Skip to main content
Beantwoord

Telefoon kwijt/gestolen PostNL

  • 21 June 2024
  • 9 reacties
  • 157 Bekeken

Ik had een nieuwe telefoon besteld via odido, na dat de bezorg datum werd uitgesteld was de telefoon in eens bezorgd, de bezorger is nooit onderweg geweest die melding heb ik nooit gehad hij is van depot meteen naar bezorgd gegaan heel vreemd.

Ik heb echt geen zin om weken/maanden te wachten dit is mij nooit overkomen en weet niet wat ik kan verwachten ik wil gewoon mijn telefoon.

 

 

9 reacties

Reputatie 2

Wat vervelend dat je toestel tijdens de bezorging kwijt is geraakt. Begrijpelijk dat je je toestel zo snel mogelijk wil ontvangen. Dat een toestel kwijtraakt bij de bezorging is natuurlijk geen kleinigheidje, vandaar dat Odido serieus een onderzoek moet gaan verrichten en niet zomaar opnieuw een toestel kunnen sturen. Weet dat Odido er alles aan doet om dit onderzoek zo snel mogelijk voor je af te ronden, zodat ze weten waar het toestel precies is en wat er is gebeurd.

Dit onderzoek kan even duren, omdat Odido afhankelijk is PostNL. Ik snap dat dit niet fijn is, maar zo is het hoe het gaat en ze kunnen dit niet versnellen. Iemand van Odido zal je hier aanspreken en een onderzoek gaan verrichten. Als er updates zijn, dan word je altijd op de hoogte gehouden en nadat het onderzoek klaar is ontvang je uiteraard bericht van Odido en je toestel. Even geduld nog dan zal iemand van Odido je berichten, maar dan weet je een beetje hoe zo’n traject in z’n werk gaat.

Maar ja kom op het is niet door mij getekend ik heb een hele andere handtekening dan dat er te zien is in de PostNL App makkelijk te bewijzen met paspoort, de bezorger is nooit gaan rijden want zoals je kan zien is hij van depot naar bezorgd gesprongen en ik moet boeten voor de prutswerk die PostNL verricht slaat nergens op.

Reputatie 4

Zo gaat het proces helaas, heel irritant. Heb je al wel een melding gemaakt bij de klantenservice (behalve hier)? Zo niet zorg dan dat je zo snel mogelijk dat even doet. Hopelijk wordt snel achterhaald waar dat ding gebleven is.

Ja heb zeker al melding gemaakt nu is het alleen de vraag hoelang het gaat duren.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Mohamed, welkom op de Community! Niet fijn dat je telefoon tijdens de bezorging kwijt is geraakt. Geen zorgen, ik zie dat het onderzoek inmiddels is gestart en dat mijn collega's die hieraan werken momenteel wachten op de eerste antwoorden vanuit PostNL. Ik kan op dit moment nog geen indicatie geven, omdat we met dit onderzoek afhankelijk zijn van zowel verschillende afdelingen binnen Odido als PostNL. Mocht je begin volgende week nog niets van mijn collega's hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag wat de status is, zodat ik je een update kan geven. Jouw casenummer is 71488090.

Ik zie dat er zojuist vanuit PostNL gevraagd is een verklaring naar ze op te sturen, dus je zal heel binnenkort van mijn collega's nog een formulier ontvangen. Ik duim in ieder geval dat het onderzoek snel is afgerond, zodat je snel je telefoon in handen hebt!

In de PostNL App staat er dat de case is afgesloten, wat bedoelen ze daar dan mee, ik snap dat er een onderzoek gedaan moet worden echter als de bezorger al aangeeft de telefoon niet bij mij te hebben bezorgt maar bij de buren en het niet mijn handtekening is en ik ook nog aan de telefoon met de medewerker van odido naar de desbetreffende buurvrouw loop als bewijs dat ik echt ben gegaan want de gesprekken worden opgenomen en de buurvrouw geeft aan de telefoon niet te hebben wat kan ik dan nog doen dit is gewoon een 1+1 zaak en moet PostNL even een goed gesprek hebben met de bezorger ik mag niemand beschuldigen maar de enige persoon die weet waar de telefoon is is de bezorger ,dan moet odido het echt met PostNL en de bezorger gaan oplossen en mij gewoon mijn telefoon geven.

 

Dit is gewoon zo frustrerend. @Marciano van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Mohamed, wat PostNL met die melding in hun app bedoelt durf ik niet te zeggen. Ik gok dat dat los staat van ons onderzoek, dus die mag je wat mij betreft negeren. PostNL moet inderdaad onderzoek doen naar de betreffende bezorger. Ik geef je graag wat extra informatie. Ook onze afdelingen blijven tijdens het onderzoek naar je telefoon zoeken. Of deze bijvoorbeeld in gebruik is of verbinding heeft gemaakt met het netwerk. Wij lossen het inderdaad ook op met PostNL en de bezorger. Jouw telefoon komt er, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Ik snap ook volkomen dat je hem direct had willen hebben en dat het niet fijn is dat je het onderzoek moet afwachten, maar ik hoop dat je begrijpt dat het wel nodig is. Laten we elkaar in ieder geval op de hoogte houden en voor nu is het nog heel even afwachten, maar komt goed!

Goeiedag,

 

Nu een week verder met odido en PostNL en ik ben geen haar verder, het enige wat ik telkens hoor als ik bel is we zijn bezig met het onderzoek dit begint echt zo op mijn zenuwen te werken want ik heb geen telefoon en geen updates ja dat het onderzoek bezig is, ik word als klant zo benadeeld al mijn gegevens staan op straat ik heb geen telefoon en ik weet niet hoe lang het nog gaat duren.

 

PostNL de bezorger en de medewerker van het depot de persoon die mijn telefoon zogenaamd aan de buren heeft gegeven wat al niet klopt zoals je kan zien op de foto hier boven is de bezorger nooit gaan rijden die moet er voor boeten die heeft in beginsel de richtlijnen geschonden. Ik ben zo kwaad omdat het bijna lijkt alsof ze er gewoon mee weg komen de personen die hier verantwoordelijk voor zijn. Ik wil gewoon mijn telefoon. Case nummer 71488090 

@Marciano van Odido 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Mohamed, ik snap volkomen hoe je je voelt over de bezorger en het verdwijnen van je telefoon. Geloof mij, de juiste afdelingen zijn met het onderzoek bezig om erachter te komen wat er is gebeurd. Ik zie dat Fraude gisteren nog een check heeft gedaan en de case nu weer bij mijn collega ligt die er vanaf het begin mee bezig is geweest. Zoals ik eerder aangaf heeft het onderzoek wat tijd nodig, omdat er geschakeld moet worden tussen onze afdelingen en PostNL. Mijn collega's aan de telefoon kunnen je alleen vertellen dat het onderzoek nog bezig is, dus om die irritatie te voorkomen, raad ik aan om het in dit topic te houden. Ik houd de case in de gaten en ik geef je graag updates wat betreft de status. Zodra mijn collega's definitieve resultaten uit het onderzoek heeft nemen zij ook contact met je op. Ik moet je nog heel even om geduld vragen, maar geloof me - het komt goed!

Reageer