Sinds ongeveer een week heb ik veel packet loss en ping, de router is al gereset, de kabel tussen ONT en de router is al vervangen, ONT en router beide opnieuw opgestart, niks helpt, router is ook al gereset, dit probleem gebeurt alleen in de avond na ongeveer 7 of 8 uur.
Hier ook sinds een paar dagen last van.
dit ligt niet aan hardware bij de klanten thuis of firmware van de modems (ik draai een eigen fritzbox).
Er gaat iets niet goed in 1 of meerdere routers van odido, waarschijnlijk een configuratie fout ergens.
ik hoop alleen dat ze het snel vinden, en ik hoop ook dat ze überhaupt aan het zoeken zijn ipv hun kop in het zand.
nog een maand en het netwerk hier wordt vrijgegeven voor de andere partijen die bij open dutch fiber zijn aangesloten. ben benieuwd hoeveel klanten ze hierdoor gaan verliezen.
ik heb internet om op te gamen, en als dat niet lukt, dan moet je wat anders gaan zoeken waar het wel lukt.
Sinds ongeveer een week heb ik veel packet loss en ping, de router is al gereset, de kabel tussen ONT en de router is al vervangen, ONT en router beide opnieuw opgestart, niks helpt, router is ook al gereset, dit probleem gebeurt alleen in de avond na ongeveer 7 of 8 uur.
Heel toevallig, hier hetzelfde probleem met packet loss, welk gebied als ik vragen mag?
Hier precies hetzelfde, alleen in de avond. Merkbaar (en meetbaar) tijdens een potje fornite, maar ook via https://packetlosstest.com. Ongeveer 1.5w aan de gang(?), zowel op eigen spullen (udm pro) als meegeleverde router van odido (kabels ook vervangen)
Omgeving Ridderkerk.
Heb nu gelezen dat dit waarschijnlijk de oplossing is. Wij hebben een Huawei ont, en met een Nokia ont kan het opgelost worden.
Zie deze topic:
En deze:
Ik lees inderdaad ook dat een Nokia ONT de oplossing kan zijn, maar het gaat al bijna 2 jaar goed met de huidige Huawai ONT, ben dan ook heel benieuwd wat Tommie zijn reactie gaat zijn, zeker nu er meerdere meldingen zijn van packet loss bij nagelegen gebieden.
Ik zit hier (al) met een Nokia ONT.
Hey allemaal, graag voor de duidelijkheid: De Nokia lost alleen de problemen op op het WBA netwerk met klanten die in bezit zijn van een Genexis ONT. In de Genexis zit namelijk een firmware bug wat voor de problemen zorgt.
Wat mij opvalt als ik bij jullie een lijnmeting uitvoer is dat jullie allemaal op een ander netwerk en technologie zitten, dus het zou individueel onderzocht moeten worden. Ook valt mij op dat bij de meeste een eigen router/acces point aangesloten zit.
Graag een eigen topic starten mits je die nog niet hebt aangemaakt zodat de topics overzichtelijk blijven. Ik ontvang dan in het topic een bekabelde pingtest volgens onze norm (zonder eigen apparatuur aangesloten):
Pingtest
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los. Maak een nieuw topic aan als je problemen met hoge ping ervaart. Beantwoord de vragen zorgvuldig.
Vragenlijst:
- Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
- Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
- Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
- Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
- Ping 8.8.8.8
- Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
- Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
- Ping 8.8.8.8
- Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
- Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
- Start een traceroute naar 8.8.8.8
- Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
- Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
- Start een traceroute naar 8.8.8.8
- Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
-
- Ping het gevonden IP-adres
- Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
- Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres
- Ping het gevonden IP-adres
P.S. als je het vooral merkt tijdens het gamen, dan graag de game erbij vermelden en de server van de game pingen volgens de bovenstaande instructies.
Klopt ik zit ook in Ridderkerk. Ik zal vanavond je gegevens vermelden want het is alleen rond 19:00 - 22:00
Hallo,
update: morgen komt er een Gideon storingsmonteur buiten de piek uren.
Odido Modem (500x naar 1e hop, google dns en epic):
Eigen (1000x naar 1e hop, google dns en epic):
Net als zo veel topic`s die er nu lopen heb ik ook last van hoge ping en packetloss tijdens gamen, daarnaast laden een select aantal websites sinds een aantal weken ook heel traag,
Ik heb de powerflip ONT/ modem al gedaan maar dat lost niets op, daarnaast en de snelheid ook niet meer wat het moet zijn.
ndeko@raspberrypi:~ $ ping odido.nl
PING odido.nl (20.56.240.229) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 20.56.240.229 (20.56.240.229): icmp_seq=1 ttl=118 time=6.31 ms
64 bytes from 20.56.240.229 (20.56.240.229): icmp_seq=2 ttl=118 time=6.48 ms
64 bytes from 20.56.240.229 (20.56.240.229): icmp_seq=3 ttl=118 time=6.34 ms
-------------
64 bytes from 20.56.240.229 (20.56.240.229): icmp_seq=17 ttl=118 time=6.15 ms
64 bytes from 20.56.240.229 (20.56.240.229): icmp_seq=19 ttl=118 time=6.36 ms
64 bytes from 20.56.240.229 (20.56.240.229): icmp_seq=20 ttl=118 time=6.11 ms
^C
--- odido.nl ping statistics ---
20 packets transmitted, 18 received, 10% packet loss, time 19084ms
rtt min/avg/max/mdev = 5.865/6.317/6.555/0.169 ms
PING 1.1.1.1 (1.1.1.1) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=1 ttl=56 time=7.74 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=2 ttl=56 time=7.85 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=4 ttl=56 time=7.81 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=5 ttl=56 time=7.14 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=6 ttl=56 time=7.76 ms
------------------------------------------
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=49 ttl=56 time=7.60 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=50 ttl=56 time=9.06 ms
64 bytes from 1.1.1.1: icmp_seq=51 ttl=56 time=8.15 ms
^C
--- 1.1.1.1 ping statistics ---
51 packets transmitted, 45 received, 11.7647% packet loss, time 50150ms
rtt min/avg/max/mdev = 7.085/7.992/9.062/0.412 ms
We hebben een ticket aangemaakt voor Ridderkerk. Hopelijk kan onze technische dienst het onderzoeken en oplossen!
Kun je ook een ticket aanmaken voor de regio Utrecht? Hier van hetzelfde laken een pak.
Heb alle tests gedraaid en de symptomen zijn echt exact gelijk.
Groeten
Nog steeds ellende
Zelfde problemen hier. Ook in Ridderkerk. Elke avond onmogelijk om normaal een game te spelen op de PlayStation. Sinds ongeveer een week.
We hebben een ticket aangemaakt voor Ridderkerk. Hopelijk kan onze technische dienst het onderzoeken en oplossen!
Goedemorgen, hoe staat het met het ticket van Ridderkerk? We ervaren nog steeds problemen
Goedemorgen, hoe staat het met het ticket van Ridderkerk? We ervaren nog steeds problemen
Mijn ervaring met tickets bij Odido is niet dat het binnen een week wordt opgepakt, laat staan opgelost. Maar laten we hopen dit keer wat sneller.
Mijn ervaring met tickets bij Odido is niet dat het binnen een week wordt opgepakt, laat staan opgelost. Maar laten we hopen dit keer wat sneller.
Voor een probleem als dit, natuurlijk niet, anders was het inmiddels al opgelost, wij zijn immers geen nieuwe klanten meer
Zelfde hier omgeving Rotterdam/Hoogvliet.. niet normale spikes sinds een week of 2. In de avonduren niet te doen. 7 a 9% packetloss.
Hier ook hetzelfde, meer dan een week, eerder leek het niet zo erg en hadden we er nauwelijks last van. Nu is het elke avond tussen de 7 & 16% package loss. Ook een aparte mail naar support verstuurd hierover.
→ Lokaal naar modem, geen package loss
→ Internet, gemiddeld tussen 7 % 16% package loss. Piekuren is erger dan overdag, echter is het overdag ook aanwezig, verneem ik van gezinsleden.
→ Geen eigen modem, gebruik door T-mobile geleverde Zyxel
→ Wij hebben de Huawei ONT
→ Met elke online game merkbaar, CS2, Legion TD2, Euro Truck Simulator 2, …
→ Met elke voice programma merkbaar (c.q. discord, teamspeak 3, ...)
→ Bedraad netwerk
→ Tests uitgevoerd, alle ethernet kabels eruit en 1 kabel direct op de PC aansluiten, hetzelfde resultaat.
Op het moment van schrijven geeft Teamspeak 3 een package loss van 11% aan.
Locaties:
Eigenlijk elke internet-locatie die wij benaderen geeft package loss. Onze Teamspeak 3 servers is (geografisch) dichtbij gehost in een datacenter te Alblasserdam. De package loss lijkt niet te verschillen in percentage op basis van Locatie. Verbindingen nar servers in Nederland, Duitsland, Londen, Finland lijken allemaal hetzelfde te vertonen.
Wellicht helpt de informatie niet, maar we hopen allemaal op een spoedige oplossing!
Ook hier sinds 2 a 3 weken ontzettend last van mijn internet tijdens het gamen, In Ridderkerk, bekabeld aan de modem, via een GB Switch ertussen. Er lijkt overmatig last te zijn tijdens piekuren, tussen 19:30 en 23:00 waarbij ik package loss heb. online game FPS / RPG is niet te doen zo en was voorheen prima.. ik hoopte dat het iets tijdelijk was maar het duurt nu al te lang.
In het kader van ook het goede melden.
Deze avond 2 matches CS2 gespeeld tussen 19:00 en 21:05. Geen problemen gehad en geen continue Package loss gezien of gehad. Een enkel momentje van 0.4%, wat niet merkbaar is.
Een mogelijke oorzaak (en oplossing) gevonden?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.