Skip to main content
  • 4,895 Topics
  • 31,265 Reacties
4894 Topics
Glasvezel in Kerkrade uitgesteld of ....
De postcodecheck bij Open Dutch Fiber gaf tot vorige week aan dat in april 2023 glasvezel aangelegd zou gaan worden bij mij in de wijk. Vol enthousiasme heb ik twee weken geleden een abonnement besteld bij T-Mobile. Tijdens het bestelproces werd week 16 (17-23 april 2023) genoemd als datum waarop ze hier in de straat zouden komen. So far, so good… Tot ik gisteren weer eens de postcode check bij ODF deed en nu staat er: “In het 3e kwartaal 2023 starten we met de werkzaamheden in jouw wijk.". De twijfel sloeg helemaal toe toen ik gisteravond een e-mail van T-Mobile kreeg met de zin: “Bedankt voor je bestelling bij T-Mobile. Onze netwerkpartner is druk bezig met het plannen van de werkzaamheden om supersnel Glasvezel bij jou aan te leggen. We verwachten rond april - mei de glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen.". Vervolgens inlogd op My T-Mobile en daar staat nu dat ze verwachten rond augustus-september de glasverzelverbinding te kunnen leveren (de e-mail bevat dus waarschijnlijk gedateerde info). Daarnaast is het zo dat in hetzelfde gebied in Kerkrade zowel glasvezel door ODF/T-Mobile aangelegd wordt als óók door Delta glasvezel. In het persbericht dat T-Mobile/ODF glasvezel gaat aanleggen in Kerkrade staat o.a. deze zin: “‘ Open Dutch Fiber legt alleen glasvezel aan op plekken waar nu nog geen glasvezel ligt. Zo verzekeren we heel Nederland zo snel mogelijk van toegang tot concurrerende diensten via glasvezel.’’. Heeft ODF nog wel zin om glasvezel aan te leggen, aangezien Delta zelfs twee lokale winkels geopend heeft voor de verkoop van abonnementen en binnenkort ook gaat graven? Inmiddels is m'n zoon al geswitched naar BEN (vanwege het klantenvoordeel, waaronder € 5,00 korting op het vaste Internet abonnement). Vooralsnog gaat het alles behalve soepel en vraag ik me af hoe lang ik nog moet wachten en zelfs de vraag of die verbinding er ooit gaat komen. Hebben meer mensen soortgelijk ervaringen?
Niet te beschrijven: monteur belt niet aan, maakt wel een foto van mijn huisnummer als bewijs dat hij geweest is
Neemt Guidion misschien mensen aan die tot recent pakketbezorger waren? Ik ben vier uur thuisgebleven (natuurlijk komt de monteur pas aan het einde van het tijdvak). Ik heb een sms gekregen dat de monteur over tien minuten komt, dus vanaf dat moment helemaal alert op de deurbel, zelfs een paar keer gewoon de gang in gekeken of iemand die voorbijkwam de monteur was. Het volgende dat binnenkomt is een “werkbon” via email waarop staat dat ik niet thuis was. Dus ja, dan bel je boos naar Guidion waar ze zeggen dat de monteur wel een foto heeft gemaakt van het huisnummer als bewijs dat hij geweest is. Dus zo'n monteur dekt zichzelf in door dat nummer te fotograferen en vertrekt dan zonder aan te bellen zodat hij lekker vroeg kan gaan lunchen. Odido verschuilt zich natuurlijk achter “maar Guidion is een extern bedrijf dus wij kunnen er niets aan doen” maar dat hoort niet mijn probleem te zijn. Het is een keuze van Odido om te werken met een bedrijf dat eigenlijk gewoon een netwerk van beunhazen is (getuige de vele klachten over installatieafspraken) en als klanten daar last van ondervinden, is dat dus een deel van die keuze. Ik probeer (na contact met de klantenservice) nog één keer een afspraak, maar als er weer iets als dit gebeurt stuur ik het installatiepakket terug. Een afspraak die niet doorgaat omdat er iets tussenkomt is één ding en accepteer ik, maar dit soort dingen is toch gewoon niet goed te praten?
“Alles in de war” bij jullie na overstap vanuit KPN
Hi Odido, er moet even wat van mijn hart. Wij gaan verhuizen, laatste week van september. Ik was al voortvarend een goedkoper internetabonnement voor onze nieuwe woning te regelen. Jullie gaven aan, telefonisch dat het ook slim is gelijk te profiteren van jullie aanbieding door ook op ons huidige adres gelijk internet van jullie af te nemen. ”dit is zo gedaan” aldus jullie… in de aanvraag ging het al niet helemaal lekker, jullie hebben mijn eerdere bestelling daarom maar geannuleerd en vervolgens een nieuwe aanvraag in het systeem gezet. Aldus, 10 mails verder. Prima, niks aan het handje verder. Er kwam een paar dagen later een monteur van Guideon. Deze man wist van geen toeters of blazen. We hadden alleen van jullie een modem ontvangen als installatiepakket. De monteur klaagde steen en been dat het pakket “alweer” niet volledig was. Hij toverde zowaar een HUAWEI opt kastje uit zijn wagen, maar na installatie helaas geen internet. Meneer wist het niet meer, is naar huis gegaan met de boodschap “ bel Odido maar op en regel het zelf maar”. Oja, het was vrijdag en dus hele weekend geen internet. Dinsdag kwam er een KPN monteur langs, deze gaf aan dat de onderaannemers van Odido geen idee hebben wat ze doen en dat hij het OPT kastje van KPN gewoon had moet laten zitten en heeft de Huawei weer ontkoppeld. Kortom, het installatiepakket was wel compleet. Meneer ging weg, we hadden weer internet!! Levend met het idee dat we dus internet afnamen van Odido. word ik serieus vanmiddag gebeld: “ meneer, Odido hier. We zien dat u gaat verhuizen in september, het lijkt ons daarom handig dat u het installatiepakket weer retour stuurt” ik gaf dus aan dat de monteur al langs was geweest en we gewoon internet hebben van jullie. Ik dacht “jullie hebben de administratie ook niet op orde” & het volgende is geen grap, word ik 19:57 gebeld. Jullie willen het serienummer van de OPT kast weten, want jullie administratie is onvolledig, want tja ik had dus gezegd dat ik al internet van jullie afnam. Ik geef het nummer door, 2 minuten later… geen internet meer. Ik wil gelijk bellen, helaas 20:01 en jullie zijn onbereikbaar. Wat een frustratie, met thuiswerken en alles zit ik hier nu weer mee. Ik dacht even snel over te stappen, maar dit loopt voor geen meter. Ik ontvang 10 minuten later mails van KPN “ uw abonnement is opgezegd en we hebben je afgesloten van het internet”. Dus ik bedenk me ineens “ ik zat dus al die tijd nog gewoon bij KPN!?” Nou je snapt het wel, ik ben het spoor bijster. En ik ben bang als ik morgen bel, dat ik 4 keer het verhaal moet doen, en ik snap het nu al niet meer. Met de vriendelijke vraag: ik wil weer werkend internet en maakt me niet uit hoe en waar het aan ligt. Maar ik wil een werkend Odido internetaansluiting. Mocht het niet opgelost worden, dan ontbind ik met alle liefde het contract, want dit wordt inmiddels de 4e dag zonder internet, na dus al eerder 3 dagen afgesloten te zijn.
Help, kan geen installatieafspraak maken.
Ik wil via collectief consumentenbond overstappen van Ziggo naar Odido. En heb mij afgelopen zaterdag 14 juni opgegeven. Gisteren heb ik mijn abonnementsaanvraag gekoppeld aan mijn reeds bestaande odido account omdat ik in 2023-2024 reeds glasvezelinternet van odido heb gehad. Ik heb nu twee problemen. op mijn odido, als ik kies voor “status bestelling (https://www.odido.nl/my/internet-status)”dan krijg ik na een time out: “Oops! Hier ging iets mis. We kunnen je bestelling op dit moment niet laten zien. Heb je net je abonnement toegevoegd aan je account? We zetten het zo snel mogelijk in ons systeem. Probeer het later nog eens.” Als ik een installatieafspraak wil maken via de emaillink naar https://odf.eu1.zappter.com/app/ …..etc dan kan ik wel tijdvensters kiezen, maar als ik er een kies keer ik daarna steeds terug in het keuzemenu en is het eerder gekozen tijdvenster verdwenen. Ik krijg ook geen bevestiging van een gemaakt afspraak. Dit gaat ook mis als ik de ad blocker uitschakel of een andere browser of mijn smartphone gebruik. Zo ben ik nu al 5 tijdvensters kwijt rond mijn beoogde installatiedatum op 17 juli2025, die ik dus ook niet opnieuw kan kiezen. wat gaat hier mis? Verder heeft ziggo mij ook een bericht gestuurd over een contractbeëindiging. in mijn ziggo Datum aanvraag 17-06-2025 Ingangsdatum 17-07-2025 Betekent dit dat Ziggo mijn internet op 17 juli afsluit? Kortom, dit proces begint niet goed zo, hopelijk kan een moderator checken wat hier fout gaat?

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen