Goedendag,
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan als ik bij meer topics op dit forum tegen kom. De SMS verificatie van Open Bank komt niet binnen.
Nu lees ik al veel meer problemen met specifiek de combinatie Open Bank → Odido, wellicht is er al meer duidelijkheid en zicht op een oplossing?
Ik heb vanavond de bank ook al even aan de lijn gehad en die gaf ook aan dat deze problemen voornamelijk spelen bij klanten met een Odido telefoonabonnement.
Graag hoor ik hoe we dit zo spoedig mogelijk kunnen oplossen. Ik kom dus niet in de bank app zonder verificatie SMS waardoor ik nu geen bankzaken kan doen.
Stappen tot nu toe ondernomen:
- Toestel meerdere keren opnieuw opgestart
- Netwerkinstellingen gereset
- Software updates van de telefoon zijn bijgewerkt. (Android 15)
- Test met andere sites met SMS verificatie (2 getest, 2x SMS verificatie ontvangen)
- Bank gebeld, zij hebben e.e.a. nagekeken en gereset. Hierna kwam de test-SMS ook NIET binnen. Ze hebben voorgesteld dat ik met Odido contact opneem en verzoek om dit bij de technische dienst neer te laten leggen om “Premium SMS service” <aan> te laten zetten. (wat dat ook moge betekenen) Daarnaast hebben ze mijn gegevens genoteerd, incl. telefoon + provider en beloofd om morgen (donderdag) weer contact op te nemen.
- kruis test heeft ook niks opgeleverd.
- Graag hoor ik nu hoe ik dit het beste bij jullie in gang kan zetten.
- Het heeft overigens in het verleden wel gewerkt. Ik heb van 1-2-2023 t/m 16-07-2025 SMS berichten van short code: Openbank ontvangen.
- Profiel op deze community = ingevuld
- Telefoon: Motorola Edge 40 Neo, met Android 15 incl. de laatste updates.
Ik hoor het graag.