Skip to main content
  • 8,838 Topics
  • 71,425 Reacties
8838 Topics
Vervelende gebruikerservaring(en), weinig respons van Odido
​​​​​​Nav Trustpilot klacht, op verzoek medewerker hierbij een nieuw topic geopend. Vanaf het aansluiten tot op heden last van een slechte verbinding zowel mobiel als thuis. Upload thuis is slechter dan de download. Internet is niet stabiel zowel bekabeld als draadloos.Volgens de medewerker was er iets niet goed met de demping en had ik ook een extra wifi punt nodig voor het slechte bereik. Wederom kosten aan dit extra wifi punt! Odido zou een monteur aansturen die mij zou contacteren. Paar dagen verder nog steeds niets vernomen van Guidion. Het frappante aan deze kwestie is dat ik al tijdens het aansluiten had aangegeven bij de monteur dat de verbinding niet in orde was. Aangezien de monteur slecht ter been was werd hier geen actie op ondernomen. Indien ik TV wil kijken gaat het TV kastje niet aan middels de bijbehorende afstandsbediening.Na het uittrekken van de stekker en vervolgens opnieuw opstarten werkt het eventjes, waarna ik vervolgens niet kan zappen of volume of iets dergelijks kan aanpassen. Mijn ervaring met het mobiele netwerk is ook niet florissant. Ik heb een tweede simkaart aangevraagd op advies van de medewerker werd aangegeven dat ik de simkaart ook in een tweede toestel kon gebruiken. Klopt ook niet, telefonisch aangegeven dat Odido wat mij betreft de simkaart kostenloos mag omzetten naar de juiste variant. Aangezien er op de horloge zeer slecht bereik is, waardoor je er in feite enkel buiten iets aan hebt. Er werd aangegeven dat ik wederom wordt teruggebeld door een afdeling die hierin meer kan betekenen. Inmiddels zijn we een paar dagen verder en het blijft stil. Ik stel mijzelf dan ook weer de vraag of Odido doet aan first time fix gesprekken, waarschijnlijk niet. Is het nu serieus de bedoeling dat ik als een melkkoe wordt gemolken en er in de tussentijd totaal geen oplossing wordt geboden behalve unlimited data op mijn mobiel (met slecht bereik binnenshuis) en aan extra wifi punt ter verbetering van het zeer slechte wifi bereik wat naar mijns inziens wordt veroorzaakt doordat er te weinig kanaalopties zijn binnen de instellingen in de modem en waarschijnlijk een slechte interne antenne, met als resultaat slecht wifi bereik. Ik ben heel wat jaren klant geweest bij Ziggo en daarna 1 jaartje bij KPN. Hier heb ik dit soort klachten nooit zo ervaren. Laat staan dat er meerdere malen contact dient te worden gezocht en er niet direct een troubleshoot wordt uitgevoerd. De enige deskundigheid die de callcenter medewerkers kunnen bieden is jou als klant zo snel mogelijk van de lijn krijgen waardoor er geen enkel oogmerk is voor kwaliteit. Mocht er een medewerker meelezen die niet bij een van de geoutsourcete callcenters actief is (dus iemand die rechtstreeks bij Odido werkt ), hier is mijn klantnummer: 2506207864 Tevens zie ik geen producten in de app bij mobiel, waardoor internet ook regelmatig wegviel of valt. Althans dit gevoel heb ik hierbij. Ik ben benieuwd hoe serieus met deze klachten wordt omgegaan. Ik heb spijt van deze overstap 😭. Tot slot ben ik tot op heden nog steeds niet gecontacteerd, bijna 1 week verder. Zucht.
Verhaal hoe Odido problemen oplost.
In augustus ben ik naar Voorburg verhuisd omdat ik daar een appartement had gekocht. Na de verhuizing had ik uiteraard internet nodig, dus besloot ik me aan te sluiten bij Odido. In de eerste twee maanden werkte het internet redelijk, maar daarna werd het erg traag, met snelheden rond de 5 tot maximaal 10 mbps. Ik heb meerdere keren Odido gebeld voor hulp. Na een gesprek met hun specialist kwam een monteur langs om de kabel te controleren. Het leek erop dat de kabel bijna kapot was. Het probleem was echter dat deze kabel door KPN lange tijd geleden was aangelegd. Odido moest contact opnemen met KPN om de kabel te laten vervangen. Na enige tijd kwam er niemand langs, en ik moest Odido opnieuw bellen. Na een maand kwam er eindelijk een monteur van KPN langs en hij constateerde dat de kabel bijna kapot was. Hij vertelde me te wachten en dat Odido contact met me zou opnemen. Wat er daarna gebeurde? Niets! Niemand heeft me gebeld. Na deze situatie heb ik Odido minstens 3 keer gebeld en gevraagd om te reageren. Ik kreeg alleen te horen: "Ja, het is heel vervelend voor u" en "we zullen u later bellen". Sinds oktober heb ik nog steeds slecht internet, en Odido onderneemt geen actie. Ik heb gemerkt dat er één of twee keer anonieme oproepen zijn geweest terwijl ik aan het werk was. In mijn laatste gesprek werd duidelijk dat Odido zonder te bellen meteen een afspraak kon maken, aangezien ik vanuit huis werk. Hoe dan ook, ik wacht op het moment dat mijn contract afloopt. Daarna zal ik zeker overstappen naar een ander bedrijf. Voor Odido: Bel me alsjeblieft niet om jullie excuses aan te bieden. Het enige wat jullie kunnen doen is een afspraak met KPN maken. Zodra jullie een afspraak hebben, stuur me dan een e-mail of sms.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen