Skip to main content
Beantwoord

PON blijft knipperen (patching?)

• July 29, 2025
  • 5 reacties
  • 59 Bekeken

Beste lezer,

Hopelijk kan iemand van Odido/Delta mij helpen. Ik heb het installatiepakket ontvangen. Heb het Nokia/Delta modem aangesloten op het kastje bij 1 en aangedaan. Powerlampje brandt, PON lampje blijft knipperen, de rest van de lampjes blijven uit. 

Ik heb ergens gelezen dat onze verbinding wellicht nog ‘gepatcht’ moet worden. Kunnen jullie (Odido of Delta) dat op afstand doen? Ik hoor het graag.

Hartelijke groet,

Suus

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi ​@SuusBeej, ik ben gelijk met je mee gaan kijken om te kunnen regelen dat je weer een nieuwe afspraak kan inplannen met een monteur. Ik zie dat er inmiddels al een nieuwe afspraak is gemaakt, helemaal top! 😀 Zo kan de monteur langskomen en ervoor zorgen dat alles bij ons goed geactiveerd wordt. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het gerust weten! 

5 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • July 29, 2025

Heb je een doe het zelf pakket gekregen waarbij de ONT reeds geïnstalleerd was in huis?

Zoniet, dan zal er normaal een afspraak met een monteur moeten komen. Heb je geen mail of sms gehad om een afspraak te maken? 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • July 29, 2025

Ja ik heb zo’n sms’je gehad en een afspraak gemaakt, maar er stond daarna ‘monteur toch niet nodig? Annuleer de afspraak’. Toen dacht ik, ja kan ik het niet zelf? M’n internet van Tele2 is er vanmiddag namelijk mee gestopt. Nu moet ik wachten tot donderdag tot de monteur komt. Ik dacht mss kan ik het sneller en heb ik weer internet. Maar ik heb inmiddels begrepen dat dat ‘patchen’ op locatie moet? Dus er zit niets anders op, alleen morgen nog zonder internet…

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • July 29, 2025

Hallo ​@SuusBeej

De ONT krijgt een glasvezel signaal dus met de patch zal het goed zitten. Waarschijnlijk moet de ONT nog geregistreerd worden.

Indien je niet zelf opnieuw een afspraak kan maken vul dan alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan helpen.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • July 29, 2025

Ah ok! Ik had de privevelden ingevuld. Fijn als een moderator me snel zou kunnen helpen.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • Antwoord
  • July 30, 2025

Hi ​@SuusBeej, ik ben gelijk met je mee gaan kijken om te kunnen regelen dat je weer een nieuwe afspraak kan inplannen met een monteur. Ik zie dat er inmiddels al een nieuwe afspraak is gemaakt, helemaal top! 😀 Zo kan de monteur langskomen en ervoor zorgen dat alles bij ons goed geactiveerd wordt. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het gerust weten!