Van de week werd mijn Draytek modem vervangen (vigor2132 - werkt al jaren perfect) door een Zyxel EX5601-T1. Op mijn Draytek had ik het zo ingesteld dat apparaten aangesloten op LAN-poort 1 niet konden communiceren met apparaten aangesloten op LAN-poort 2 (In de draytek software heet dat volgens mij VLAN, maar dat is geen echt VLAN, IP-forwarding staat gewoon uit). De ene poort gebruikt IP-reeks 192.168.1.*, de andere 192.168.2.*.
Nu vind ik in de Zyxel interface wel iets wat een ‘interfacegroep’ heet, mogelijk kan ik daar iets mee (zie ook https://community.zyxel.com/en/discussion/26613/ex5601-t0-separate-lan ). Helaas valt in de dropdown bar weinig te kiezen:
Kan ik met de Zyxel de LAN-poorten van elkaar scheiden? Kan Odido deze functionaliteit weer aanzetten?
En een tweede vraag: is de webinterface van de Zyxel ook in het engels beschikbaar? Dan kan ik beter zoeken op het internet, want de vertalingen zijn nogal brak (net als die op deze website, ‘alles ontkennen’ op de cookie banner :P)