Skip to main content
10000 Topics
How can I get the Internet installed after 7 weeks ?
We recently moved to a new city and wanted to transfer our Odido internet connection to the new address. However, it wasn't possible and we had to request a new connection because the new building had fiber. Then during the application, we were told that fiber needed to be installed – even though it was already there (I see this cable). March 31 - request submitted, the earliest available installation date April 16.April 10 - received an email saying the internet would be connected the next day, but it didn’t include a time. I called, and you told me it was an automatic message sent by mistake—no one will come, and that all depends on KPN, who supposedly had to install the cable (which again, was already there!) and I need to wait. April 16 - no installation. I called again and was given a new date: May 6. In the meantime, I had to buy Klik & Klar to have at least some internet at home. May 6 - no one showed up. After another call, you admitted that fiber does exist at our address and they don’t know why installation was scheduled at all. I was promised an investigation and that I’d hear back within five business days (usually sooner). Has anyone contacted me? Spoiler: no. May 21: It’s now been almost two months without internet. Spent more that 200 min on a calls. And they even disconnected internet at the old address, and charged us for internet service that wasn’t even connected at the new place. What kind of service is this? What should I do else, except paying for not installed internet and waiting for installation of already installed fiber?
Vraag over Odido-diensten en ondersteuning voor geavanceerde gebruikers in 2025.
Beste forumleden, Ik ben op zoek naar -recente- informatie over Odido-glasvezelabonnementen (met TV) voordat ik weer een nieuw abonnement afsluit en hieruit rechten kan ontlenen. Mijn huidige provider, Stichting Kabeltelevisie Pijnacker, heeft beloftes gedaan die niet zijn waargemaakt, wat tot teleurstelling heeft geleid. Ik wil herhaling van deze ervaring voorkomen, vooral wat betreft de kwaliteit van de infrastructuur en ondersteuning. Specifiek heb ik de volgende vragen: Is het toegestaan en mogelijk om eigen servers te draaien, zonder blokkades op serverpoorten, inclusief poort 25? Worden er officiële, routable IPv6-adressen (globale unicast-adressen) gebruikt die beginnen met '2001'? Is er een PTR-record ingesteld voor bijv. je eigen IP-adres 77.100.150.50, dat resolveert naar 77-100-150-50.fixed.kpn.net en weer terug? Heeft iemand ervaring met het inzetten van een Raspberry Pi of een vergelijkbaar systeem als router in plaats van de Zyxel-T54? Is de software op de laatste Zyxel-T54 verbeterd, en zijn de kunstmatige Wi-Fi-beperkingen opgeheven, zodat je niet gedwongen wordt om extra Wi-Fi-punten aan te schaffen? Kun je de Zyxel-T54 vrij configureren, met name met betrekking tot de ondersteuning van WPA3, poortforwarding en andere zaken die nodig zijn om een server achter het modem te plaatsen? Is de opstartsnelheid van de Zyxel-T54 nog steeds extreem traag, en kun je zonder problemen instellingen exporteren en importeren, zoals je zou verwachten van een normaal functionerende router? Is de nieuwste TV Box gebaseerd op Android TV, en zijn jullie tevreden over de snelheid, functionaliteit en stabiliteit? Komt de internetsnelheid overeen met de afgesproken snelheid, en kun je de verbinding als stabiel en betrouwbaar beschouwen? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen