren contact gehad met de klantenservice omdat het kastje niet kwam op de dagen dat het elke keer werd beloofd. Kortom we zijn dus meerdere malen verkeerd geïnformeerd, maar a la. op donderdag 4 april verwisselen we de ONT voor de nieuwe. Het powerlampje brandt, het pon-lampje knippert groen en het datalampje is geel. Het datalampje knippert heel af en toe vrij snel. Ook stellen we een rood internetbolletje vast op de modem. Nog steeds geen internet dus. we bellen donderdag 4 april weer met de klantenservice. We krijgen te horen dat we niks zelf hadden mogen plaatsen: nieuwe informatie voor ons. De medewerker belooft een monteur langs te zullen sturen. We krijgen binnen 24 uur een sms of mail om een afspraak te plannen. we bellen vrijdag 5 april met de klantenservice omdat we nog niks hebben gehad. Een medewerker geeft vervolgens aan dat er helemaal geen opdracht voor Guidion is uitgezet, dus vandaar dat we niks kregen. Deze medewerker belooft ons vervolgens om 2 monteurs langs te sturen: 1 van/namens Odido en 1 van de netwerkbeheerder. Ook gaf de medewerker aan dat de monteurs op zaterdag 6 april (vandaag dus) tussen 12 en 4 langs zouden komen. we bellen vandaag weer met de klantenservice ter controle en krijgen doodleuk te horen dat er niks is ingepland. We krijgen ook te horen dat Odido - blijkbaar - nog steeds op de terugkoppeling van de netwerkbeheerder wacht. Odido: we zijn het zat. Er worden continu beloftes gedaan die niet worden nagekomen. Dat er een storing kan optreden snappen we en is niet erg, maar de manier waarop er met ons is omgegaan is niet oke. En het geeft ons ook niet het vertrouwen dat het - als het zo doorgaat - op korte termijn wél opgelost gaat worden. Wie kan ons helpen?!
Wacht al bijna 8 maanden op Glasvezel internet - Continu valse beloftes en verkeerde datums
Goedemiddag, Waar te beginnen.. Begin juni 2023 kwamen mensen van Open Dutch Fiber (ODF) en T-Mobile verkopers (Nu Odido) bij ons aan de deur met het verhaal dat glasvezel bij ons in de buurt kwam en of we hier interesse in hadden. Ik kijk al jaren uit naar de mogelijkheid en heb ook direct ja gezegd. Ergens in juni 2023 heb ik een preorder gekozen voor een van de snelste fiber internet-only pakketten. Ik heb destijds heel duidelijk gevraagd naar een degelijke en goede schatting voor oplevering. Er werd gezegd dat dit september 2023 zou zijn. Hierop heb ik gezegd, oké, dat vind ik het wachten waard. Uiteraard begrijp ik dat er ook wordt gewerkt met onderaannemers, maar zowel vanuit Open Dutch Fiber als Odido sales en technische fiber afdeling is de afgelopen 8 maanden een hoop beloofd wat natuurlijk niet kon worden nagekomen. Een paar weken geleden kreeg ik ineens de schrik toen een collega van Odido me had gemeld dat er een vertraging was en dat de daadwerkelijke oplevering wel eens juli 2024 zou kunnen worden. Dit zou betekenen dat er 13 maanden tussen zit. Daarop heeft een collega aangeraden om de order te annuleren en te wachten tot ik wel Glasvezel kon krijgen. Tot ik vlak daarna werd teruggebeld door iemand van Odido dat het toch om een misverstand ging en de lijnen snel opgeleverd zullen worden, op basis van deze belofte recentelijk opnieuw een telefonische bestelling geplaatst. Ook nu heb ik meermaals om een datum gevraagd, en na navraag Fiberafdeling zou dit 23/02/24 zijn met nog evt. een paar dagen uitloop. Tot ik een paar dagen geleden weer te horen kreeg dat dit weer een maand is opgeschoven, maar wellicht nog wel twee maanden kan duren. De reden waarom dit nog vervelender is dan normaal, is dat jullie eerste instantie een opzegging zouden doen bij mijn huidige provider, maar omdat de datum steeds opgeschoven is, zou ik uiteindelijk veel meer gaan betalen, dit omdat mijn huidige 12 maanden contract bijna afgelopen is. Als oplossing werd vorige week door collega van de sales benoemd: “Rond 23 februari zult u echt glasvezel hebben, dus zeg het gewoon zelf telefonisch op.” Dit heb ik dus gedaan, echter kreeg ik nog geen week later te horen dat het nog wel maanden vanaf nu kan duren, waardoor ik straks een tijd zonder internet zit. De annulering bij mijn huidige provider kan niet meer worden geannuleerd tenzij ik een nieuw abbo neem waar ik dan vervolgens een jaar aan vast zit.. Dat zou dus dubbele kosten betekenen. Dit heb ik al meermaals aangegeven en heb vandaag eindelijk de belofte gekregen om teruggebeld te worden door de glasvezel afdeling, die zouden evt. een oplossing kunnen geven met voucher codes voor 4G/5G internet. Ik weet dat ze de afgelopen tijd druk bezig zijn geweest, maar mijn kabel en aansluiting ligt inmiddels al in de meterkast, en heeft hiervoor al maanden voor mijn voordeur gelegen.. Waarom is de communicatie zo slecht en nemen jullie nooit verantwoordelijkheid? Het enige wat ik te horen heb gekregen is “we kunnen niets voor u doen” , “we kunnen u niet compenseren want u bent nog geen klant” , etc. Nu heb ik afgelopen week te horen gekregen van ODF dat het wachten is op jullie (Odido) tot jullie de apparatuur gaan plaatsen in de POP (glasvezel wijkcentrale) - Dit is echter weer uitgesteld vorige week (nadat ik net een toezegging kreeg en opnieuw heb besteld) en er wordt nu gesproken over eind maart waarin er überhaupt pas “iets’ gaat beginnen. Ik word erg moe van de vele beloftes omtrent datums indien deze continu weer worden verschoven. Om even op te sommen: Iedere maand sinds preorder in juni 2023 krijg ik mailtjes met geschatte opleverdatums. Deze worden iedere maand gewoon weer een maand vooruit geschoven en lopen nu al zeker 4/5 maanden achter op de realiteit. Vanmorgen nog een mailtje gekregen waarin jullie aangeven dat ik “bijna aangesloten kan worden” - Ik vind dat “bijna” nogal een vreemd begrip aangezien ik begrijp dat dit nog zeker 9+ weken gaat duren, dit zou ik niet bijna noemen. Ik heb al zeker 30 keer gesproken met jullie in 8 maanden tijd en telkens worden er weer datums gecommuniceerd die niet correct zijn, wat uiteraard leidt tot een gevoel van teleurstelling, frustratie en onmacht. De verkopers aan de deur hebben absoluut misleid en garanties gegeven die ze me nooit hadden mogen geven m.b.t. opleverdatums van mijn internetlijn. De telefonische verkopers/afdelingen hebben ook continu onjuiste informatie verstrekt Open Dutch Fiber (ODF) geeft bij navraag recentelijk aan dat de bal bij jullie (Odido) ligt omdat jullie blijkbaar (nog) geen hardware beschikbaar hebben om in de POP te plaatsen. Jullie adviseren me om oude provider zelf, maar op te zeggen, terwijl de datum die jullie vorige week nog hebben gecommuniceerd nu al zeker een maand is opgeschoven in de tussentijd, hierdoor kom ik straks zonder internet te zitten of moet ik gedwongen een duur tweede abonnement afnemen tenzij hier nog een oplossing over komt vanuit de fiber afdeling. Onlangs dat ik al veel contact heb gehad, hier even mijn ervaring tot dustoe. Ook omdat in het verleden al veel beloftes zijn gemaakt en deze op geen enkele wijze tot een bevredigende oplossing of reactie hebben geleid.
Al 3 weken geen internet, geen TV... Odido krijgt het niet opgelost?!
15 Maart is bij ons glasvezel geinstalleerd door Odido. Welgeteld 2 hele dagen hebben gebruik hiervan kunnen maken, tot alle verbindingen werden verbroken. Eerste dag nog even gewacht of het zich vanzelf zou oplossen, maar de 18e Maart melding gemaakt. Odido geeft bij eerste telefoongesprek aan dat ze kunnen zien dat er geen licht[signaal] bij ons binnen komt. Hiervoor dient een monteur langs te komen. 3 April [2 weken én 2 dagen later] si de eerstvolgende dag dat een monteur langs kan komen. Deze [vriendelijke] meneer controleert 2 minuutjes even wat, en zegt dan dat er geen licht[signaal] bij ons binnen komt. [dit is de zélfde constatering welke de telefonische hulp 2 weken eerder ook al deed?!]. Maar dit is niet door hem op te lossen: hiervoor moeten we [jaja!] een NIEUWE cases starten, zodat de betreffende afdeling dit op kan lossen!!!! Binnen 3 dagen zal ODIDO contact met ons opnemen voor een nieuwe afspraak om dit te laten maken…. Ondertussen is het vandaag 6 April, en we hebben NIETS meer gehoord of gezien van ODIDO. Uiteraard géén internet en géén TV.Dit is nu dus al 3 weken, en we zijn geen stapje verder. Bovenstaand is overigens de zéér compacte versie: er hebben tientallen [!!] gesprekken plaats gevonden via telefoon, om het 'probleem’ uit te leggen, en telkens wéér moet het uitgelegd worden, en wordt de bal bij een andere afdeling gelegd. Als compensatie hebben we vouchers gekregen, zodat we van de mobiele telefoon een 'hotspot’ kunnen maken. [deze werken 7 dagen, dus ook daarvoor moet je opnieuw bellen na 7 dagen]. Ten slotte kan ik aangeven dat het niet lukt deze vouchers te laten werken op 5G, dus we kunnen alleen met 4G internetten. TV kijken doen we dus al 3 weken hélemáál niet. Als ik bel met klantenservice met vraag of ze me kunnen helpen om de 4G naar 5G om te zetten, wordt mijn vraag doorgezet naar de technische afdeling; zij zullen binnen 7 werkdagen contact met me opnemen om dit op te lossen….. We blijven ons [gezin van 5 waarvan 3 schoolgaande kinderen welke ALLES op school via internet moet doen] maar behelpen met af en toe een beetje internet via de hotspot van de mobiele telefoon. Het is héél erg treurig hoe dit gaat… Als iemand tips en truc heeft hoe wel ooit nog wél internet en TV zouden kunnen krijgen, zou dat zeer welkom zijn, want op dit moment weet ik niet meer wat je bij ODIDO moet doen om te krijgen waar je voor betaald.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Albert55heeft de TV expert badge verdiend
  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen