Skip to main content

Sinds 10 á 11 Okt problemen gehad met de modem. Wifi viel steeds weg en de modem was niet te bereiken via 192.168.1.1, via kabel. Na opnieuw te hebben opgestart deed alles weer prima. Snelheid gemeten via speedtest.net, kwam op 73Mbps.

De modem begon vaker de bovengenoemde symptomen te vertonen. Meerdere keren per dag. Modem meerdere keren factory reset gedaan. Modem kwam tot leven maar internet lampje bleef lang rood, naam minuut of 3 á 5 ging internet lampje op groen.

Afgelopen vrijdag ging het mis. Wat ik ook deed ging het internet lampje niet aan. Na opnieuw een factory reset te hebben gedaan ging ik heel kort online maar internet en de lampje gingen uit. Contact gehad met klantenservice, na meerdere lijn controles kwam er foutmelding en werd ik doorverwezen naar monteur met wie ik een afspraak moest maken, dat kon pas 28 oktober.

Vanochtend, 19 okt, een mail ontvangen van t-mobile dat alle problemen met verbinding zijn opgelost. Ja, doet weer stabiel en alles werkt nabehoren. Mijn dank.

Helaas kom ik er achter dat de snelheid van 70 á 75Mbps is gedaald naar stabiel 12Mbps down en 0,9Mbps up. Dat lijk mij niet de bedoeling.

Hoi @Evgeni.B, dat is inderdaad een flinke daling. Excuus ook voor het eerdere probleem dat je ervoer. Daarom ben ik erg blij om te lezen dat je al een collega van mij hebt gesproken, en dat wij hard bezig zijn om de oplossing hiervoor te vinden. Wij houden je op de hoogte, en ik wil je desondanks nog een hele fijne avond toewensen!

Ik ben sinds een maand abonnee van glasvezel internet maar ik ervaar vanaf het begin al stabiliteitsproblemen en dan vooral in de avonduren. 

Ik heb op advies van “de” monteur de Deco’s opgeruimd en wifi+ aangeschaft maar helaas heeft dit niet het gewenste resultaat opgeleverd. 

Op de telefoon schakelen we in de avonduren vaak over op 5G en op de TV niet switchen tussen Apps (Disney+ of videoland bv ) want hij geeft vaak “kan content niet laden, check internet verbinding. De tv zit niet op Wifi maar is bekabeld aangesloten rechtstreeks op het modem.

Overdag nagenoeg geen problemen, ik zeg nagenoeg omdat het ook wel met enige regelmaat voorkomt maar niet vaak.

Ik hoop dat er een oplossing is voor dit probleem anders heb ik echtspijt van mijn overstap van Ziggo. 

Hey ​@awjnijholt, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aangeeft. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je op het WBA netwerk zit met een Genexis ONT. Ik gok dat jij ook met dit euvel te maken hebt:  

Ik heb je op de lijst gezet zodat het ONT vervangen wordt door een Nokia. Guidion zal contact met je opnemen om dit te vervangen.

Hoi 

Heb je enig idee wanneer Guidion met mij contact opneemt voor een afspraak? 

Grt

Tonny

Nee, dat durf ik niet te zeggen ​@awjnijholt, het is op dit moment erg druk bij Guidion en er zijn veel klanten waar het ONT vervangen moet worden. Meestal nemen ze wel contact op binnen 4 weken. 

Hoi

Krijg ik dan  tot die tijd financieel compensatie? want ik heb nu een half product maar moet wel volle bak betalen...

gisteravond was het helemaal drama. Moest zelf Netflix 3 x op starten om dat hij geen content kon weergeven en toen we uiteindelijk een film hadden gevonden was de kwaliteit zo slecht dat het 10 min duurde voordat hij de buffering op orde had en toen ging het wel.

Grt

Tonny

Als het ONT vervangen is kunnen we daarna kijken naar een compensatie ​@awjnijholt

Hoi

Het begint nu echt vervelend te worden. We kunnen in de avonduren bijna geen gebruik maken van de diensten van Odido. Telefonisch zijn jullie ook niet te bereiken. Althans binnen alle redelijkheid. 

Dus maar weer via deze weg… wanneer wordt mijn storing opgelost! Stuur het kastje desnoods op dam installeer ik het zelf. Ik ben er nu wel klaar mee.

Grt

Tonny

Hi ​@awjnijholt, wij hebben zelf de ONT's niet op voorraad het is echt Guidion die de ONT's beschikbaar heeft en ook de apparatuur dient te installeren. Op dit moment is het echt wachten tot Guidion de afspraak met je kan inplannen. Zoals Tommie al aangeeft, kunnen we hierna een compensatie voor je in orde maken! 

Hoi Nora

Vanochtend toch maar weer eens een telefoontje er aan gewaagd. Nu kwam ik er wel snel doorheen.. Met de medewerker alles doorgesproken. En vanmiddag tussen 16 en 20 komt er een monteur van Guidion langs.

Ik heb dus een keer geluk,

Met wie kan ik morgen contact opnemen over de compensatie?

Grt

Tonny Nijholt

Reageer