Skip to main content

Ik heb vorige week dinsdag een abonnement verlengd met een iPhone 15. Ik had op woensdag alle contracten ondertekend en kreeg toen ook een e-mail van PostNL waarin ze verwachtten dat ze het donderdag 11 april zouden leveren tussen 12-18 uur. Uiteindelijk zijn ze niet langsgekomen en is de status van mijn bezorging nu dit: 

Bezorgtijd wordt berekend

Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt.

Ik heb contact opgenomen met Odido en die zei dat het aan PostNL lag en dat ze de iPhone hadden afgeleverd aan PostNL. PostNL daarentegen geeft aan nooit iets ontvangen te hebben van Odido. Vandaag heb ik nogmaals contact opgenomen met Odido en nu werd er mij verteld dat de iPhone 15 al sinds woensdag 10 april niet op voorraad was, en dat er dus inderdaad niets verstuurd is door hen. Wat is er nu allemaal aan de hand en wanneer kan ik mijn iPhone verwachten?

Ik heb vorige week dinsdag een abonnement verlengd met een iPhone 15. Ik had op woensdag alle contracten ondertekend en kreeg toen ook een e-mail van PostNL waarin ze verwachtten dat ze het donderdag 11 april zouden leveren tussen 12-18 uur. Uiteindelijk zijn ze niet langsgekomen en is de status van mijn bezorging nu dit: 

Bezorgtijd wordt berekend

Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt.

Ik heb contact opgenomen met Odido en die zei dat het aan PostNL lag en dat ze de iPhone hadden afgeleverd aan PostNL. PostNL daarentegen geeft aan nooit iets ontvangen te hebben van Odido. Vandaag heb ik nogmaals contact opgenomen met Odido en nu werd er mij verteld dat de iPhone 15 al sinds woensdag 10 april niet op voorraad was, en dat er dus inderdaad niets verstuurd is door hen. Wat is er nu allemaal aan de hand en wanneer kan ik mijn iPhone verwachten?

Ordernummer: 211658639


Hallo @BroodMo 

De iPhone 15 is leverbaar volgens de website en community, wat zegt de bestelstatus?

https://www.odido.nl/service/bestelling/mobiel/bestelstatus


Goedemorgen Mo, gaaf dat je bij ons blijft met je verlenging en met een gloednieuwe iPhone 15! Minder fijn dat je je toestel nog niet hebt ontvangen en dat het niet bekend is waar die nu is. Heel apart ook dat je wel deze mail hebt ontvangen. Ik zie namelijk ook een Track & Trace code staan, terwijl deze inderdaad aangeeft dat PostNL het pakket nog niet heeft ontvangen of verwerkt. Daar gaat al iets niet helemaal lekker. Ik ga een onderzoek bij PostNL starten om jouw toestel te vinden. Ik kan je alleen niet op je e-mailadres vinden. Stuur je mij een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan start ik een case en ontvang je heel binnenkort per mail een toestemmingsformulier. Als je deze invult en terugstuurt, wordt het onderzoek gestart. Houd er rekening mee dat een onderzoek echt even kan duren, omdat we afhankelijk zijn van antwoorden vanuit PostNL en andere afdelingen, zoals Fraude gaan ook op zoek naar jouw toestel. Maar ik geef je graag tussentijds updates, mits deze er zijn.

Ik zie je bericht graag tegemoet en dan gaan we voor je aan de slag! 😄


Hallo @BroodMo 

De iPhone 15 is leverbaar volgens de website en community, wat zegt de bestelstatus?

https://www.odido.nl/service/bestelling/mobiel/bestelstatus

De bestelstatus zegt dat de bestelling naar de bezorgdienst is gestuurd, maar PostNL heeft niets ontvangen, wat een medewerker van Odido heeft bevestigd. Op maandag 15 april heeft hij het veranderd naar AMP in plaats van PostNL. Maar ik heb nog steeds geen e-mail van AMP ontvangen. Normaal gesproken zou ik die op dezelfde dag moeten krijgen volgens de Odido-website. Dus ik weet niet zeker of de iPhone überhaupt is verzonden of nog bij de bezorgdienst ligt.


Goedemorgen Mo, gaaf dat je bij ons blijft met je verlenging en met een gloednieuwe iPhone 15! Minder fijn dat je je toestel nog niet hebt ontvangen en dat het niet bekend is waar die nu is. Heel apart ook dat je wel deze mail hebt ontvangen. Ik zie namelijk ook een Track & Trace code staan, terwijl deze inderdaad aangeeft dat PostNL het pakket nog niet heeft ontvangen of verwerkt. Daar gaat al iets niet helemaal lekker. Ik ga een onderzoek bij PostNL starten om jouw toestel te vinden. Ik kan je alleen niet op je e-mailadres vinden. Stuur je mij een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan start ik een case en ontvang je heel binnenkort per mail een toestemmingsformulier. Als je deze invult en terugstuurt, wordt het onderzoek gestart. Houd er rekening mee dat een onderzoek echt even kan duren, omdat we afhankelijk zijn van antwoorden vanuit PostNL en andere afdelingen, zoals Fraude gaan ook op zoek naar jouw toestel. Maar ik geef je graag tussentijds updates, mits deze er zijn.

Ik zie je bericht graag tegemoet en dan gaan we voor je aan de slag! 😄

Bedankt voor je bericht over het starten van het onderzoek bij PostNL. Echter, zowel PostNL als een medewerker van Odido hebben bevestigd dat het pakket nog niet is ontvangen. Daarom lijkt het me niet nodig om een onderzoek te starten bij PostNL.


Hi Mo, geen probleem! Wat een aparte situatie. Ik zie in het systeem inderdaad wel AMP als koerier staan, terwijl er ook een PostNL Track & Trace bij staat - dus daar gaat al iets niet helemaal lekker. Ik zie dat het wel om een zakelijk abonnement gaat, dus ik kan je ook maar beperkt helpen. Ik las wel dat mijn collega vroeg om contact op te nemen met AMP over de bezorgafspraak. Heb je ze inmiddels al gesproken en heb je al meer duidelijkheid? Zo niet, houd me dan gerust op de hoogte van je contact met mijn collega's van de zakelijke klantenservice. Ik blijf graag in de loop en ik help graag waar ik kan! 


Hi Mo, geen probleem! Wat een aparte situatie. Ik zie in het systeem inderdaad wel AMP als koerier staan, terwijl er ook een PostNL Track & Trace bij staat - dus daar gaat al iets niet helemaal lekker. Ik zie dat het wel om een zakelijk abonnement gaat, dus ik kan je ook maar beperkt helpen. Ik las wel dat mijn collega vroeg om contact op te nemen met AMP over de bezorgafspraak. Heb je ze inmiddels al gesproken en heb je al meer duidelijkheid? Zo niet, houd me dan gerust op de hoogte van je contact met mijn collega's van de zakelijke klantenservice. Ik blijf graag in de loop en ik help graag waar ik kan! 

Bedankt voor je begrip! Ik heb net met AMP gesproken, maar zij gaven aan dat mijn gegevens niet eens in hun systeem staan. Ik wacht nu al twee dagen op een e-mail van AMP, terwijl op de Odido-website staat dat deze normaal gesproken dezelfde dag wordt verzonden. Het is echt verwarrend en frustrerend.


Hi Mo, uiteraard! Ik ga een onderzoek starten, want je toestel had al lang bij een van de koeriers moeten liggen en ik wil je toestel natuurlijk gewoon zo snel mogelijk bij je krijgen. Ik spreek je even verder via privéberichten voor de verificatiegegevens!


Reageer