Skip to main content
10000 Topics
Impossible to get fiber connected
On December 13, I placed an order to connect fiber optic internet through ODIDO. During the subscription process, I was asked to select my preferred installation date, which I chose from the calendar. Today is December 31, and nothing—literally nothing—has happened. I tried calling ODIDO customer support, and they informed me that their partner (something starting with a "G") is supposed to schedule an appointment for the connection. They also mentioned that they would send me the installation package as soon as possible. However, when I contacted the partner, they said they know absolutely nothing about my order. The only thing that has happened so far is receiving a notice from my current provider stating that ODIDO's switching service applied to terminate my contract. What a mess. I haven’t received the connection, but I’ve already experienced the worst level of service I’ve ever encountered. Three weeks have passed, and still nothing. I haven’t even received the modem. After numerous calls to both ODIDO and their partner with no resolution, I’m seriously considering canceling the order. I’m starting to believe that the quality of ODIDO’s internet will be as poor as their service. Is this how ODIDO usually operates? Op 13 december heb ik een bestelling geplaatst om glasvezelinternet van ODIDO aan te sluiten. Tijdens het aanmaken van het abonnement werd er gevraagd naar mijn voorkeursdatum voor de installatie, en die heb ik geselecteerd in de kalender. Vandaag is het 31 december, en er is niets — letterlijk niets — gebeurd. Ik heb geprobeerd te bellen met de klantenservice van ODIDO, en ze vertelden me dat hun partner (iets dat begint met een "G") een afspraak zou moeten maken voor de aansluiting. Ze zeiden ook dat ze mij zo snel mogelijk een installatiepakket zouden opsturen. Toen ik echter contact opnam met die partner, bleek dat ze helemaal niets weten over mijn bestelling. Het enige dat is gebeurd, is dat ik een bericht heb ontvangen van mijn huidige provider, waarin stond dat de overstapservice van ODIDO een aanvraag heeft ingediend om mijn contract te beëindigen. Wat een chaos. Ik heb de aansluiting niet gekregen, maar ik heb al de slechtste service ervaren die ik ooit heb meegemaakt. Drie weken later, en nog steeds niets. Ik heb zelfs de modem niet ontvangen. Na talloze telefoontjes naar ODIDO en hun partner zonder enig resultaat, overweeg ik serieus om de bestelling te annuleren. Ik begin te denken dat de kwaliteit van het internet van ODIDO net zo slecht zal zijn als hun service. Is dit hoe ODIDO normaal werkt?
abonnement ontbinden / t.a.v. odido support
Geachte Odido, Op 16-10-2024 sloot ik bij u een glasvezel internet abonnement af. Helaas kon ik vanaf 30-11-2024 geen gebruik maken van de diensten die bij het abonnement horen.Daarom heb ik u op 17 december 2024 via het contactformulier op uw website verzocht om de problemen binnen twee weken, dus uiterlijk op 31 december 2024, op te lossen. Wat is het probleem?De diensten werken niet zoals afgesproken, ook niet nadat ik u om een oplossing vroeg. Daarom laat ik u weten dat ik het abonnement ontbind. Hoe is dit wettelijk geregeld?U moet de diensten leveren zoals afgesproken. Doet of kunt u dat niet? Ook niet nadat ik u een redelijke termijn geef om het probleem op te lossen? Dan heb ik het recht om het abonnement te ontbinden. Dit betekent dat ik u niet meer hoef te betalen en u geen diensten meer hoeft te leveren. Dit staat in het Burgerlijk Wetboek, boek 7. U kunt deze wet vinden op de website wetten.overheid.nl. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels, zie www.acm.nl. Wat verwacht ik van u?Omdat ik de overeenkomst heb ontbonden, hoef ik u niet meer te betalen. En u hoeft geen diensten te leveren. Ik verzoek u ook om een eindfactuur te sturen zonder abonnementskosten voor de periode waarin ik geen gebruik heb kunnen maken van de dienst.Dit betreft de periode van 30 november 2024 tot en met 31 december 2024. Blijft u mij rekeningen sturen? Dan meld ik dit bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.Ik ontvang graag binnen 7 dagen uw bevestiging van de ontbinding.
Redelijk eenvoudig aansluiten eigen router (Edgerouter-4) inclusief TV
Ik ben pas een paar weken klant van T-Mobile en heb mijn netwerk prima draaien op een eigen router (Ubiquity Edgerouter-4) en dat ging eigenlijk heel eenvoudig. Hoofdzaak is dat je van de glasaansluiting afblijft en alles aansluit op de mediaconverter met minimaal een Cat5e ethernetkabel. Ik haal de volle snelheid van 1 Gb en heb 2 TV kastjes gewoon aangesloten op het interne netwerk werken. Voor wie dat interessant vindt of het zelf wil proberen, hierbij mijn eerste handleiding: Start door de normale installatie (Media Converter => ZYXEL Router) minstens een uur aangesloten te laten. Tip: maak verbinding met de ZYXEL router via een netwerkkabel, test de snelheid, bezoek een paar websites etc. Dit is nodig omdat de mediaconverter (waar de glasvezelkabel inzit) bij T-Mobile geregistreerd moet worden (ik denk via het MAC adres oid.) Zorg ook dat je TV kastje(s) werkt. Sla de laatste configuratie van de Edgerouter-4 veilig op als je dat nodig hebt. Zet de Edgerouter-4 terug naar fabrieksinstellingen. Sluit je werkstation met een ethernetkabel (je krijgt een heel lange bij je T-Mobile pakket) aan op Eht0 van de Edgerouter en kies een handmatige instelling in plaats van DHCP (bijvoorbeeld 192.168.1.22 / 255.255.255.0) en log via je browser aan op 192.168.1.1 (ubnt/ubnt) Kies de wizzard WAN-2LAN2 en vul het volgende in: De TV werkt nu ook via VLAN 300 dus daar heb je geen moeilijke toestanden meer mee. Tip: je mag de vinkjes bij de firewall IPv4 en IPv6 uit laten, ik heb ze per ongeluk aan gelaten (is pas een klein probleem als je eigen servers draait die je extern wilt benaderen) Je moet zelf weten of je een nieuwe user met een beter wachtwoord dan “ ubnt” wilt aanmaken. Ik zou het wel doen Kies dan hierboven: “Create new admin user” Tik op Apply en zorg dat de Edgerouter opnieuw gaat starten. Haal de ethernetkabel met je werkstation uit Eth0 en doe deze in Eth1. Zet de DHCP weer terug naar automatisch. Doe de ZYXEL Router uit en haal de ethernetkabel die van de mediaconverter loopt naar de Zyxel router los uit de WAN aansluiting en doe die in Eth0 van de Edgerouter. Wacht een paar minuten terwijl de Edgerouter herstart. Nu zou je Internet moeten hebben. Test de snelheid etc. Maak de rest van de Edgerouter configuratie af zoals je hem zelf wilt hebben (Dat is voor iedereen anders natuurlijk) vergeet niet een DHCP service op Eth1 in te stellen. Help, het werkt niet: Log aan op je router (dan weet je ook dat je werkstation een IP-adres heeft gekregen via DHCP) Controleer in de Edgerouter of je WAN (Eth0) een IP-adres heeft gekregen. Zo ja, dan zou je internet moeten hebben via Eth1. Zo niet: zet de Mediaconverter even uit. Wacht een minuut en zet hem weer aan Er zouden 3 groene lampjes moeten branden en probeer opnieuw of je nu wel internet hebt. Herstart de Edgerouter (stroom eraf even wachten en sttroom weer aansluiten) en probeer opnieuw of je nu wel internet hebt. Haal de kabel uit Eth0 van de Edgerouter en steek die terug in de WAN aansluiting van de ZYXEL. Schakel de ZYXEL weer in, sluit je werkstation daarop aan en kijk of het daar wel (weer) werkt. Zo ja, dan heb je hierboven wellicht een fout gemaakt. Het beste is om dan even helemaal opnieuw te beginnen. Hopelijk is dit nuttig. Als er vragen zijn, dan hoor ik het graag en zal ik mijn best doen te helpen.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen