Skip to main content
Beantwoord

Annuleren onder herroepingsrecht

• October 20, 2025
  • 7 reacties
  • 93 Bekeken

Goedenavond,

Afgelopen weekend kreeg ik een mailtje met de melding dat mijn contract ten einde zou komen en met een aanbod voor verlengen. Deze heb ik afgelopen zaterdag geaccepteerd. 
Echter kwam ik zondag bij een andere aanbieder een beter aanbod tegen waar ik op in ben gegaan. Nu heb ik mijn abonnement bij jullie geannuleerd en telefonisch doorgegeven dat ik van mijn herroepingsrecht gebruik wil maken. 

Klopt het dat dit zo voldoende is? Of moet ik dit ook nog dmv het herroepingsformulier doorgeven? In de mail stond namelijk dat er een afrekening zou zijn ivm vroegtijdig beëindigen van het contract, maar in principe klopt dit niet.. 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Gentiaan 

Het is voldoende om dit via de klantenservice door te geven alleen de tekst in de mail is best verwarrend aangezien je annuleert binnen de bedenktijd. Odido factureert vooraf dus dan krijg je het geld terug voor de dagen dat je geen Odido meer hebt.

7 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • October 21, 2025

Hallo ​@Gentiaan 

Het is voldoende om dit via de klantenservice door te geven alleen de tekst in de mail is best verwarrend aangezien je annuleert binnen de bedenktijd. Odido factureert vooraf dus dan krijg je het geld terug voor de dagen dat je geen Odido meer hebt.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • December 16, 2025

Beste Odido,

zojuist ontving ik een mail waarin ik een factuur van ruim €400 krijg, vanwege het afkopen van het abonnement. Terwijl hierboven is aangegeven dat dit onder het herroepingsrecht valt..

Kunnen jullie dit oplossen?

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 16, 2025

@Gentiaan ​@Waqqas  Volgens mij vervalt herroeping als het om een verlenging gaat. 
Je weet dan al of het goed werkt enz. Bij nieuwe abonnementen of aankopen kan je wel binnen 14 dagen annuleren 

Evengoed moet je dit telefonisch regelen. Hier kan je geen abonnement annuleren 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • December 16, 2025

@Gentiaan ​@Waqqas  Volgens mij vervalt herroeping als het om een verlenging gaat. 
Je weet dan al of het goed werkt enz. Bij nieuwe abonnementen of aankopen kan je wel binnen 14 dagen annuleren 

Evengoed moet je dit telefonisch regelen. Hier kan je geen abonnement annuleren 

Ik heb dit ook telefonisch geannuleerd en tevens via hier om advies gevraagd. Bij beide werd genoemd dat dit voldoende was en dat er geen rekening zou volgen. 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 16, 2025

@Gentiaan  Bel ze opnieuw en leg het duidelijk uit. 
En vertel van de rekening enz. Hier kan je niet annuleren 

Misschien gaat hem om apparatuur wat je terug moet sturen en nog niet gedaan hebt? 
Een telefoon die nog betaald moet worden? 
Zie mijn onderschrift: vul alles in voor het geval dat een moderator met je mee wil kijken wat er aan de hand is.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • December 17, 2025

Het is gelukt. Een erg vriendelijke medewerker heeft mij telefonisch geholpen. Het bedrag had niet verrekend mogen worden, ze waren vergeten om de verlenging uit het systeem te halen. 

Bedankt voor de hulp en fijne feestdagen gewenst. 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 17, 2025

@Gentiaan Opgelost! 
Fijne feestdagen en een super uiteinde