Skip to main content
  • 840 Topics
  • 9,293 Reacties
840 Topics
Verlengen is een vage toestand. Nieuwe sim met nummerbehoud (Samen)
OK. Komt ie. Want is dit raar, of denk ik dat alleen maar? Ik heb een Odido contract met 3 abonnementen. Dat was T-Mobile. Dat was daarvoor Vodafone. Eigenlijk allemaal 1 en dezelfde provider. Ik ben dus een trouwe klant met dezelfde telefoonnummers en dezelfde aansluiting en alles hetzelfde. De telefoon gaat en ik krijg iemand aan de lijn die zegt dat ik kan verlengen. Mooi zo. Alleen maar voordelen. Goedkoper, sneller, meer opties en punten om in te zetten op aanvullende diensten. Maar ook: alle abonnementen op 1 contract, met 1 factuur, op 1 adres. Da’s OK. Verleng maar. En nu wordt ik bedolven onder SMS berichten, mailtjes, bijsluiters met voorwaarden, tarieven, uitleg en nog zo wat. Maar ook: er gaat een SIM omgewisseld moeten worden (waarom?). Nu al geleverd via een strenge procedure aan de deur, met je paspoort en een kopie, een pinbetaling en een kopie, 2 handtekeningen. Allemaal aardig en netjes. Maar het overzetten gaat pas ergens eind april gebeuren. En ik krijg ineens allemaal berichten over “de oude provider is akkoord”, “je mag je nummer meenemen”, “jouw abonnement wordt overgezet”. Wanneer mijn contract ophoudt bij Odido, neemt de nieuwe provider (Odido) het contract over. Wanneer het contract overgaat, dan is er schijnbaar een tijdelijk ander mobiel nummer actief. Vaag! Ik zit bij Odido, ik blijf bij Odido, “We laten je graag zien dat het beter kan, menselijker.” “We maken het makkelijker en zorgen dat het leuk blijft.” Dus: Ondertussen vraag ik me dus af of er straks niet ineens van alles en nog wat anders is, bestaande kortingen vervallen, tarieven wijzigen, dingen toch anders uitpakken dan ik mogelijk mag verwachten. Ik snap in ieder geval niet waarom dit proces zo loopt.
Geannuleerd bestelling, geen terugbetaling na 14 dagen
Hallo, Ik heb op 23-01-2024 mijn abonnement verlengd met een nieuwe mobiel. Na betalen met ideal ging iets mis, €445.41 werd wel afgeschreven van mijn bankrekening maar op betaal pagina van Odido zag ik het bericht "Het betaalverzoek is in behandeling of afgebroken. Over een uur kunt u het nog eens proberen". Ik heb deze bestelling geannuleerd na contact te hebben opgenomen met de klantenservice en op 25-01-2024 opnieuw besteld in de winkel. Betaling ging goed. Een paar dagen later kreeg ik email dat de telefoon niet op voorraad is en pas op 12 februari wordt verwacht. Het was wel op voorraad tijdens bestellen, daarom had ik het juist besteld zodat ik het voor mijn vakantie kon hebben. Klantenservice gebeld, 512gb versie was wel op voorraad dus bestelling weer geannuleerd en 512gb versie besteld in plaats van 1tb. Bij ophalen in de winkel kwam ik erachter dat mevrouw van klantenservice een nieuwe abonnement had aangevraagd in plaats van verlenging. Dat werd gecorrigeerd in de winkel maar ik ben hierdoor €120 cashback van samsung misgelopen omdat de nieuwe besteldatum op de factuur later is dan de promotie periode van samsung. De reden van deze bericht is dat ik nog steeds wacht op terug betaling van de eerste bestelling van €445.41 van 23 januari. De €445.41 van bestelling van 25 januari heb ik wel teruggekregen op 06 februari. Kan iemand mij helpen met deze? bestelnummer 23-01-2024: 207301554 (€445.41)bestelnummer 25-01-2024: 207518510 (€445.41) Groeten,M Singh
Terugbetaling sinds december
Hoi Odido, Op 19 december heb ik bij jullie mijn abonnement verlengd met nieuwe telefoon. Aangezien ik niet hou van een hoog maandbedrag heb een grote aanbetaling gedaan. Het ging meteen al fout want ik ontving geen enkele ontvangstbevestiging van jullie. Na telefonisch contact bleek dat het allemaal goed zou komen en ik even geduld moest hebben. De week erna nog niks gehoord en geen telefoon. Dit zou te maken hebben met de feestdagen maar het kwam echt allemaal goed. In januari weer contact, er was toch iets fout in het systeem waardoor de telefoon niet meer opgestuurd ging worden. Mijn bestelling werd geannuleerd en ik zou mijn geld terug krijgen, zodat ik later een nieuwe bestelling zou kunnen doen. We zijn nu in maart, en je raad het al, ik heb nog steeds mijn geld niet terug! Elke keer wordt er iets gedaan en dan wordt er beloofd dat ik echt binnen 2 weken mijn geld terug heb. Dat gebeurd nooit en dan bel ik weer en dan moet ik weer 2 weken wachten. Ik heb ongeveer al 4x 2 weken gewacht en nog steeds geen geld. Tijdens de telefoongesprekken met jullie klantenservice wordt echt het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald. Ik heb uiteindelijk een slechte recensie op trustpilot gezet en vervolgens contact gehad met Sam. Dat leek hoopvol, hij wilde mij als tegemoetkoming ook 1 maand gratis abonnement geven (Dit is trouwens uiteindelijk ook gewoon afgeschreven van mijn rekening dus dat is ook weer fout gegaan - geld afschrijven kunnen jullie wel). Inmiddels reageert Sam niet meer op mijn berichten via Facebook Messenger. Ik ben hier echt helemaal klaar mee. Volgende stap klacht indienen bij de ACM. Misschien ook Radar en Kassa? Ik zie overigens op dit forum dat er meerdere mensen zijn met dit probleem. Niet normaal, is het een soort werkwijze om geld van mensen achter te houden? Ik wil NU mijn geld terug hebben en hoor graag hoe we dit gaan oplossen.
Door winkelmedewerker verwezen naar klachtenformulier
Op 14 februari ben ik in een Odido winkel geweest om wellicht mijn abonnement te verlengen en een nieuwe telefoon aan te schaffen. Ik kreeg advies over het best aansluitende abonnement maar wilde er nog even over nadenken. We hebben 3 abonnementen op ons adres en vroegen ons af daarnaast af of het al mogelijk was om ons abonnement die we in een mobiele router gebruiken te verlengen. Dit was zo. Ook hierbij werden we geadviseerd op een passend abonnement. Dit zou het omzetten van het mobiele abonnement naar een tablet abonnement zijn. Ok, dat dus alvast afgesloten. Eenmaal thuis ging ik mij verder verdiepen in voor mij passende abonnementen. Ik bleef op hetzelfde als in de winkel uitkomen, dus besloot terug te gaan naar de winkel om dit af te sluiten. Nu zag ik online ook de optie voor een extra, zelfde abonnement voor 20 euro. Toen brak mijn klomp! Want dat was veel goedkoper en passender dan het tablet abonnement dat ons voor de router was geadviseerd. Een combinatie dus van mijn mobiele abonnement met een extra abonnement voor 20 euro voor onze router. Waarom was ons dit niet direct in de winkel geadviseerd!? Eenmaal in de winkel om mijn eigen abonnement af te sluiten, vroeg ik of dit inderdaad een passend abonnement zou zijn. Dat was inderdaad. Ik vroeg: waarom is dat ons niet geadviseerd? De medewerker die ons eerder had geholpen stond aan een andere balie, hoorde dit, kon ons nog herinneren en haalde zijn schouders op. De medewerker die ons nu de 2e keer hielp, zei dat hij hierbij ons in de winkel niet kon helpen, maar dat we een online klachtenformulier in moeten vullen. Die is echter niet te vinden! Gek advies dus. Blijkbaar moet ik hiervoor terecht in deze community? Bij deze. Graag zou ik het abonnement willen annuleren (dat toch pas over een maand zou ingaan) en in de plaats daarvan gebruik willen maken van het 20 euro-extra abonnement. Graag uw tegemoetkoming en coulance in deze. Ik hoor graag hoe we dit samen kunnen oplossen.

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen