Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel niet beschikbaar Delta Fiber

• July 22, 2025
  • 12 reacties
  • 133 Bekeken

Ik wil graag overstappen van Delta naar Odido glasvezelabbonement.

Bij de postcodecheck wordt enkel DSL aangeboden, terwijl ik een glasvezelaansluiting van Delta Fiber heb waar Odido overheen levert.

Delta Fiber bevestigd dat Odido over hun netwerk levert, maar geven aan contact met jullie op te nemen om via de “wholesalehelpdesk” mijn adres te laten activeren.

Kan dit geregeld worden?

Beste antwoord door n-brouwer

@n-brouwer Er zijn bij Delta aansluitingen waarbij je moet betalen voor de aanleg, waarschijnlijk in dunbevolkte gebieden waar de kosten per aansluiting hoger zijn. Daar levert Odido niet altijd. Heb je misschien zo'n aansluiting waarbij de zogenoemde vastrechtvergoeding van toepassing is?

Het klopt dat hier de vastrechtvergoeding van toepassing is.

Dan zal dat het waarschijnlijk zijn.

12 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • July 22, 2025

Hallo ​@n-brouwer 

Je zou alvast je adres kunnen invullen in je community profiel zodat een moderator kan meekijken.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • July 23, 2025

Heb ik gedaan, dank voor de tip.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • July 23, 2025

@n-brouwer 

Hoelang heb je al glasvezel van Delta en kan je wel bij alle andere providers een abonnement nemen, soms duurt het even voordat providers actief zijn op het glasvezelnetwerk.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • July 23, 2025

Heb het al een aantal jaar, dus dat zal het probleem niet zijn.

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • July 23, 2025

@n-brouwer Er zijn bij Delta aansluitingen waarbij je moet betalen voor de aanleg, waarschijnlijk in dunbevolkte gebieden waar de kosten per aansluiting hoger zijn. Daar levert Odido niet altijd. Heb je misschien zo'n aansluiting waarbij de zogenoemde vastrechtvergoeding van toepassing is?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • Antwoord
  • July 24, 2025

Het klopt dat hier de vastrechtvergoeding van toepassing is.

Dan zal dat het waarschijnlijk zijn.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • July 24, 2025

Inderdaad, aansluitingen met maandelijks vastrecht worden niet aangeboden via andere providers zoals Odido. Jouw adres wordt dan niet zichtbaar in de postcode checker.

• heeft eerste post geplaatst
  • October 20, 2025

Is het dan zo dat wanneer het vastrecht wordt afgekocht het adres alsnog beschikbaar wordt bij andere providers?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 20, 2025

Hallo ​@justin52 

Je betaald dit bedrag rechtstreeks aan Delta per maand of in 1 keer. Daarna kan je ook gewoon bij Odido een abonnement nemen.

rvk01
Forum|alt.badge.img+4
  • is een legendarische user
  • October 20, 2025

Hallo ​@justin52 

Je betaald dit bedrag rechtstreeks aan Delta per maand of in 1 keer. Daarna kan je ook gewoon bij Odido een abonnement nemen.

Is dat echt zo? Gaat Odido voor één adres in een heel vastgoedrecht gebied en uitzondering maken? Voor de afkoop van dat vastrecht zou ik dat toch even zeker willen weten.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 20, 2025

@rvk01 

Lees dit topic even door:

https://community.odido.nl/nieuws-552/glasvezeluitbreiding-delta-fiber-353031?tid=353031&fid=552

Ze zeggen daar dat het in de komende maanden mogelijk moet zijn, aangezien het topic al best oud is moet het nu wel mogelijk zijn.

Hmm, ik zie net dat TS na enkele jaren nog steeds niet kan bestellen. Misschien is het niet waargemaakt.

• heeft eerste post geplaatst
  • October 20, 2025

Volgens de klantenservice vastrechtvergoeding van delta kan ik na afkoop idd van odido gebruik maken