Skip to main content
10000 Topics
Apparaten die niet willen verbinden met ons wifi netwerk? Meld het hier!
Help jij ons om ons wifi netwerk nog beter te maken? We zijn op zoek naar apparaten die geen verbinding kunnen maken met ons draadloze netwerk. Heb jij een apparaat (zoals een laptop, smartphone, printer, smart-tv, gameconsole of ander IoT-apparaat) dat steeds niet wil verbinden? Laat het ons dan weten! Wat we graag van je horen: Het modem dat je van ons hebt: bijvoorbeeld T54, T56, enzovoort. Het type apparaat: bijvoorbeeld laptop, smartphone, printer, smart-tv, gameconsole, enzovoort. Het merk en modelnummer: bijvoorbeeld Samsung Galaxy S10, HP LaserJet Pro MFP M428fdw, PlayStation 5, enzovoort. De exacte foutmelding of het probleem: bijvoorbeeld “Verbindt niet”, “Authenticatie mislukt” of “Geen internettoegang”. De firmware- of besturingssysteemversie: bijvoorbeeld Windows 10, iOS 16.4, Android 13, enzovoort. Zie je dat iemand anders jouw combinatie van modem en apparaat al heeft gemeld? Geef die reactie dan een like. Zo krijgen wij beter inzicht in welke apparaten vaker problemen hebben. We onderzoeken alle meldingen zo goed mogelijk en werken aan oplossingen waar dat kan. Soms kunnen we helaas niet alle technische beperkingen of incompatibiliteiten oplossen, maar we doen ons uiterste best om jouw apparaten weer zorgeloos online te krijgen. Alvast ontzettend bedankt voor je hulp en geduld, samen zorgen we voor een nóg beter Wi-Fi-netwerk!
Abonnement verlengen veel duurder dan nieuw abonnement
Ik heb momenteel onderstaand abonnement van Odido (en 2 telefoon abonnementen van Odido)): Internet 400Mbit/sTVMediabox & TV AppVast bellen (2,50)TV programma's opnemen Ik krijg nu een persoonlijke deal aangeboden op basis van bovenstaande van: Odido verlengen 2 jaar: 8 maanden X 47,50 = 380,0014 maanden X 57,50 = 805,00Totaal = 1185 per 2 jaarPer jaar: 592,50 Odido verlengen 1 jaar:6 X 47,50 = 2856 X 57,50 = 345Totaal (per jaar) = 630 Echter als ik nieuwe klant zou worden met hetzelfde abonnement dan heb ik onderstaande: Odido nieuw abonnement 2 jaar:12 X 17,50 = 21012 X 52,50 = 630Totaal = 840 per 2 jaarPer jaar: 420 Odido nieuw abonnement 1 jaar:8 X 17,50 = 1404 X 52,50 = 210Totaal (per jaar): 350 Als ik een jaar zou willen verlengen ben ik dus 280 euro meer kwijt dan iemand de een nieuw 1 jaar abonnement aanschaft (630 - 350). Dat is bijna het dubbele!!! Bestaande klanten worden dus niet gewaardeerd, ik vind dit verschil absurd en dit kun je geen ‘persoonlijke deal’ noemen. Ik weet dat vaak bestaande klanten minder korting krijgen bij verlenging maar dit lijkt meer op straffen dat je al klant bent. Wat me ook opvalt is dat je als nieuwe klant beter een jaarcontract kan afsluiten dan een 2 jaar contract, want het 2 jaar contract is per jaar (over de looptijd) duurder dan een jaarcontract. Erg vreemd ook, normaal als je langer een contract aanhoud krijg je meer korting. Net zo makkelijk ga ik een nieuw abonnement aan bij een andere provider, mijn ervaring is dat het wisselen van provider erg probleemloos gaat, maar als me een stuk betere deal wordt aangeboden bij verlenging dan is wisselen niet nodig (zonde van het logistieke gedoe van Odido en nieuwe provider). Ik krijg graag reacties hierop, ook van Odido zelf. Vriendelijke groet, Yori
Waardeloze WiFi [Odido Klik & Klaar - Zyxel NR5307]
Sinds een week of twee Odido Klik & Klaar in huis. Het leek me wel mooi: eindelijk een beetje marktdisruptie voor dat dure, onbuigzame Ziggo. Installatie was fluitje van een cent en als het werkt, werkt het goed. Ik woon vrij centraal in Rotterdam en haal 500 Mbps down / 100 Mbps up. Je voelt 'm aankomen: de helft van de tijd werkt het niet. Na verloop van tijd klapt de WiFi in elkaar. Op werkdagen, weekenddagen, 's ochtends, ‘s avonds - het maakt niet uit. Ook een reboot van het meegeleverde Zyxel-modem is niet altijd voldoende om het weer aan de praat te krijgen. Het is dan bidden tot de internetgoden of het WiFi-signaal snel mag terugkeren… Het opvallende is dat het probleem iedere keer alleen in het WiFi-gedeelte zit: als ik een apparaat bekabeld aansluit tijdens zo'n periode werkt het top. Met andere woorden, het idee van 5G-internet thuis werkt uitstekend in de grote stad. Maar de meegeleverde Zyxel-box lijkt pure rommel als het op WiFI aankomt. Ik heb inmiddels het idee dat een router van de Action nog een stabieler signaal af zou kunnen geven. Wat is hier aan te doen, Odido? Ben geneigd op te zeggen als dit zo doorgaat. Achtergrondinfo: Tijdens zo'n episode branden de twee middelste lampjes gewoon blauw en de twee buitenste lampjes groen. Ik heb 2.4 Ghz en Mesh al uitgezet omdat dat door anderen hier aangeraden werd. Dit scheelt qua latency / ping spikes (had daarvoor vaak minimaal 40-50 ms, nu 19-20 ms). Maar blijkt geen oplossing te zijn voor het compleet eruit klappen van de WiFi. WPA3 uitgezet omdat dat ook hier werd aangeraden. Geen merkbaar verschil. Het probleem doet zich op alle apparaten voor (laptops, telefoons, tablets, TV, Xbox, etc). Dekking is uitstekend en de Zyxel staat op de plek die volgens de Klik & Klaar-app het meest ideaal zou moeten zijn - en in de vensterbank voor het raam. Nogmaals, het probleem zit niet tussen zendmast en Zyxel want bekabeld werkt alles uitstekend.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen