Skip to main content

Na dat de blokkade is opgeheven na goedkeuring om te verlengen van mijn bewindvoering ben ik naar een Odido shop in de buurt geweest om te verlengen.

 

Tot mijn verbazing lukt het niet om te verlengen en dat komt omdat tig keren heb geprobeerd om via de Odido app te verlengen omdat ik al 3 weken aan de gang ben geweest met Odido om de blokkade er af te krijgen via mijn bewindvoerder..

 

Eindelijk was het zover en kreeg ik weer nul op het rekest.. de desbetreffende medewerker van de Odido shop deed zijn best om het 1 & ander voor elkaar te krijgen maar tevergeefs . Dus mag ik het later weer proberen na dat er weer een blokkade op komt te zitten & ik kan weer vanaf nul beginnen. Erg frustrerend dit ook omdat alles zo lang duurt.

 

ik wil graag dit opgelost zien te krijgen zonder alle procedurele stappen te ondernemen en vanaf 0 weer achteraan in de rij kom te staan om een verlenging te realiseren . Wat een gedoe allemaal!!!

Hallo @AdhamShehata, wat fijn dat je bij ons wilt verlengen, daar zijn we blij mee! Dat zou in principe gewoon moeten lukken. Ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie dat de code wel is weggehaald. Je kunt dus wel verlengen. Ik zie terug dat het in een winkel wel is gelukt, maar het toestel niet op voorraad is. Daarbij zie ik dat je wilt verlengen met de iPhone 16 Pro 128 GB in het wit. De levertijd voor dit toestel is momenteel 3 tot 4 weken wegens beperkte voorraad en we nu moeten wachten op een nieuwe voorraad vanuit Apple. Omdat er meerdere pogingen zijn om te verlengen, dien je te wachten totdat de gehele order is geannuleerd in onze systemen, voordat je een nieuwe bestelling kunt plaatsen. Anders wordt de nieuwe order sowieso geannuleerd. Ik zie dat alle orders momenteel zijn geannuleerd, dus als je nu een nieuwe bestelling plaatst, zou het gewoon moeten lukken. 

Kun je het nu weer proberen? Dan zou het goed moeten komen! Houd er rekening mee dat er op de iPhone 16 wel een levertijd zit. 


Zo, een iPhone 16 Pro 128 GB is een mooi toestel maar > €1000! Benieuwd of de bewindvoerder daar niet apart voor moet tekenen.....


Heeft Odido niet een aparte bewindvoerder portaal? Bij KPN kan geen klant zelfs doen, maar de bewindvoerder moet in bewindvoerder portaal inloggen en zaken voor de klanten regelen. Bovendien kan ik me niet voorstellen, dat een bewindvoerder akkoord gaat met een iPhone 16Pro


Beste team Odido,

 

ik krijg deze melding nu in eens, dat ik het toestel in 1x moet afbetalen….


Hoi @AdhamShehata ,

Als je een toestel met een geldlening van meer dan 250 euro wilt financieren gelden er wettelijke regels voor de kredietverstrekker om te volgen.  Denk dan aan het vragen om een inkomen en uitgaven overzicht en een BKR check. Mocht uit die opgaven of BKR status blijken dat je niet voldoende krediet waardig bent , dan dien je het toestel in 1 keer voor de actieprijs te betalen. Een toestellening kan dan niet worden afgesloten.

Probeer eventueel een verlaging van het toestellening maandbedrag van 10 euro per maand. Kredieten onder de 250 euro hoeven niet geregistreerd te worden bij het BKR.

In iedergeval is de code eraf, je kunt je spraak/data abonnement nu sowieso verlengen.


Er zijn verschillende vormen van bewindsvoering.

Een beschermingsbewind is toegepast in gevallen, waar de persoon niet in staat financiële zaken zelfs te regelen. Hier wordt geen eis ingesteld, en een verzoek van een klant wordt ook meestaal gewilligd door de bewindvoerder.

Een bewind in een traject van schuldensanering is anders. Hier mag de klant en zijn bewindvoerder geen nieuwe schulden maken (dus niet koop of afbetaling of nieuwe krediet), ook niet voor een klein bedrag. Bij overtreding vervalt de overeenkomst van schuldensaneringstraject met de schuldeisers (meestal wordt afgekocht door een kredietbank), en de schuldeisers mogen de schulden meteen en alles opeisen.

Het is verstandelijk dat bij een iPhone 16pro een nieuwe krediet/schulden gemaakt wordt, en dit wordt niet toegestaan. 


Dan zou mijn bewindvoerder hier van op de hoogte moeten zijn en mij hier over informeren..

 

momenteel loopt mijn aflossing bij de kredietbank al en wordt er maandelijks afgelost..

 

ik kon uiteindelijk wel verlengen maar dan tegen een betaling voor het toestel van boven de 800 euro, dat is mij iets te gortig..

 

maar dan snap ik niet helemaal waarom Odido dan de blokkade er afhaalt na dat de bewindvoering een goedkeuring heeft gegeven voor een verlenging met toestel (iphone 16 pro) om mij dan vervolgens af te wijzen als ik een minimale bedrag wil bijbetalen voor toestel.

 

 


@AdhamShehata De voorwaarden staan in de overeenkomst met de kredietbank, de heb je getekend en ook een kopie gekregen, dus je moet ook weten van de voorwaarden.

Je moet gewoon geduld hebben, de schulden bij kredietbank is bijzonders gunstig, je hoef alleen een klein bedrag af te lossen en bij goed gedrag wordt na 3 jaren de overige schulden kwijt geschonden en je kan met een schoon lei beginnen. Alleen bij BKR staat nog in 5 jaren, dat je een schuldensanering succesvol afgerond had. Dat heeft geen grote gevolgen, maar een nieuwe krediet of hypotheek te krijgen hang af van de goodwill van de andere partij. B.v. een rood staan bij een bank wordt afgekeurd. 


Odido checkt bij het BKR hoe jouw kredietwaardigheid is en of het binnen de leen capaciteit van jou past of er nog een geldlening (voor een toestel) bij past. Indien dit negatief uitpakt heeft een bewindvoerder daar niets over te zeggen. Door een maximale toestellening van €250 te nemen,  dus de rest in 1 keer te betalen,  wordt de BKR check en registratie overgeslagen.  Vraag dus aan je bewindvoerder om die €800 euro van je spaargeld.  Indien hij dat niet past een mooie Samsung A25 wel in het €250 budget.


@AdhamShehata Bewindvoering? iPhone 16 Pro? €1.100  de tweedehands winkels hebben vast nog wel één oude telefoon te koop! Wat een gedrag!  €1.100 😡


@Manes1  ik heb gewoon genoeg gespaard en heb een fatsoenlijke baan waar ik naar behoren verdien.

 

het moet jou toch geen stront uitmaken als ik wil verlengen met een toestel ter waarde van 1100.

 

je moet niet lopen oordelen als je geen benul hebt, en al helemaal niet de wijsneus gaan uithangen clown


@eric  gaat goed komen,

 

ik was alleen niet op de hoogte van het BKR systeem omdat dit 1e keer dat ik in zo’n situatie mij bevind dat er een bewindvoerder mijn financiën beheert.

 

ik ga gewoon 800 euro bij mijn bewindvoerder opvragen om het bij te betalen.

 

haha ik ben veels veel gewend aan apple om op android over te stappen


@ccnl  dat is per persoon verschillend, in mijn geval omdat ik aardig verdien is het geen klein bedrag maar een bedrag tegen de 1000 euro wat ik 1,5 jaar maandelijks moet aflossen.

 

dat kleine bedrag is echt afhankelijk van wat men aan inkomsten binnenharkt, daarnaast wordt er gekeken wat de uitgaves zijn zoals vaste lasten, etc.

 

dat kleine bedrag aflossen is vaak het geval als je in de uitkering zit of iets dergelijks.


Reageer