Skip to main content

Download snelheid van mijn verbinding is te traag bij één specifieke pc in huis. Bij de andere computers en over wife is het prima.

Zelfde lan aansluitpunt bij mijn laptop geeft ook geen problemen.

Bij die PC valt met op de ‘geaggregeerd vebindingssnelheid’  op 10/10 staat, wat denk ik 100/10 zou moeten zijn. Gegevens onderaan.

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen. Heb de drivers voor de netwerkkaart al geupgrade. Verder gegoogled en eindeloos in windows rondgeklikt, maar ik kan nergens vinden hoe of waar ik iets kan tweaken.

Thnx

Geaggregeerde verbindingssnelheid (ontvangen/verzenden):    10/10 (Mbps)
IPv4-adres: 192.168.1.102
IPv4-standaardgateway:  192.168.1.1
IPv4-DNS-servers: 192.168.1.1 (niet-versleuteld)
Primair DNS-achtervoegsel:    home
Fabrikant:  Realtek
Beschrijving:     Realtek PCIe 2.5GbE Family Controller
Stuurprogrammaversie:   1125.21.903.2024
Fysiek adres (MAC):     D8-BB-C1-11-07-7B

Eerste verdenking is dan de ethernetkabel/stekker. Gebruik eens een andere kabel. Daarna kies je een andere routerpoort als het dan nog steeds 10/10 is.

Download snelheid van mijn verbinding is te traag bij één specifieke pc in huis. Bij de andere computers en over wife is het prima.

Zelfde lan aansluitpunt bij mijn laptop geeft ook geen problemen.

Bij die PC valt met op de ‘geaggregeerd vebindingssnelheid’  op 10/10 staat, wat denk ik 100/10 zou moeten zijn. Gegevens onderaan.

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen. Heb de drivers voor de netwerkkaart al geupgrade. Verder gegoogled en eindeloos in windows rondgeklikt, maar ik kan nergens vinden hoe of waar ik iets kan tweaken.

Thnx

Geaggregeerde verbindingssnelheid (ontvangen/verzenden):    10/10 (Mbps)
IPv4-adres: 192.168.1.102
IPv4-standaardgateway:  192.168.1.1
IPv4-DNS-servers: 192.168.1.1 (niet-versleuteld)
Primair DNS-achtervoegsel:    home
Fabrikant:  Realtek
Beschrijving:     Realtek PCIe 2.5GbE Family Controller
Stuurprogrammaversie:   1125.21.903.2024
Fysiek adres (MAC):     D8-BB-C1-11-07-7B

Dank je - dat lost het in ieder geval deels op. Ook met andere kabel en poort blijft het wat trager dan zou moeten, maar in ieder geval acceptabel. En ik kom nu een poort tekort.. dat wordt tzt een nieuwe router of modem ben ik bang.

Of een eenvoudige switch. Heb je gelijk wat poorten over.

Reageer