Skip to main content

Laatste poging Zyxel T-56 ping spikes

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ping spikes, packet loss, jitter. Sinds de overstap van een simpele Ziggo lijn naar glasvezel, heb ik nog geen dag fatsoenlijk kunnen gamen. Allerlei tests (ping, packet loss, weet ik het wat) doorsturen, tal van telefoontjes, monteurs van Gideon die aangeven "zeg maar dat je van je abonnement af wil"... het is een schande dat jullie tig klanten deze stappen laten doorlopen. Deze hele conmunity staat vol met hetzelfde probleem, met één en dezelfde modem. Mensen die op eigen kosten en initiatief een andere modem kopen, zijn direct van hun problemen af. Maar wat doen jullie? Klanten keer op keer uren zelf allemaal bullshit laten doen, terwijl je allang weet wat het probleem is en het niet op te lossen is zonder de hardware te vervangen.

Ik bestel een dienst, een hele simpele, die deugdelijk geleverd en geïnstalleerd moet worden. Als dat niet zo blijkt te zijn, moet je niet de klant aan het werk zetten, maar moet je de shit als leverancier zelf oplossen. Alsof je een paar schoenen koopt die na 1 dag scheuren en je zegt "doe eens microscopisch onderzoek naar de belijming van de naad en koop even wat lijm om het zelf te plakken". Gekkenwerk.

Het leek even opgelost toen ik overstapte naar een ander spel, maar het was ijdele hoop. Ik eis nu een oplossing. Prima als ik een Fritzbox moet kopen, maar dan op jullie kosten. Ik ga geen enkel eigen onderzoek zoek meer doen, wetende dat deze community he-le-maal volstaat met hetzelfde probleem en deze geen enkele keer opgelost is.

Het is een schande dat dit kan bij zo'n bedrijf. Waarschijnlijk wint de simpele consument het nooit van zo'n bedrijf, maar als dit niet snel opgelost wordt, ga ik toch m'n best doen. 

Jullie kunnen mijn dossier opzoeken. Wat er ook als laatste update staat, er is nog niks verbeterd.

Uitgelichte reactie

22 april 2025

Hey ​@Mkr2000, welkom op onze Community!

Ik begrijp je sentiment volkomen, er is niks zo erg als een verhoging op ping tijdens het gamen, ik weet er alles van. Gelukkig heb ik er zelf geen last van op het Odido netwerk. Vaak kunnen we dit wel oplossen maar dat kost veel tijd en onderzoek. Een verhoging op ping kan soms gemakkelijk op te sporen zijn maar soms is het net als zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik wil heel graag je dossier bekijken, hopelijk hoef ik dan geen nieuwe test meer uit te vragen als alle juiste testen zijn uitgevoerd. Zou je alleen je profiel willen aanvullen met je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kan ik je abonnement erbij pakken en het dossier bekijken. Hopelijk kan ik dan al een onderzoek starten maar ik durf niet uit te sluiten dat ik nog een test moet opvragen. Geef je mij hier een seintje als je je profiel hebt aangevuld? Dan ga ik mijn best voor je doen om dit op te lossen! Alvast bedankt. 

3 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13921 reacties
  • 22 april 2025

Hey ​@Mkr2000, welkom op onze Community!

Ik begrijp je sentiment volkomen, er is niks zo erg als een verhoging op ping tijdens het gamen, ik weet er alles van. Gelukkig heb ik er zelf geen last van op het Odido netwerk. Vaak kunnen we dit wel oplossen maar dat kost veel tijd en onderzoek. Een verhoging op ping kan soms gemakkelijk op te sporen zijn maar soms is het net als zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik wil heel graag je dossier bekijken, hopelijk hoef ik dan geen nieuwe test meer uit te vragen als alle juiste testen zijn uitgevoerd. Zou je alleen je profiel willen aanvullen met je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kan ik je abonnement erbij pakken en het dossier bekijken. Hopelijk kan ik dan al een onderzoek starten maar ik durf niet uit te sluiten dat ik nog een test moet opvragen. Geef je mij hier een seintje als je je profiel hebt aangevuld? Dan ga ik mijn best voor je doen om dit op te lossen! Alvast bedankt. 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 2 mei 2025

Hi ​@Tommie van Odido,

Dank.

Ik zie dat jij inderdaad vaak je best doet op de Community. Wordt gewaardeerd. Ik heb de laatste nummers van m'n IBAN toegevoegd aan m'n profiel.

Twee dingen die ik niet ga doen (om je tijd en moeite te besparen):

• PS5 direct bekabeld aan modem hangen
    Dat had ik met mijn vorige, in theorie veel tragere, Ziggo verbinding ook niet en toen kon ik perfect gamen. Dat mag dus geen excuus zijn. Als dat de geboden oplossing is, wil ik bij deze direct mijn abonnement opzeggen en ga ik terug naar Ziggo.
  • Bellen met de Klantenservice
    Die route heb ik al bewandeld en die adviezen waren van treurig niveau. Daarnaast ook tig keer heen en weer bellen op werkdagen. Ga ik niet meer doen. Als er metingen gedaan moeten worden, kunnen jullie een monteur opsturen die dat gaat doen. Nogmaals, jullie leveren een dienst die niet naar behoren werkt. Dan is het aan jullie om het op te lossen en niet aan de klant. Er is echter al een monteur van ODF langsgeweest, nieuwe modem geplaatst (hetzelfde type, lekker slim) en die had verder ook geen idee. Dus ik vraag me af hoeveel zin het heeft om weer iemand langs te sturen, maar goed…

Nogmaals, alvast dank voor je moeite.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13921 reacties
  • 5 mei 2025

Hey ​@Mkr2000, bedankt voor het toevoegan van je IBAN, ik mis alleen nog je geboortedatum. Zou je die nog willen toevoegen? Zou je ook het ONT en modem willen voorzien van een powerflip? Dit doe je zo: 

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Dan weet ik namelijk zeker dat ik een goede meting kan uitvoeren. Zou je de PS5 toch eens bekabeld willen aansluiten om te controleren of je daar geen problemen mee hebt? Zo kan ik uitsluiten dat het puur om de wifi verbinding gaat namelijk. Alvast bedankt!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen