Welkom bij Internet + TV van Odido!
Recent actief
Sinds kort moet ik in de webbrowser om de haverklap de pincode invullen (± iedere 5 minuten). Heel irritant, vooral als je aan het terugkijken bent. How come? Browser: Safari (ik wil geen Chrome), Mac Mini M4, laatste systeem update
Hoi,Mijn partner en ik gaan verhuizen naar het buitenland. Ons abonnement op internet loopt nog een paar maanden door, en dat willen wij graag stopzetten. Maar, dat kan niet via de website want ons tweejarig contract is nog niet afgelopen. Kunnen we het toch opzeggen? Meenemen gaat niet in ons geval.Groet,
Sinds vanmiddag geen internet meer. Op de ONT (Huawei OptiXstar) branden de lampjes Power en 10G Lan groen, en het lampje PON knippert groen. Op mijn Zyxel T-56 branden ook alle lampjes groen, behalve het internet wereldbolletje, die is rood.Opnieuw opstarten van beide apparaten heeft niet gewerkt. Een fabrieksreset van beide apparaten ook niet. Nadat de modem en router weer zijn opgestart, blijft het wereldbolletje rood branden op de Zyxel. Het lukt de Zyxel na de reset ook niet om internet te configureren.Zijn er storingen bekend? Of kan dit ook een intern probleem zijn?
Goeienavond. Mijn WiFi begint de laatste tijd wat mankementen te vertonen. Verbindingen die weg vallen en weer opnieuw oppakken. Tot een trage verbinding. Is het mogelijk dat ik de oude Zyxel T-50 omruilen voor een nieuw model? Ik vermoed dat het ouderdom is aangezien ik de modem al heb sinds ik klant ben bij T-Mobile. Mvg Brian
Geachte heer, mevrouw,Via deze weg dien ik een formele klacht in met betrekking tot de aanhoudende foutieve dubbele facturatie op mijn adres, alsmede de uitblijvende terugbetaling van een door u goedgekeurd bedrag.Wat is er gebeurd? April 2025 – Verhuizing: Telefonisch heb ik mijn verhuizing doorgegeven van de (XXXXX) naar de (XXXXX). Door een fout aan uw zijde werd het abonnement op mijn oude adres echter niet stopgezet. Juni 2025 – Eerste melding: Nadat ik de dubbele afschrijving opmerkte, heb ik contact opgenomen. Odido heeft destijds € 162,92 terugbetaald en mij verzekerd dat de dubbele afschrijving definitief was opgelost. Juni 2026 – Hernieuwde ontdekking: Bij het verlengen van mijn internetcontract bleek dat de fout nooit correct is hersteld en dat ik het afgelopen jaar alsnog dubbel ben blijven betalen. Uw klantenservice kon mij geen duidelijke verklaring geven en legde de schuld onterecht bij installateur Gideon, terwijl de installatie op mijn nieuwe adres gewoon is uitgev
Beste, ik heb nog een oude mediabox die ik graag wil omruilen.het is een amino aria model 7xhoe kan ik dit regelen?gr wendy
Wij Zijn 1 week op vakantie geweest, en krijgen ineens te maken met een kinderslot wat we nooit hebben ingesteld. kunt u ons helpen om dit op te lossen?
Waarom als je gaat verhuizen moet je een nieuw contract aan gaan met Odido?Nu ben ik onlangs klant geworden en heb ik een mooie aanbieding.Die ben ik dus kwijt als ik ga verhuizen, dat vindt ik niet zo netjes.Is er een manier om na de verhuisdatum WEL de mooie aanbieding te blijven houden maar dan op het nieuwe adres?En indien niet, kan ik op de verhuisdatum dan mijn abonnement kstenloos annuleren?
Hoi, ik wil graag inloggen op het beheerpaneel van de router. De bijgeleverde gegevens (die overeenkomen met de sticker achterop de router) kloppen niet.Ook heb ik de resetknop met een paperclip ingehouden 10 seconden.Hoe lossen we dit op?
Hoi zijn er storingen omgeving Kerkrade? ik heb al een tijdje geen internet en TV heb het modem al een reset gegeven maar mocht niet baten.
Hi!Zouden jullie het volgende serienummer willen opnemen i.h.k.v. vrije modemkeuze?Serienummer: ZRMT23160824PON ID: ZRMT23160824Productmerk en -type: Zaram XGS-PON ONU SFP+ ZXOS11NPI (HW rev 1B, ITU-T G.9807.1, G.988 OMCI, SC/UPC)Gemeten downstream: -16.40 dBm @ 1577 nm, geen alarmsDit mag wat mij betreft wanneer het jullie uitkomt direct uitgevoerd worden.Met vriendelijke groet,Patrick Godschalk
Beste Odido, We zijn via de website naar de chatbot, via de chatbot naar jullie contactformulier, en via jullie contactformulier naar nergens gestuurd om het internet contract van mij over te zetten naar mijn huisgenoot. Via het contactformulier krijg ik een bericht dat de aanvraag per definitie niet wordt aangenomen. We zijn ook in een odido-winkel langs geweest, die aangeeft dit via de website-chatbot-contacgformulier te doen. Hoe kunnen we een contractovername wél regelen? Alvast veel dank en vriendelijke groet.
Beste Odido, er wordt ten onrechte € 200,- geclaimd voor niet-geretourneerde apparatuur. Telefonisch is al toegezegd dat dit was opgelost, maar de incassopogingen lopen door. In de bijlage vindt u het sluitende bewijs (screenshot Track & Trace) dat het pakket succesvol bij jullie is bezorgd. Ik heb de automatische incasso geblokkeerd. Ik eis dat deze vordering per direct wordt geannuleerd en ik hier binnen 5 werkdagen een schriftelijke bevestiging van ontvang.Ik hoor graag van u.
Hoi allemaal,Sinds gisteren ligt bij mij thuis het vaste internet er helemaal uit. De hele opstelling heeft hier de afgelopen 10 maanden lang maagdelijk en 100% stabiel gedraaid, maar van de een op de andere dag sprong de hoofd-router op rood.Om uit te sluiten dat het aan mijn kant ligt, is alles al gecontroleerd:- Hardware: Huawei OptiXstar HG8010Hv6 (ONT) glasvezelkastje geeft netjes 3 stabiele lampjes.- Configuratie: TP-Link Deco X20 staat rechtstreeks op de ONT aangesloten in router-modus met VLAN-ID 300 ingeschakeld.- Acties: Meerdere keren een langdurige stroomreset uitgevoerd voor zowel de ONT als de Deco's. Alle Deco's zijn gereset; ze geven lokaal wel wifi af, maar de hoofd-Deco blijft hardnekkig rood branden omdat er geen internetverbinding van buitenaf binnenkomt.- Context: Op het moment dat de storing begon, vertoonde de Odido-website ook kuren ("door drukte tijdelijk niet bereikbaar") en waren er op Allestoringen meldingen te zien. Op mijn postcode geeft dechecker inmiddel
Afgelopen dinsdag 25 augustus was er een storing van internet en tv die minstens 12 uur lang heeft geduurd. Ik las op de website dat na de storing een compensatieformulier online zou komen, maar deze kan ik nergens vinden. Graag ontvang ik compensatie. Vanuit Odido ook een gemiste kans om klanten te informeren over de storing en financiële afwikkeling.
Thuis internet via glasvezel, voorheen totaal geen problemen. Ik meet nu steeds 120 Mb/s download in plaats van ~1 Gbit/s, terwijl de upload wel rond 1 Gbit/s ligt; een harde reset van ~20 minuten helpt alleen tijdelijk. Niets veranderd aan de plaats van het modem. Er is niets gebeurd met de kabels alles nog nagelopen. Na een reset doet hij het tijdelijk weer met ruim 1000 tot 1100 mb/s. tot ik merk dat een normale zoekvraag op google of het openen van een website weer traag gaat. Dan doe ik een speedtest en zie ik weer dat de snelheid naar beneden is tot ongeveer 120 mb/s.
Goedeavond,Wij hebben per ongeluk de rekening van deze maand dubbel betaald ik van mijn rekening en mijn vriend van zijn rekening na herinnering. Hoe gaat dit nu verder krijgt één van ons het geld terug? Of wordt dit verrekend met volgende maand?Hopelijk iemand duidelijkheid bedankt! :)
Voorheen een odido account gehad, maar door verhuizing tv + internet moeten opzeggen. Telefoonabonnement van de zoon bleef wel actief. Nu inmiddels weer een nieuw tv + internet abonnement afgesloten, maar blijkbaar een nieuw klantnummer gekregen. Ik kan alleen inloggen op mijn ‘oude’ account en krijg het niet voor mekaar om het nieuwe abonnement hieraan te koppelen (na invoeren van de code (wordt groen) krijg ik melding dat het niet gelukt is en later moet proberen). Nu las ik bij eerdere berichten hier in de community dat de accounts aan elkaar gekoppeld/gewijzigd zijn. Kan dit nog steeds?
Beste community (en Odido moderators),Ik loop de laatste tijd tegen een hardnekkig probleem aan met mijn glasvezelverbinding en hoop dat iemand hier me verder kan helpen of dat een moderator dit kan escaleren.Ik heb een 1000 Mbps glasvezelabonnement, maar de daadwerkelijk gehaalde snelheid blijft hier al een tijd flink bij achter. Meestal schommelt de verbinding rond de 400 Mbps. In het verleden had ik het idee dat een herstart van het modem het probleem tijdelijk oploste, maar achteraf vraag ik me af of dat niet gewoon geluk was. Contact met telefonische support vanmorgenVanmorgen rond het middaguur heb ik contact gehad met de telefonische klantenservice. Samen met de medewerker heb ik meerdere testen uitgevoerd: Kabels vervangen Modem gereset en instellingen doorgelopen Helaas bleef het probleem niet alleen aanhouden, het werd tijdens het testen zelfs erger (de snelheid zakte terug naar onder de 100 Mbps). Nadat we de wijzigingen weer hadden teruggedraaid, stabiliseerde de snelheid
Hoi, Ik loop al een paar weken tegen een probleem aan met mijn Klik&Klaar aansluiting en ik kom er via de klantenservice niet uit, dus ik probeer het hier. Mijn verbinding zit vast op ongeveer 2 Mbit, zowel download als upload. Dat is dag en nacht hetzelfde, ongeacht hoe druk het is.Wat ik al geprobeerd heb: ik heb een vervangend modem gekregen en geplaatst, zelfde resultaat. Ik heb gemeten via wifi op 2,4 GHz en op 5 GHz, en ook gewoon bekabeld vanaf een Linux server die achter het modem hangt. Overal hetzelfde.Het rare is dat het signaal gewoon prima is. Uit de statuspagina van het modem:RSRP: -83 dBmSINR: 18 dBBand n78 met 100 MHz bandbreedte, up en downLatency naar Amsterdam: 11 msTraceroute naar 1.1.1.1: alle hops tussen 12 en 27 ms, geen pakketverlies Wat ik het meest verdacht vind is het volgende. Als ik een kale HTTP download start vanaf mijn server begint hij op 750 kB/s en zakt hij binnen vijf seconden terug naar precies 243 kB/s. Daarna blijft hij daar minutenlang exact
Ik maak dus gebruik van Klik & Klaar maar dan zonder WiFi, dat staat hier helemaal uit.Alleen bedraad internet wat vaak een hele hoge snelheid geeft, tot aan 900Mbit down en 300Mbit up.De lampjes branden nu niet altijd meer goed, dat was in het begin wel perfect.Nu regelmatig een rood lampje bij internet en knipperen bij 5G.Dus veel storingsindicaties ook op mijn PC.De Wifi LED blijft uit want die heb ik uitgezet in het modem. De verbindingen zijn inmiddels helemaal niet meer stabiel en vallen continu uit.Iedere minuut of vaker per minuut krijg ik een nieuw IP adres. Vele honderden komen er voorbij.K&K sinds einde vorig jaar op een locatie minder dan 50 meter van een grote zendmast.In het modem valt 5G telkens weg en blijft alleen LTE over. Zelf ondernomen: het modem 2 keer een reset gegeven. Een keer de stroom er helemaal vanaf.De instellingen bekeken en weer aangepast. Een log pagina maakt hij niet aan?Moet je daar nog iets voor aanzetten, wat ik nog niet gezien heb?Wat kan i
Beste Odido,wij zijn nu al een paar weken geen klant meer van Odido. Wij hebben van tevoren telefonisch contact opgenomen om na te gaan wat er allemaal terug gestuurd moet worden. Dit zou voor ons het volgende zijn:• Modem• TV box / MediaboxWij hebben de mail met retourinstructies op 14-08-2026 ontvangen van jullie en ook per direct hetzelfde dag alles netjes retour verzonden met een digitale verzendbewijs van DHL. Op 19-08-2026 ontvangen wij netjes per mail het volgende informatie: We hebben de apparatuur ontvangen Hallo x, Bedankt! We hebben je Odido voor thuis apparatuur ontvangen. Hieronder zie je welke apparatuur we ontvangen hebben:ModemDe TV box(en) / Mediabox(en)We brengen geen kosten in rekeningOmdat de apparatuur nu bij ons terug is, brengen we geen kosten in rekening.Vragen? Vragen!Kijk voor een antwoord op je vraag op odido.nl/service of vraag het aan de leden van onze community. En natuurlijk kan je ons ook gewoon bellen.We staan voor je klaar,Odido En dan opeens per vand
Ik had een klik en klaar abonnement aangevraagd, na 2 dagen toch geannuleerd omdat die snelheid voor ons niet goed was. Ik heb dus binnen de twee weken bedenktijd opgezegd, ze hadden wel al €46 gefactureerd en ik had de apparatuur netjes teruggestuurd, ontvangst bevestiging in de mail. Dit allemaal is al bijna 4 weken geleden en ik heb mijn geld nog altijd niet terug gekregen. Wanneer kan ik mijn geld verwachten?
Mijn tv zit rechtstreeks bekabeld aan de modem die 2gb glasvezel heeft. Ik heb volgens mij 1 of 2 gb abonnement maar als ik de snelheid test op mijn bekabelde tv, met de nieuwe ethernetkabel van odido zelf, geeft hij maar 50/60 download en upload weer. Hoe kan dit. Ik heb vaker last van traag of haperend internet. Zelfs bekabeld. Hoe kan dat?
Rond 18:20 uur viel bij mij zojuist het internet weg. Het modem werkt gewoon, alle lampjes branden groen of blauw. Maar geen internet verbinding.Ik kan wel via mijn telefoon Odido 5G internet krijgen maar dus geen Klik en Klaar.Dus het lijkt een probleem in het achterliggende Klik en Klaar netwerk.Regio: Zuidoost Brabant
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.