Skip to main content
Beantwoord

Levering Pixel 8a

• July 10, 2025
  • 23 reacties
  • 149 Bekeken

Ik heb maandag een bestelling gedaan voor een Pixel 8A met een maandelijks opzegbaar abonnement. Toestel is direct betaald en ik heb geen bericht gezien dat het toestel niet op voorraad zou zijn. Behalve de bevestigingsmail verder niets gehoord. De orderstatus is wat nietszeggend

De telefoon die je hebt besteld is nu niet op voorraad. Of nog niet aan je bestelling gekoppeld. Je krijgt een e-mail van onze bezorger als alles klaarligt. Hierin lees je alles over de bezorging. We houden je op de hoogte.

Je bestelling duurt wat langer dan verwacht. Op dit moment zijn sommige telefoons moeilijker leverbaar. We weten niet precies wanneer, maar doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk te versturen.

In het ‘actuele levertijden’ topic komt dit toestel niet naar voren. Ik ben daarom benieuwd, is het toestel niet op voorraad of is er iets misgegaan met de bestelling? Is er een manier om meer informatie te krijgen over de levertijd? Mijn huidige toestel is namelijk op sterven na dood ;-)

Beste antwoord door Joran99

Echter plaatste je jouw bestelling net nadat het laatste toestel werd verkocht.

Daar heb ik mijn twijfels over

Laat je het ons weten of het is gelukt en waar je voor kiest? 😊

Na deze ervaring kies ik voor een andere provider.

23 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • July 10, 2025

Hallo ​@Joran99 

De Google Pixel 8A staat niet meer op de website, dat betekent dat hij niet op voorraad is en het is ook nog onbekend wanneer hij weer op voorraad wordt verwacht.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 10, 2025

Dank voor de reactie ​@Waqqas . Waar heb ik dan precies voor betaald? Hoe weet ik of ik dagen of maanden moet wachten?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • July 10, 2025

@Joran99 

Ik ben een klant die je probeert te helpen, je kan alle privé velden in je community profiel invullen zodat een moderator kan meekijken maar meer dan afwachten kan je niet doen denk ik of je annuleert deze bestelling en gaat voor een andere toestel?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 10, 2025

Ik ben voor de 8A gegaan omdat deze heel scherp geprijsd was. Ik heb geen interesse in een ander toestel dus ik wacht het bericht van een moderator even af. Dank!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • July 10, 2025

@Joran99 

Misschien kan je ook eens kijken bij Mobiel.nl of Belsimpel.nl? Hetzelfde toestel.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 10, 2025

@Waqqas Voor € 409 ipv € 222,90. Aanzienlijk verschil. Waar voor mij de schoen wringt is dat ik al heb betaald voor een toestel dat blijkbaar niet leverbaar is. Tijdens het bestellen was daar geen sprake van.

Bedankt voor je hulp maar ik wacht af of een Odido moderator meer informatie kan achterhalen.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Joran, van harte welkom op de community. Leuk dat je voor ons hebt gekozen en dat je interesse hebt in de Google Pixel 8A. Ik heb je bestelling en de beschikbaarheid van de Google Pixel 8A er meteen bijgepakt en ik zie dat dit toestel inderdaad niet meer wordt aangeboden. Ik geef je graag meer duidelijkheid. Dit toestel stond nog online om de laatste voorraad op te maken. Echter plaatste je jouw bestelling net nadat het laatste toestel werd verkocht. Ik had het graag zelf voor je geregeld maar door recente wijzigingen kan ik je bestelling niet meer annuleren. Bel snel met mijn collega’s van Sales op 0800-7123. Ze staan vandaag tot 20:00 uur voor je klaar. Zij kunnen je bestelling annuleren. Je ontvangt dan binnen ongeveer 14 werkdagen je aanbetaling terug op je rekening. Heb je toevallig interesse in de nieuwe Google Pixel 9-Series? Ik kan niks beloven, maar wellicht kunnen mijn collega’s je een mooi aanbod doen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • Antwoord
  • July 11, 2025

Echter plaatste je jouw bestelling net nadat het laatste toestel werd verkocht.

Daar heb ik mijn twijfels over

Na deze ervaring kies ik voor een andere provider.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi, in dat geval wens ik je heel veel plezier bij je nieuwe provider! 😄

• is een Top Poster
  • July 14, 2025

Goedemorgen Joran, van harte welkom op de community. Leuk dat je voor ons hebt gekozen en dat je interesse hebt in de Google Pixel 8A. Ik heb je bestelling en de beschikbaarheid van de Google Pixel 8A er meteen bijgepakt en ik zie dat dit toestel inderdaad niet meer wordt aangeboden. Ik geef je graag meer duidelijkheid. Dit toestel stond nog online om de laatste voorraad op te maken. Echter plaatste je jouw bestelling net nadat het laatste toestel werd verkocht. Ik had het graag zelf voor je geregeld maar door recente wijzigingen kan ik je bestelling niet meer annuleren. Bel snel met mijn collega’s van Sales op 0800-7123. Ze staan vandaag tot 20:00 uur voor je klaar. Zij kunnen je bestelling annuleren. Je ontvangt dan binnen ongeveer 14 werkdagen je aanbetaling terug op je rekening. Heb je toevallig interesse in de nieuwe Google Pixel 9-Series? Ik kan niks beloven, maar wellicht kunnen mijn collega’s je een mooi aanbod doen.

Hier nog zo'n klant. Nog steeds geen bericht. 

Odido maakt een verschrikkelijke beurt en ik zal wel 100x nadenken voor ik nu bij hen klant wordt.

Want, we leven in 2025.

Hoe moeilijk kan het zijn om een uitdraai te maken van alle orders voor deze pixel 8a. En vervolgens als die klanten een bericht te sturen: "Helaas, we schamen ons diep maar we hebben onze zaken niet voor elkaar en we gaan deze order niet kunnen uitleven dus zullen we deze annuleren en heb je binnen een 2 dagen je geld terug op je rekening."

Dat moet nog niet eens een dag kosten aan tijd. Intussen heb al een week 0,0 communicatie vanuit odido over mijn order en staat mijn geld nog steeds op hun rekening.

Lees ik op Pepper dat er mensen gebeld zijn door odido dat hun order niet meer komt. En dat anderen zelf gebeld hebben naar Odido waarbij de ene odido medewerker zegt: nee, hij komt niet meer. En de andere zegt: volgende week krijgen we weer voorraad binnen.

En anderen die een manager gesproken hebben krijgen te horen “je hebt geluk, je hebt binnen een week je geld teug op je rekening”. Hoezo heb je dan geluk? Dat ze het uit hun strot krijgen! Het zou binnen een dag op je rekening terug moeten zijn. 

Het is te amateuristisch voor woorden.

Dus, waar blijft die communicatie vanuit odido? 

• heeft eerste post geplaatst
  • July 15, 2025

En hier nog zo'n klant die blijkbaar een bestelling plaatste “net nadat het laatste toestel werd verkocht.”

Misschien moeten jullie de aangegeven voorraad op de website eens gaan koppelen aan de daadwerkelijke voorraad in het systeem, zoals vrijwel elke andere webshop dat al jaren doet.

Daarnaast is ook mijn ervaring met de klantenservice hierbij uiterst teleurstellend geweest, en wacht ook ik nog steeds op mijn geld.

Dat de servicemedewerker mij slechts weet te vertellen dat “de annulering in de verwerking staat” en dat ik maar moet afwachten wanneer ik word terugbetaald schept weinig vertrouwen.

Inmiddels ben ik 8+ jaar klant van Odido/Tele2, en na deze ervaring zie ik dat niet veel langer zo blijven.

Enkele verbeterpunten:

1. Zorg voor juiste informatie op de website. “Direct leverbaar” moet alleen bij producten staan die ook echt (direct) leverbaar zijn.
  2. Als een besteld product niet geleverd kan worden, laat dat de klant dan meteen weten. Zo mogelijk binnen één werkdag.
  3. Als jullie een vervangend aanbod doen, doe dan een vergelijkbaar aanbod, en probeer de fout niet als gelegenheid te gebruiken de klant een veel duurder toestel zonder noemenswaardige korting te verkopen.
  4. Als jullie een terugbetaling moeten doen, doe die dan zo spoedig mogelijk en communiceer hier duidelijk over.
  5. Als de klant contact opneemt omdat de terugbetaling op zich laat wachten, communiceer dan duidelijk over de situatie. Zeg niet dat het “in de verwerking staat” en dat jullie geen idee hebben hoe lang het gaat duren.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@DeRooney en ​@tomdxk, ook voor jullie uiteraard niet fijn dat jullie een toestel hebben gekozen dat niet meer leverbaar is. Excuses voor dit ongemak en ik geef de feedback uiteraard door aan de juiste afdeling om dit in de toekomst te verbeteren. Wat ik in mijn eerste reactie schreef geldt ook voor jullie. Mochten jullie na 14 dagen na de annulering het geld nog niet hebben ontvangen. Zet dan je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel samen met je ordernummer. Dan kijk ik graag mee. Dat komt dan in ieder geval goed!

• is een Top Poster
  • July 16, 2025

Beste Marciano, welke afdeling is het aan wie je “de feedback doorstuurt”? We hebben het hier over een miljoenenbedrijf dat niet in staat is om gewoon een mail te sturen aan de klanten over de bestellingen. Waar de klanten zelf allemaal moeite moeten doen om erachter te komen dat ze nooit hun bestelde product gaan krijgen. 

trek de stekker eruit. stop met odido. Ga iets anders doen. Die bedrijf gaat nooit in staat zijn fatsoenlijk de klanten te bedienen en een fatsoenlijke klantervaring te leveren.

Ik ben 1,5 week verder en er is vanuit odido nog steeds helemaal niks gecommuniceerd. Hoe bedenk je het? Odido kan niet zelf de klanten een bericht sturen en de openstaande orders annuleren en het geld terugstorten? Vast wel. Maar ze doen het niet want dat geld dat nu nog op hun rekening staat is ook wel lekker. Als jullie het daarvan moeten hebben zijn jullie een treurig geval en kunnen jullie maar beter zsm failliet gaan.

Ik zou graag van je horen welke afdeling het is en hoe ik die kan bereiken.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@DeRooney, ik waardeer het niet dat je doet alsof ik niks met je feedback doe. Vanwaar de aanhalingstekens? Ik heb het doorgezet naar de afdeling die over de bestellingen gaat (Order & Delivery). Je kan ze zelf niet bereiken. Wat je wel kan doen is wat ik hierboven ook tegen Joran heb gezegd. Neem contact op met mijn collega’s van Sales op 0800-7123. Zij kunnen je bestelling annuleren. Je kan vervolgens de Google Pixel 8a via een andere partij kopen die dit toestel nog wel aanbied. 

Het geld dat je hebt betaald voor je toestel houden we uiteraard niet bewust op onze ‘eigen rekening’. Zoals eerder gevraagd; als je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, ordernummer, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel zet, dan kan ik met je meekijken naar je bestelling en het bedrag dat je nog terug zou moeten krijgen.

• is een Top Poster
  • July 21, 2025

Dat hoeft ook niet. Ik hoop dat je ook van mijn kant snapt dat gezien het gehele proces en afhandeling hiervan ik bijzonder weinig vertrouwen heb ik odido.

Van enige pro-activiteit om dit voor iedereen af te handelen is nog geen seconde sprake geweest. Een organisatie die zijn klanten écht belangrijk zou vinden, zou dit uit zichzelf voor iedereen oplossen. 

Overigens was het stukje tussen aanhalingstekens enkel bedoeld als citaat en niet als wantrouwen of je het daadwerkelijk door door sturen.

Waarom ik er naar vraag? Ik zou de afdeling of manager graag spreken. Om eens te horen hoe dit mogelijk is.

Iedereen met een beetje gezond verstand die ook maar enige feeling heeft met klanttevredenheid snapt dat je dit  niet maar gewoon kunt laten lopen tot mensen zelfs eens gaan bellen. Ik heb zelf een hele tijd in de retail gewerkt op allerlei plekken en ik zit nog steeds met mijn mond open van verbazing over deze casus en de onprofessionaliteit van odido in deze zaak.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 21, 2025

Ik ben er ondertussen nog steeds niet. Van Odido niets gehoord. De bestelling is nog steeds actief, in de wacht op een toestel dat nooit geleverd gaat worden. Telefonisch opgegeven na in de wachtrij te hebben gestaan. 17 juli het annuleringsformulier ingevuld en wel onderstaande bevestiging ontvangen..

“We gaan je annuleringsaanvraag bekijken. Is deze helemaal in orde, dan ontvang je binnen twee werkdagen een e-mail. Daarin vind je de uitleg en voorwaarden om het toestel terug te sturen. Het kan ook zijn dat we je eerst bellen als er iets niet helemaal duidelijk is.”

… en daarna weer niks gehoord. 

Jullie kunnen niet leveren. Ik wil mijn geld terug. Waarom moet ik door allemaal hoepels springen om mijn geld terug te krijgen voor een toestel dat niet bestaat? Waarom laat ik hier op het forum en in formulieren al mijn gegevens achter waar vervolgens niets mee gebeurt? Waarom is er nul proactiviteit van webcare om dit in orde te maken? 

• is een Top Poster
  • July 21, 2025

Ik ben er ondertussen nog steeds niet. Van Odido niets gehoord. De bestelling is nog steeds actief, in de wacht op een toestel dat nooit geleverd gaat worden. Telefonisch opgegeven na in de wachtrij te hebben gestaan. 17 juli het annuleringsformulier ingevuld en wel onderstaande bevestiging ontvangen..

“We gaan je annuleringsaanvraag bekijken. Is deze helemaal in orde, dan ontvang je binnen twee werkdagen een e-mail. Daarin vind je de uitleg en voorwaarden om het toestel terug te sturen. Het kan ook zijn dat we je eerst bellen als er iets niet helemaal duidelijk is.”

… en daarna weer niks gehoord. 

Jullie kunnen niet leveren. Ik wil mijn geld terug. Waarom moet ik door allemaal hoepels springen om mijn geld terug te krijgen voor een toestel dat niet bestaat? Waarom laat ik hier op het forum en in formulieren al mijn gegevens achter waar vervolgens niets mee gebeurt? Waarom is er nul proactiviteit van webcare om dit in orde te maken? 

exact. odido is ook niet te vertrouwen. heb vandaag telefonisch wel mijn 1-maand abonnement op kunnen zeggen die ik besteld had icm een andere telefoon voor mijn zoon. maar pas nadat ik zeker 15 minuten in de wacht gestaan heb. Nu maakte dat niet uit aangezien ik toch met mijn werktelefoon belde. Maar in het geval van de pixel is Odido de partij die in gebreke blijft en die het gewoon vertikt om de klanten te informeren en zelfstandig de orders te annuleren en het geld te retourneren.

we zijn 2 weken verder en blijkbaar heeft Odido nog helemaal niks uit zichzelf gecommuniceerd en wachten ze nog steeds tot de klanten zelf gaan bellen. Hoe zou jij dat vinden als jij de klant was Marciano? Het spijt me heel erg voor de goedbedoelende mensen die bij odido werken en een radertje zijn in het geheel, maar het is echt niet anders te omschrijven dan schofterig en schandalig.

• heeft eerste post geplaatst
  • July 22, 2025

Goedemiddag,

Toevallig ook een paar weken geleden deze telefoon besteld en heb jullie gisteren gebeld. Daarbij werd mij telefonisch toegezegd dat ik mij geen zorgen hoefde te maken en dat de telefoon waarschijnlijk deze week nog binnen kwam, waarna die direct naar mij verstuurd zou worden. Van welk verhaal kan ik nu uitgaan? 

• is een Top Poster
  • July 22, 2025

Goedemiddag,

Toevallig ook een paar weken geleden deze telefoon besteld en heb jullie gisteren gebeld. Daarbij werd mij telefonisch toegezegd dat ik mij geen zorgen hoefde te maken en dat de telefoon waarschijnlijk deze week nog binnen kwam, waarna die direct naar mij verstuurd zou worden. Van welk verhaal kan ik nu uitgaan? 

dat verhaal is inmiddels bijna 2 weken geleden ook aan anderen verteld. Nu hangen ze hetzelfde bullshit verhaal op. 

Het zegt alles over dit bedrijf. Dat ze geeneens allemaal dezelfde info hebben. Iedereen werkt waarschijnlijk vanuit huis en ziet niemand anders en krijgt de opdracht een of ander kletsverhaal op te hangen.

Lees voor de lol de reacties bij dit topic eens:

https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/362238

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 23, 2025

Ik heb eindelijk de annuleringsmail binnen. Bij dat dit nu is afgerond. Dan alleen nog hopen op een spoedige terugbetaling.

• is een Top Poster
  • July 23, 2025

Ik heb gisteren mijn geld teruggekregen..een week na annulering.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Joran99 fijn dat je de annuleringsmail hebt ontvangen! Na annulering, kun je het geld uiterlijk binnen 14 dagen van ons terug verwachten. Mocht je het geld na 14 dagen nog niet hebben ontvangen, wil je het ons dan laten weten in dit topic? Dan kunnen we het voor je navragen. Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. De community is er voor je! 

Hey ​@DeRooney fijn dat je het geld terug hebt gekregen, daar zijn we blij mee! Excuses dat het wat langer duurde dan verwacht. Maar gelukkig is het goedgekomen! Als je nog andere vragen hebt, laat het dan vooral weten. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 

• is een Top Poster
  • July 24, 2025

Beste Pharwin, Kan de marketing manager / customer service manager / emailmarketing manager eens aangehaakt worden bij dit topic? Ik zou graag eens horen vanuit dat perspectief waarom er op deze manier met deze casus omgegaan is. Is Odido gewoon niet in staat om een uitdraai te maken van de klanten en dit op een klantvriendelijke wijze af te handelen ipv de klanten gewoon te laten bungelen?

Toen ik in 2007 begon met werk kon ik al dergelijke uitdraaien maken uit ons interne datasysteem. Als Odido dit in 2025 niet kan vraag ik me af wat Odido wel kan.