Skip to main content
  • 927 Topics
  • 9,634 Reacties
927 Topics
Spijt van bestelling; wil annuleren
Hallo, Uit de hectiek van werk en geklokkeerde te;lelefoon oplossen in winkel thuis gekomen heb ik spijt vd bestelling die ik daar heb gedaan. Was gestressed doordat ik mijn werk onderbrak, de voorman dat niet beviel en ik de telefoon nodig heb om bereikbaar te zijn voor vrouw en kinderen. Vanmorgen kreeg ik bericht van Odido dat mijn telefoon was afgesloten omdat er malware op was gevonden. Heb gisteren wat veel sms’jes verstuurd en ontvangen en ik vermoed dat dat gezien werd als veroorzaakt door malware [wat dat ook precies moge zijn[, In de winkel heb ik mijn adrresboek overgeschreven, omdat ik deze niet digitaal over mocht zetten, wegens gevaar v besmetting. Toen weer naar het werk gegaan, omdat het erg druk was in de winkel en ik lang zou moeten wachten. Toen ik weer terug was, lukte het niet de telefoon te wissen / naar fabrieksinstellingen te gaan, omdat ik geen iCloud wachtwoord wist [nog nooit gebruikt, vzv ik weet], De baliemedewerker zei dat telefoons zo snel verouderen dat een 13 versie de beste keuze was. Om direct weer bereikbaar te zijn, raadde ze me aan een toestel van 10e euro te kopen en daar de nieuwe simkaart in te doen. Ook omdat de njeuwe simkaart niet zou passen in de 4 die ik nog thuis had liggen. Toen in vredesnaam haar voorstel voor een bestelling aanvaard, omdat ik niet het overzicht had hoe nu verder. Wil bestelling nu annuleren; kan ik dat nog doen en hoe doe ik dat? Emil Möller
Telefoon van 75 jarige kwijt door PostNL, Odido helpt niet
ijn moeder heeft een bestelling voor een telefoon bij uw bedrijf, met de verwachting dat deze op 1 maaart zou worden bezorgd. Ondanks het feit dat mijn moeder de hele dag thuis was om de bezorging in ontvangst te nemen, is er geen bezorger verschenen. Later ontvingen we een e-mail waarin stond dat de telefoon bij een Primera-winkel zou liggen. Mijn moeder, die slecht ter been is en afhankelijk is van een rollator, heeft meerdere malen tevergeefs geprobeerd de telefoon op te halen bij de genoemde Primera-locatie. Op 8 maart belde mijn moeder me om te melden dat de postbode aan de deur stond. de postbode vroeg haar om in de brievenbus te kijken of de telefoon daar was achtergelaten, maar helaas was dit niet het geval. Na contact te hebben opgenomen met uw klantenservice, werd ons verteld dat er een onderzoek zou worden gestart en dat we binnen twee weken een update zouden ontvangen. Op 22 maart heb ik zelf contact opgenomen met uw klantenservice om de stand van zaken te controleren, waarbij mij werd verteld dat er nooit een melding was gemaakt van ons probleem. Ik heb de medewerker geïnformeerd over het eerdere gesprek en verzocht om het gespreksverslag op te zoeken. Na een korte pauze werd mij verteld dat het nu te laat is om een onderzoek te starten en dat er niets meer voor ons kan worden gedaan omdat we te laat zouden zijn met melden. Dit is onacceptabel. Mijn moeder, een 75-jarige vrouw, heeft recht op de telefoon die zij heeft besteld en betaald. Bovendien is de manier waarop deze kwestie is afgehandeld buitengewoon teleurstellend en onprofessioneel. Ik verzoek u vriendelijk om deze kwestie onmiddellijk aan te pakken en een passende oplossing te bieden. Dit kan onder meer een spoedige levering van de telefoon zijn, een volledige terugbetaling plus een andere vorm van compensatie voor het ongemak dat mijn moeder heeft ervaren.
Verlengen is een vage toestand. Nieuwe sim met nummerbehoud (Samen)
OK. Komt ie. Want is dit raar, of denk ik dat alleen maar? Ik heb een Odido contract met 3 abonnementen. Dat was T-Mobile. Dat was daarvoor Vodafone. Eigenlijk allemaal 1 en dezelfde provider. Ik ben dus een trouwe klant met dezelfde telefoonnummers en dezelfde aansluiting en alles hetzelfde. De telefoon gaat en ik krijg iemand aan de lijn die zegt dat ik kan verlengen. Mooi zo. Alleen maar voordelen. Goedkoper, sneller, meer opties en punten om in te zetten op aanvullende diensten. Maar ook: alle abonnementen op 1 contract, met 1 factuur, op 1 adres. Da’s OK. Verleng maar. En nu wordt ik bedolven onder SMS berichten, mailtjes, bijsluiters met voorwaarden, tarieven, uitleg en nog zo wat. Maar ook: er gaat een SIM omgewisseld moeten worden (waarom?). Nu al geleverd via een strenge procedure aan de deur, met je paspoort en een kopie, een pinbetaling en een kopie, 2 handtekeningen. Allemaal aardig en netjes. Maar het overzetten gaat pas ergens eind april gebeuren. En ik krijg ineens allemaal berichten over “de oude provider is akkoord”, “je mag je nummer meenemen”, “jouw abonnement wordt overgezet”. Wanneer mijn contract ophoudt bij Odido, neemt de nieuwe provider (Odido) het contract over. Wanneer het contract overgaat, dan is er schijnbaar een tijdelijk ander mobiel nummer actief. Vaag! Ik zit bij Odido, ik blijf bij Odido, “We laten je graag zien dat het beter kan, menselijker.” “We maken het makkelijker en zorgen dat het leuk blijft.” Dus: Ondertussen vraag ik me dus af of er straks niet ineens van alles en nog wat anders is, bestaande kortingen vervallen, tarieven wijzigen, dingen toch anders uitpakken dan ik mogelijk mag verwachten. Ik snap in ieder geval niet waarom dit proces zo loopt.
Geannuleerd bestelling, geen terugbetaling na 14 dagen
Hallo, Ik heb op 23-01-2024 mijn abonnement verlengd met een nieuwe mobiel. Na betalen met ideal ging iets mis, €445.41 werd wel afgeschreven van mijn bankrekening maar op betaal pagina van Odido zag ik het bericht "Het betaalverzoek is in behandeling of afgebroken. Over een uur kunt u het nog eens proberen". Ik heb deze bestelling geannuleerd na contact te hebben opgenomen met de klantenservice en op 25-01-2024 opnieuw besteld in de winkel. Betaling ging goed. Een paar dagen later kreeg ik email dat de telefoon niet op voorraad is en pas op 12 februari wordt verwacht. Het was wel op voorraad tijdens bestellen, daarom had ik het juist besteld zodat ik het voor mijn vakantie kon hebben. Klantenservice gebeld, 512gb versie was wel op voorraad dus bestelling weer geannuleerd en 512gb versie besteld in plaats van 1tb. Bij ophalen in de winkel kwam ik erachter dat mevrouw van klantenservice een nieuwe abonnement had aangevraagd in plaats van verlenging. Dat werd gecorrigeerd in de winkel maar ik ben hierdoor €120 cashback van samsung misgelopen omdat de nieuwe besteldatum op de factuur later is dan de promotie periode van samsung. De reden van deze bericht is dat ik nog steeds wacht op terug betaling van de eerste bestelling van €445.41 van 23 januari. De €445.41 van bestelling van 25 januari heb ik wel teruggekregen op 06 februari. Kan iemand mij helpen met deze? bestelnummer 23-01-2024: 207301554 (€445.41)bestelnummer 25-01-2024: 207518510 (€445.41) Groeten,M Singh
Terugbetaling sinds december
Hoi Odido, Op 19 december heb ik bij jullie mijn abonnement verlengd met nieuwe telefoon. Aangezien ik niet hou van een hoog maandbedrag heb een grote aanbetaling gedaan. Het ging meteen al fout want ik ontving geen enkele ontvangstbevestiging van jullie. Na telefonisch contact bleek dat het allemaal goed zou komen en ik even geduld moest hebben. De week erna nog niks gehoord en geen telefoon. Dit zou te maken hebben met de feestdagen maar het kwam echt allemaal goed. In januari weer contact, er was toch iets fout in het systeem waardoor de telefoon niet meer opgestuurd ging worden. Mijn bestelling werd geannuleerd en ik zou mijn geld terug krijgen, zodat ik later een nieuwe bestelling zou kunnen doen. We zijn nu in maart, en je raad het al, ik heb nog steeds mijn geld niet terug! Elke keer wordt er iets gedaan en dan wordt er beloofd dat ik echt binnen 2 weken mijn geld terug heb. Dat gebeurd nooit en dan bel ik weer en dan moet ik weer 2 weken wachten. Ik heb ongeveer al 4x 2 weken gewacht en nog steeds geen geld. Tijdens de telefoongesprekken met jullie klantenservice wordt echt het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald. Ik heb uiteindelijk een slechte recensie op trustpilot gezet en vervolgens contact gehad met Sam. Dat leek hoopvol, hij wilde mij als tegemoetkoming ook 1 maand gratis abonnement geven (Dit is trouwens uiteindelijk ook gewoon afgeschreven van mijn rekening dus dat is ook weer fout gegaan - geld afschrijven kunnen jullie wel). Inmiddels reageert Sam niet meer op mijn berichten via Facebook Messenger. Ik ben hier echt helemaal klaar mee. Volgende stap klacht indienen bij de ACM. Misschien ook Radar en Kassa? Ik zie overigens op dit forum dat er meerdere mensen zijn met dit probleem. Niet normaal, is het een soort werkwijze om geld van mensen achter te houden? Ik wil NU mijn geld terug hebben en hoor graag hoe we dit gaan oplossen.

Laatst verdiende badges

Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen