Skip to main content

Wij hebben sinds vanmiddag ineens geen internet en tv meer. Op de ONT zie ik dat PON helemaal uit is en LOS knippert, ook na meerdere malen de procedure gevolg te hebben voor het stroomloos maken. 

Het lijkt er dus op dat er geen signaal meer op de lijn zit. De kabels allemaal nagelopen en alles zit goed vast. Kan iemand van Odido die dit leest het wellicht nameten van een afstand?? 

Hi ​@Janneman82, goed dat je een topic bent gestart. Het lijkt er inderdaad op dat de ONT momenteel geen licht ontvangt. Zou je daarom eens voorzichtig de patchkabel (kabel tussen FTU en ONT) willen aandrukken? Wat doet het LOS lampje na deze actie? Blijft deze knipperen? Dan zal ik Guidion aansturen om dit op locatie voor je uit te zoeken en op te lossen!

Hallo Chayenne, ik heb de kabels al voorzichtig aangedrukt zoals je aangeeft, maar helaas blijft de situatie hetzelfde. 

Hi ​@Janneman82, goed dat je een topic bent gestart. Het lijkt er inderdaad op dat de ONT momenteel geen licht ontvangt. Zou je daarom eens voorzichtig de patchkabel (kabel tussen FTU en ONT) willen aandrukken? Wat doet het LOS lampje na deze actie? Blijft deze knipperen? Dan zal ik Guidion aansturen om dit op locatie voor je uit te zoeken en op te lossen!

Hallo Chayenne, ik heb de kabels al voorzichtig aangedrukt zoals je aangeeft, maar helaas blijft de situatie hetzelfde. Hopelijk kan dit snel worden opgelost want ik heb veel apparatuur thuis (lampen, camera's etc) die afhankelijk zijn van een werkende internetverbinding en die doen dus niets meer!

@Janneman82 Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik wil je graag verder helpen om je verbinding te herstellen! 

Wil je de vraag van Cheyenne over het LOS lampje nog beantwoorden? Dan kan ik gelijk aan de slag! 

@Janneman82 Dankjewel voor je terugkoppeling. Ik wil je graag verder helpen om je verbinding te herstellen! 

Wil je de vraag van Cheyenne over het LOS lampje nog beantwoorden? Dan kan ik gelijk aan de slag! 

Hoi Teresa,

Zoals ik al aangaf blijft het LOS lampje knipperen. Maar ik heb inmiddels al telefonisch contact met jullie gehad en de conclusie is dat het probleem buitenshuis zit. Vandaag komt er dan ook een monteur van Guideon langs. Hopelijk kan hij het probleem daarmee oplossen. 

@Janneman82 Super fijn om te lezen dat er vandaag een monteur langskomt! 

Laat je mij weten hoe de afspraak is gegaan? Ik sta klaar om verder te helpen indien nodig! 😊

Het probleem is zojuist gelukkig verholpen. De oorzaak was echter wel wat lullig, volgens de monteur heeft iemand onze kabel los laten hangen in de wijkcentrale. Lekker dan.. 

@Teresa van Odido  kan er nog iets van compensatie geregeld worden voor de 2 dagen dat wij geen internet + tv hebben gehad? Alvast bedankt. 

Hi ​@Janneman82, dat is goed om te lezen. Ik maak zeker een vergoeding aan voor deze periode. Je krijgt nog een e-mail ter bevestiging later vandaag. Geniet van de verbinding!

Reageer