Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe klant = korting, bestaande klant = pech?

• July 23, 2025
  • 7 reacties
  • 629 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben al meer dan 8 jaar klant bij Odido (voorheen T-Mobile Thuis) voor internet en tv. Ik ben over het algemeen tevreden, maar ik zit nu met iets wat me flink tegenvalt.

Bij mij is onlangs glasvezel aangelegd door odf. Mooi moment dus om mijn abonnement te verlengen én over te stappen op sneller internet. Tot mijn verbazing kom ik erachter dat ik niet in aanmerking kom voor dezelfde aanbiedingen die nieuwe klanten krijgen.

Nieuwe klanten krijgen forse kortingen en aantrekkelijke voorwaarden. Maar als trouwe klant krijg ik… niets extra’s. Integendeel zelfs, ik betaal meer voor dezelfde dienst. Dat voelt gewoon oneerlijk.

Wat ik niet begrijp: het is toch veel goedkoper om een bestaande klant te behouden dan om een nieuwe klant binnen te halen? Waarom worden wij als bestaande klanten dan niet beloond voor onze loyaliteit?

Ik wil graag verlengen, ik wil over op glasvezel, maar ik wil wel eerlijk behandeld worden. Is er iemand van Odido die mij hierin kan helpen? En hoe gaan jullie om met trouwe klanten in het algemeen?

Ben benieuwd of anderen hier ook tegenaan zijn gelopen.

Beste antwoord door eric

Het klopt dat providers nieuwe klanten willen aantrekken en dan flink dw broek laten zakken.  Het is ook zo dat bestaande klanten wel extra korting kunnen krijgen bij verlengen maar dat is altijd iets minder dan een nieuwe.  Odido heeft een verlenglijn telefoonnummet wat je kunt bellen, 0800-7123.

7 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • July 24, 2025

Het klopt dat providers nieuwe klanten willen aantrekken en dan flink dw broek laten zakken.  Het is ook zo dat bestaande klanten wel extra korting kunnen krijgen bij verlengen maar dat is altijd iets minder dan een nieuwe.  Odido heeft een verlenglijn telefoonnummet wat je kunt bellen, 0800-7123.

• is een Top Poster
  • July 24, 2025

Woon je samen? Dan stop je jouw abonnement en ga je een nieuw abonnement aan op naam van je partner. Als dat niet werkt dan gewoon switchen van provider. Doe ik al jaren. Altijd korting.

• is King of Content
  • July 26, 2025

hoeveel korting moet je dan aan denken als bestaande klant?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • July 26, 2025

Dat hangt o.a. van de periode af die je wilt verlengen en of je op het ODF netwerk bent aangesloten of op het KPN netwerk. Die laatste heeft namelijk een KPN toeslag.  Als je belt kunnen ze het voor jouw situatie vertellen. Zie dit artikel waar over de 3 grote providers wordt gesproken.

• is King of Content
  • August 21, 2025

even gebeld en voor een jaar verlengen krijg je 4 maanden lang een korting volgens die lijn 
heb nu 1Gb maar misschien gewoon ook naar  400mb gaan ik kom zelden boven 650 bekabeld. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 21, 2025

Ja, goed idee!

• is een King Poster
  • November 10, 2025

Nog 4 maanden te gaan op jaarcontract a 47,50

Gebeld voor verlenging: 4 maanden voor 43,50 en dan 8 maanden voor 50. (Nee, ik wil geen 2 jaar contract).

Een whopping 26 euro korting.​ ​​​​​Nieuwe klanten Internet en TV betalen 6 maanden lang maar 31 eurootjes op een jaarcontract!

Met daarbij dat zwarte scherm regelmatig in de Odido TV App (waar in zeker een jaar nog niets aan opgelost is) gaan we toch lekker ff buiten de deur sjoppen voor NLziet en een Internet provider,.Heb hier toch alleen maar een glasvezel aansluiting.