Recentelijk hebben we besloten om een beter internetpakket te nemen bij odido (1000/1000). Nu hebben we direct ook een CAT6 kabel doorgetrokken naar zolder waar mijn gaming setup staat. Ik ervaar met bekabeld zeker een goede latency (ms) in game maar constant packet loss tussen de 5 en 10%.
We hebben verder geen aparte routers, enkel direct de modem van ODIDO. Deze meerdere keren opnieuw opgestart zonder succes. wederom ook een fabrieksreset gedaan maar ook zonder succes. de packet loss blijft.
Verder gekeken of de packet loss enkel aanwezig is als er meerdere apparaten tegelijk verbonden zijn met het internet op de wifi. zowel als alles is afgesloten als wanneer er apparaten op het netwerk zitten is het probleem hetzelfde. Van wat ik heb kunnen testen zijn de problemen het grootst in de avond.
Is er iets wat hieraan gedaan kunt worden?
wellicht is de modem verouderd deze hebben we al jaren en kan die de glasvezel verbinding niet goed aan?
ik heb op andere posts gekeken van de community en stuur direct alles mee wat gevraagd werd bij de andere om het proces iets te versnellen.
ik hoor het graag.
Bladzijde 1 / 2
Hi @Astridlagrand, welkom op onze Community!
Goed dat je dit aangeeft, dat onderzoek ik graag verder voor je. Kan je mij vertellen op welk apparaat je gamed en welk spel? Daarnaast ben ik benieuwd naar de resultaten van de ping, je hebt nu een screenshot gemaakt van de start maar niet van het eind resultaat. Met die commando pinged hij 1000x naar het adres. Graag ontvang ik de resultaten hiervan als nog!
Hoi Tommie,
hartelijk dank voor je snelle reactie.
apparaat: playstation 5
spel: call of duty en fifa (FC25)
in bijlage screenshot.
Ik hoor graag verder.
Hierbij nog een aanvullende test (in de avond),
vandaag begon het rond 1715, elke game hiervoor was OK, nu elke game 5%+ packet loss.
niet te spelen
Ik heb een soortgelijk probleem, welk gebied woon je?
Goedemorgen @Tommie van Odido,
ben je eventueel al in de gelegenheid geweest om hier naar te kijken.
het probleem doet zich elke dag voor, met name in de avond.
bedankt.
Hey @Astridlagrand, ik zie geen packetloss op de pingtest, wel een max uitschieter maar dat is vrij normaal als er cliënts verbonden zijn met je netwerk en je pinged 1000x.
Ik zie verder geen vreemde dingen op de lijn terug. Kan je mij vertellen welke apparaten je allemaal hebt aangesloten op je netwerk? Bekabeld en via wifi?
Hallo Tommie,
de packet loss is nadrukkelijk aanwezig soms wel 6% tijdens het spelen van call of duty en/of fifa. Ping teat was later in de avond het gros van de problemen is tussen 6 en 11.
Bekabeld:
PS5
Laptop
Tv beneden
Wifi:
Ring bel
4 telefoons.
We hebben 1000/1000.
ook als ik alles disconnect en enkel de bekabelde PS5 verbinding laat maken in de avond, is er dezelfde packet loss.
ik hoor graag
Hey @Astridlagrand, ik zie geen packetloss op de pingtest, wel een max uitschieter maar dat is vrij normaal als er cliënts verbonden zijn met je netwerk en je pinged 1000x.
Ik zie verder geen vreemde dingen op de lijn terug. Kan je mij vertellen welke apparaten je allemaal hebt aangesloten op je netwerk? Bekabeld en via wifi?
dit is een odido breed probleem en tijdgebonden en iedereen heeft last van 6% packet loss.
Je ziet in de screenshots waar geen packetloss is dat dit om 22:30 was, het moment dat juist het netwerk weer een beetje aan het herstellen is.
overdag kijken naar de verbinding en pingen heeft ook weinig zin, want overdag werkt alles gewoon.
Ga dit alsjeblieft breder op pakken, stuur het door naar de netwerk engineers, en laat hun eens kijken naar het netwerk tussen 19:00 en 21:00 en stuur ze mijn ping plotten door, ik zie de mensen gewoon binnen druppelen met dezelfde problemen.
en dan gewoon droog vertellen dat je geen packet loss ziet terwijl hij ook screenshots heeft gestuurd waarin duidelijk staat “packets send 3504, packets received 3261” dat zijn 243 verdwenen packets.
Goedenavond @Tommie van Odido,
ik sluit me volledig aan bij de opmerking van Remco, er is didelijk te zien dat er 243 packets niet zijn aangekomen.
Vanmiddag is er een monteur langsgekomen en heb hem de situatie uitgelegd. hij was er niet bekend mee maar gaf aan dat om het e.e.a. uit te sluiten, hij het ONT en de Modem zou vervangen.
zogezegd, zo gedaan.
Hij gaf aan verder niets te kunnen doen en adviseerde mij om weer hier contact op te nemen met Odido mocht het probleem blijven.
We zijn nu weer tijdens piekuren en na testen is er niets verholpen. Ik heb wederom packet loss, op meerdere games, dus het licht niet aan de servers van de games.
er gaat dus iets echt niet goed in het netwerk.
Ik hoor graag hoe nu verder, aangezien er al een monteur is langsgeweest en dit niks heeft geholpen?
Zojuist gemeten
Hierbij een uur later (20:30). wederom enorme packet loss.
Hoe gaan we verder vanaf hier?
dit is niet te gebruiken, niet voor werk, niet voor prive. niets werkt naar behoren.
14% packet loss!!
wij betalen hier elke maand flink voor!
Goedemiddag Team Odido @Tommie van Odido ,
is er al iets bekend?
Goedenavond,
Ik ervaar dezelfde problemen. Onmogelijk om te gamen in de avond. Dacht dat het probleem bij mij lag, maar eerder nooit problemen ervaren, tot ongeveer een week, of misschien 2 geleden. Heb al van alles geprobeerd, reset, andere kabel, wifi, alles behalve de ps5 van het internet (ook de tv uit dus), niks werkt.
Als er een oplossing is hoor ik het graag.
Hier ook in Utrecht. Nu de laatste dagen in de avond een hele slechte verbinding tijdens het gamen.
Hier ook in Utrecht. Nu de laatste dagen in de avond een hele slechte verbinding tijdens het gamen.
Kan ik bevestigen. Hier in Utrecht ook problemen sinds een week.
Hey @Astridlagrand, ik heb een ticket voor Hellevoetsluis laten aanmaken. Hopelijk kunnen ze wat vinden.
Hallo @Tommie van Odido ,
bedankt. wat is het ticketnummer?
Beste,
Moet ik echt een nieuw topic aanmaken voor er hier in Ridderkerk ook naar gekeken gaat worden of wat is de bedoeling? Jullie hebben al mijn gegevens, die zijn ingevuld op mijn profiel. Alvast bedankt.
Beste,
Moet ik echt een nieuw topic aanmaken voor er hier in Ridderkerk ook naar gekeken gaat worden of wat is de bedoeling? Jullie hebben al mijn gegevens, die zijn ingevuld op mijn profiel. Alvast bedankt.
Nee, plaats jou resultaten hier:
Hallo,
Ook hier in Kudelstaart packet loss. Elke avond hetzelfde probleem tussen de 4 en 6%.
Console Xbox series S & X. Spel Cod Bo 6.
Latency zit rond de 8MS. Allebei bekapeld met 1gb up en down. Echt super vervelend dit ik denk dat dit vorige week is begonnen! Moet ik hier een nieuwe topic voor aanmaken?
Andere met wie ik speel zelfde regio andere provider hebben hier geen last van!
Ik hoor graag wat hieraan te doen is.
Alvast bedankt.
Omgeving Rotterdam, idem. 7 - 9% met uitschieters naar 15% loss tijdens piekuren...
Goedemorgen team Odido,
Kunnen jullie s.v.p. informeren wat de laatste status is?
er is inmiddels weer een week voorbij zonder veranderingen.
@Tommie van Odido
Goedemiddag @Tommie van Odido , @Teresa van Odido @Anouk van Odido
Kan iemand hier een update op geven,
dit begint nu echt (te) lang te duren!
Goedenavond team Odido,
we zijn inmiddels 14 dagen (!) verder sinds dit probleem is ontstaan.
het is nog steeds elke dag aan de orde, en er wordt niet meer gereageerd.
wie kunnen wij bereiken om dit opgelost te krijgen?
@Tommie van Odido @Teresa van Odido @Anouk van Odido @Ishana van Odido @Cheyenne van Odido @Jason van Odido
Hi @Astridlagrand, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en mijn collega's van de technische dienst geven aan dat het probleem in Hellevoetsluis opgelost zou moeten zijn. Aangezien je nog dezelfde problemen ervaart, wil ik hier graag een nieuw onderzoek voor opstarten. Zou je nieuwe ping testen willen leveren waarop de packetloss te zien is? Mochten er meerdere mensen in de omgeving Hellevoetsluis dit probleem nog steeds ervaren, dan zie ik ook van jullie graag voorbeelden tegemoet komen!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.